کد خبر : 41656
تاریخ انتشار : پنجشنبه 21 شهریور 1398- 36: 11

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه:

معاهده اوراسیا فصل جدیدی را در روابط تجاری ایران و روسیه ایجاد می‌کند

معاهده اوراسیا فصل جدیدی را در روابط تجاری ایران و روسیه ایجاد می‌کند

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه گفت: حجم تجارت ﻣﯿﺎن اﯾﺮان و روﺳﯿﻪ فعلاً رﺿﺎﯾﺖ ﺑﺨﺶ ﻧﯿﺴﺖ اما پیوستن به معاهده گمرکی اوراسیا فصل جدیدی را در روابط تجاری دو کشور رقم می‌زند.

به گزارش گیلانستان هادی تیزهوش تابان ﺗﻼش جهت اﻓﺰاﯾﺶ حجم ﺗﺒﺎدﻻت اﻗﺘﺼﺎدی بین ایران و روسیه را مهم‌ترین اولویت اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه اعلام کرد و اظهار داشت: با پیوستن کشورمان به معاهده گمرکی اوراسیا، فصل جدیدی در روابط تجاری ایران و روسیه ایجاد می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه با بیان اینکه حجم تجارت بین ایران و روسیه با پیوستن به معاهده اوراسیا افزایش می‌یابد عنوان کرد: افزایش ارتباطات دو جانبه بین هیئت‌های تجاری دو کشور ایران و روسیه ﺳﻄﺢ ﻣﻨﺎﺳﺒﺎت تجارت کشورمان را ﺗﻮﺳﻌﻪ ﺧﻮاﻫﺪ داد بنابراین باید از این فرصت به‌دست آمده به خوبی بهره‌برداری کرد.

تیزهوش تابان در پاسخ به این پرسش که در حال حاضر حجم تجارت بین دو کشور ایران و روسیه در چه سطحی قرار دارد  گفت: با توجه به امکانات و زمینه‌سازی‌های فعلی بین دو کشور فعلاً حجم تجارت بین ایران و روسیه رضایت‌بخش نیست اما امیدواریم با نهایی شدن پیوستن به معاهده گمرکی اوراسیا این موانع برطرف شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه معاده گمرکی اوراسیا را به‌عنوان یک زیرساخت تأثیرگذار و راهگشا زمینه‌ساز ارتقاء روابط اقتصادی و تجاری دو کشور دانست و ابراز داشت: اﯾﺮان با استفاده از ﻓﺮﺻﺖ پیوستن به معاهده اوراسیا ﻣﯽ‌ﺗﻮاﻧﺪ از مزایای ﮐﺎﻫﺶ ﺗﻌﺮﻓﻪ‌ﻫﺎی ﮔﻤﺮﮐﯽ در تجارت چند جانبه ﺑﺎ ﮐﺸﻮرﻫﺎی عضو بهره‌برداری کند.

وی تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی در کشور و ایضاً تمامی استان‌ها را گامی اساسی در راستای تحقق دستورالعمل‌های موجود در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری خواند و گفت: مطمئناً با تشکیل این ستاد بسیاری از مشکلات و چالش‌های فرآروی تجارت و اقتصاد کشور ریشه‌یابی و برطرف می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گیلان ارتباط بیشتر ایران با کشورهای همسایه و گسترش تجارت بین آن‌ها را به‌عنوان یک ضرورت مورد تأکید قرار داد و افزود: ایران، روسیه و کشورهای همسایه شمالی ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه‌های اقتصادی و تجارت دارند که باید از آن‌ها به بهترین نحو استفاده کرد.

تیزهوش تابان افزایش تولیدات داخلی، ایجاد موازنه منطقی بین عرضه و مصرف داخلی و در نهایت افزایش حجم صادرات کالاها به خارج از کشور را اهدافی دست‌یافتنی خواند و عنوان کرد: مشکلات اقتصادی ناشی از اعمال تحریم‌ها به کشور فشار می‌آورد اما به‌طور یقین تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی می‌تواند گشایشی در این حوزه ایجاد کند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار