کد خبر : 38245
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 تیر 1398- 22: 10

رئیس‌کل دادگستری گیلان:

دستگاه قضا حامی فعالیت‌های اقتصادی است

دستگاه قضا حامی فعالیت‌های اقتصادی است

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با تأکید بر اینکه توسعه کشور درگرو ورود به‌موقع و به‌اندازه قوه قضائیه است، گفت: دستگاه قضا خود را همراه و همگام با سیاست‌های اقتصادی می‌داند و هر جا که نیازمند همراهی و پشتیبانی باشد ورود کرده تا چرخه آرام فعالیت‌های اقتصادی متوقف نشود.

به گزارش گیلانستان احمد سیاوش پور صبح امروز در مراسم گرامیداشت هفته قوه قضائیه در تالار شهید بهشتی دادگستری کل گیلان با اشاره به فشار اقتصادی حاکم بر مردم به دلیل فشارهای جهانی اظهار کرد: ملت ایران آن‌قدر عزتمند هستند که دستگاه قضا توفیق خدمت به آن‌ها را کسب کرده و این برای ما افتخار است.

وی قوه قضائیه را رکنی از پیکره نظام جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: این قوه در اجرای قسط و داد و برقراری عدالت در جامعه فعالیت می‌کند و اگر بر اساس وظایفی که در قانون اساسی قیدشده حرکت کند یقیناً توفیقات بزرگ عدالت و قضاوت به دست می‌آید.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با تأکید بر اینکه اگر قوه قضائیه به‌موقع و به‌اندازه ورود کند کشور توسعه پیدا می‌کند، گفت: باور دستگاه قضا بر این باور است که این قوه با تعامل قوای مجریه و مقننه توسعه کشور را فراهم آورند.

سیاوش پور با بیان اینکه اگر مردم رفاه و توسعه داشته باشند اما عدالت نباشد، شاهد خلأ هستیم، افزود: توسعه زمانی محقق می‌شود که عدالت در جامعه فراهم و امنیت پایدار در جامعه حاکم باشد.

وی با اشاره به اینکه دادگستری کل استان در چارچوب ضابطه‌مند حرکت می‌کند، بیان کرد: این دستگاه در تمامی ابعاد با قوای حاکم در جامعه در تعامل است و نمونه بارز این تعامل ضابطه‌مند جریانات دی‌ماه بود که به‌صورت قانونی و منسجم خاتمه یافت.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با اشاره به مشکلات و معضلات اقتصادی گفت: وجود تورم و گرانی در کشور یقیناً آثار و تبعات بالایی دارد اما باید تلاش کرد تا امنیت سرمایه‌گذاری و اقتصادی در جامعه حاکم باشد.

سیاوش پور با تأکید بر اینکه دستگاه قضا در شرایط اقتصادی علی نمی‌تواند خود را جدا ببیند بیان کرد: دستگاه قضا خود را همراه و همگام با سیاست‌های اقتصادی می‌داند و هر جا که نیازمند همراهی و پشتیبانی از دستگاه اجرایی ازجمله کارخانجات همراهی کامل داشته باشد تا چرخه آرام فعالیت‌های اقتصادی متوقف نشود.

وی با اشاره به تدوین سه شیوه‌نامه در طی یک سال اخیر در گیلان افزود: شیوه‌نامه‌هایی همچون تدوین شیوه‌نامه ساماندهی آب‌بندان‌ها و شنا گاه‌ها و استفاده از ظرفیت بالقوه سواحل می‌تواند علاوه بر بهره‌مندی از مواهب الهی در کاهش خسارت و ارزش‌افزوده آفرینی جامعه کمک‌کننده باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با تأکید بر اینکه معیار ما قانون است، گفت: رهبری معظم معیار حرکت همه‌جانبه را قانون می‌داند و یقیناً اگر معیار همه دستگاه‌ها قانون باشد هیچ جا جای فساد نیست.

سیاوش پور با تأکید بر اینکه امروزه در رأس دستگاه قضا شخصیتی متخصص و مجرب است، خاطرنشان کرد: آیت‌الله رئیسی تجربه کار در دستگاه قضایی را دارا است و آزمون خطایی برخورد نکرده و امیدواریم بتوانیم در شرایط کنونی توسعه همه‌جانبه را در کشور رقم بزنیم.

وی با تأکید بر اجرای به‌موقع و کوتاه کردن دست متخلفان در تغییر کاربری‌ها افزود: انتظار ما این است تمام کسانی که مسؤول هستند جلوی تغییر کاربری‌ها، تخریب به محیط‌زیست و از بین بردن انفال و اموال عمومی دقت بیشتری داشته باشد.

رئیس‌کل دادگستری استان گیلان با بیان اینکه حدود ۵۰۰ هزار پرونده در دادگستری گیلان در چرخش بوده افزود: ۱۳۵ هزار از این پرونده‌ها توسط شورای حل اختلاف حل‌وفصل شده است.

سیاوش پور با اشاره به تعداد کم قضات و فزونی پرونده‌های قضایی گفت: با توجه به حجم بالای کار نهایت سپاس را از قضات دارم اما از همه دست‌اندرکاران تقاضا دارم در کاهش ورود پرونده‌ها به دستگاه قضایی بیشتر تلاش کنند.

وی با اشاره به افزایش پرونده‌ای قضایی املاک و اسناد در گیلان افزود: روزبه‌روز تشکیل پرونده‌های ثبتی که مسبب آن اصالت اسناد غیررسمی است در حال فزونی است و این زیبنده نظام جمهوری اسلامی نیست که مردم با مردم، مردم را اوقاف و مدت با منابع طبیعی درگیر باشند چراکه حل نشدن این موضوعات یقیناً افزایش پرونده است.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار