کد خبر : 2414
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 آذر 1394- 40: 8

واکنش ستاد مردمی اربعین گیلان به سخنان مدیر عامل سازمان فرهنگی شهرداری رشت

واکنش ستاد مردمی اربعین گیلان به سخنان مدیر عامل سازمان فرهنگی شهرداری رشت

ستاد مردمی اربعین استان گیلان «قافله عاشقی» نسبت به مصاحبه­ مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت واکنش نشان داد و با صدور بیانیه عنوان کرد: هیچ موکبی به نام شهرداری رشت در کربلا وجود نداشت.

به گزارش درگیلان، ستاد مردمی اربعین استان گیلان «قافله عاشقی» نسبت به مصاحبه­ مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت واکنش نشان داد و بیانیه صادر کرد.

در بیانیه مذکور ذکر شده است: با عنایت به انتشار خبر شماره ۱۳۹۴۰۹۲۴۰۰۱۳۹۱ مورخ ۲۴.۹.۹۴ مصاحبه­ «علیرضا قانع» مدیر عامل سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت درباره «کاروان قافله عاشقی» گیلانیان که سه سال متوالی برای عرض ارادت به ساحت مقدس حضرت اباعبدالله (ع) و حضور فعال و پرشکوه در همایش عظیم و بین‌المللی اربعین داشته‌اند، ذکر چند نکته الزامی است.

ستاد مردمی مذکور در بیانیه خود آورده است: حرکت قافله عاشقی در گیلان مانند اصل همایش اربعین دارای صبغه مردمی و با کمک و حمایت آحاد مردم ولایتمدار گیلان برای عرض ارادت و حضور پر رنگ و الهام‌بخش گیلانیان به­ دور از بازی‌های سیاسی و جناحی پیگیری و اجرا شد بنابراین انتساب این حرکت عظیم به هر کدام از دستگاه‌ها و ارگان‌های دولتی و سازمان‌های خصوصی و عمومی خلاف واقع است.

بیانیه مذکور می‌افزاید: اصل مطلب منتشر شده به لحاظ کیفیت و مصاحبه مربوطه دارای خدشه اساسی و به لحاظ آمار و ارقام غیر واقعی است و هیچ موکبی به نام شهرداری رشت در کربلا وجود نداشته است.

در ادامه بیانیه ستاد مردمی اربعین گیلان آمده است: حرکت عظیم فرهنگی اربعین با همت گیلانیان برای حضور همراه با بصیرت و با برنامه در همایش جهانی اربعین مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های خالصانه فعالان فرهنگی و عناصر تأثیرگذار فرهنگی و غیر وابسته به سازمان‌ها و ارگان‌های دولتی است و تمام مراسمات فرهنگی در ایام اربعین در مصاحبه مذکور کاملاً مردمی و بدون اداره و مدیریت سازمان فرهنگی‌ ـ‌ ورزشی بوده و گزارش مدیر عامل این سازمان دروغی بیش نیست.

در ادامه بیانیه مذکور ذکر شده است: راه‌اندازی موکب و برپایی برنامه‌های فرهنگی متنوع در عتبات و مراسم اربعین بدون هرگونه دخالت دولتی با همت مردم و جمع‌آوری نذورات و کمک‌های مردمی صورت گرفته است.

این بیانیه اضافه کرده است: سازمان‌های فرهنگی که خلاف وظایف ذاتی خود گاهی به برنامه‌های سبک فرهنگی کمک‌های هنگفت و غیر قابل توجیه می‌کنند، نباید با یک کمک ناچیز به این فرآیند عظیم، آن را مصادره به مطلوب خود کنند و کمک صورت گرفته توسط سازمان مذکور در برابر نذورات جمع‌آوری شده­ مردمی مانند قطره­‌ای در برابر دریاست.

در پایان بیانیه ستاد مردمی اربعین گیلان ذکر شده است: انتظار می‌رود افراد در جایگاه اداری و سازمانی مشکلات اداری خود را در قالب فرآیندهای قانونی و درون سازمانی پیگیری کنند و از مناسک مذهبی بهره‌گیری ابزاری و سیاسی نکنند و مصادره این حرکت عظیم به نام شخص یا سازمان یا ارگان خلاف اخلاق و شرع بوده و قابل پیگیری حقوقی است./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار