کد خبر : 88700
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 اسفند 1401- 12: 20

دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان در رشت:

«آزادی» سناریوی دشمن برای فریب ماست/ بانوان؛ عامل برتری تمدنی

«آزادی» سناریوی دشمن برای فریب ماست/ بانوان؛ عامل برتری تمدنی

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، با بیان اینکه دشمن با سناریوی فریب حواس جامعه را به موضوعات حاشیه‌ای پرت می‌کند، گفت: شاهد درگیری ظاهری جامعه با موضوعی به نام «آزادی» هستیم.

به گزارش گیلانستان، حسین تاریخی امروز در همایش «لشگری از فرشتگان» که با محوریت پاسداشت زنان مجاهد اسلام و یادبود ۳۳ شهید زن استان گیلان در تالار مرکزی رشت برگزار شد، با اشاره به موقعیت بانوان در نظام اسلامی و جوامع بین‌المللی، اظهار کرد: امروز با جنگ تمدن‌ها مواجه هستیم و هر کدام از تمدن‌های غرب، شرق، اسلام، لیبرال و… برای نمایش قدرت جهت تسخیر دیگر جوامع تلاش می‌کنند.

 

وی با اشاره به عناصر شکل دهنده یک تمدن، ادامه داد: در این جنگ تمدنی، جامعه ای حکمرانی قوی‌تری خواهد داشت که بتواند علائم و شاخصه های قدرت خودش را به جامعه بین الملل عرضه کند و لذا این شاخصه ها شامل برخورداری از توان نظامی و دفاعی، معماری و شهرسازی، فرهنگی و اجتماعی و… است.

 

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان کشور نقطه کلیدی همه این شاخصه ها را در «نسل» دانست و تصریح کرد: نسل است که موجب می شود شاخصه های تمدنی بروز و ظهور داشته باشد، زیرا بدون نسل توانمند قدرت نظامی و معماری و فرهنگی و اقتصادی علمی و… شکل نمی گیرد؛ همچنین جامعه ای که از افراد توانمند تهی و خالی باشد، هیچ امیدی برای رقم زدن شاخصه های فاخر ندارد.

 

تاریخی، توانمندی نسل را عامل برتری یک تمدن نسبت به سایرین دانست و اضافه کرد: به اذعان همه روانشناسان و جامعه شناسان و سیاستمداران، عنصر کلیدی در تربیت نسل، بانوان هستند و این موضوع مربوط به مبانی ایرانی و اسلامی نیست.

 

وی تمدن ایرانی – اسلامی را در رقابت با سایر تمدن ها دانست و بیان کرد: بدخواهان تمدن اسلامی می دانند که قشر بانوان می توانند آینده جامعه ما را دچار تغییر و تحول کنند و لذا در این تقابل تمدنی، اولویت اول خودشان را بانوان قرار دادند.

 

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان با اشاره به سرمایه گذاری دشمن بر قشر بانوان، خاطرنشان کرد: دشمن سعی می کند با شعارهای فریبنده تصویری متفاوت از بانوان ایرانی را ترسیم کند؛ در واقع قشر بانوان آخرین امید دشمن برای تحقق آرزوهای واهی اش است، زیرا می داند اگر جامعه ای مقید و متعهد و با صلابت باشد، می تواند نسل های بعد را تربیت کند و اگر این نقطه آسیب ببیند، اقتدار آن جامعه آسیب خواهد دید.

 

وی ابزار دشمن در جنگ تمدنی را سناریوی فریب دانست و تاکید کرد: دشمن با سناریوی فریب حواس جامعه را به موضوعات حاشیه ای پرت می کند و هدف اصلی خودش را پیش می گیرد؛ امروز دشمن به تشخیص دقیق و درستی از نقش بانوان در جامعه ما رسیده و می داند اگر به این جایگاه حمله کند، می تواند تمدن قوی و مقتدر و مستحکم ایرانی – اسلامی را خدشه دار کند. در این راستا شاهد درگیری ظاهری جامعه با موضوعی به نام «آزادی» هستیم.

 

تاریخی، تفسیر دشمن از آزادی را آزادی های جنسی دانست که در انسان گرایش فطری نسبت به آن وجود دارد و یادآور شد: دشمن می خواهد با این تصویر کاذب و فریبنده از آزادی، بانوان را از مسیر اصلی خود دور کند تا دیگر اثرگذاری لازم را در تربیت نسل آینده نداشته باشند.

 

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، شهید مطهری‌ها و شهید بهشتی‌ها را نتیجه تربیت مادران تراز دانست و تاکید کرد: در کربلای امام حسین(ع) نیز شاهد نقش آفرینی ویژه بانوان هستیم.

 

وی با اشاره به تلاش دشمن برای فتح سنگر تربیتی تمدن اسلامی، گفت: دشمن در این تقابل تمدنی چیزی برای از دست دادن ندارد و لذا در مرحله آخر به سراغ مدارس و دانش آموزان دختر رفته تا ذهنیت آنان را تخریب کند.

 

تاریخی، بانوان را نسل مولد جامعه دانست و عنوان کرد: اگر بانوان در تراز تمدن ایرانی – اسلامی نباشند، جمعیتی هم در کار نخواهد بود و متاسفانه با شاخص های هشداردهنده جمعیتی مواجه هستیم.

 

وی با بیان اینکه حضور بانوان در عرصه‌های علمی و فرهنگی و اقتصادی و ورزشی قابل قیاس با چهار دهه گذشته نیست، خاطرنشان کرد: دشمن با سلاح رسانه تیرهای کاذب خود را به سمت بانوان جامعه ما روانه می‌کند تا دیگر لشگری از فرشتگان نداشته باشیم؛ فرشتگانی که در دوران دفاع مقدس مردانی دلاور را به جبهه‌ها اعزام کردند و شاهد بودیم که با دست خالی در مقابل همه دشمنان ایستادند.

 

دبیرکل اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان، نقش بانوان در این پیچ تاریخی را جدی و مهم دانست و اضافه کرد: نسل‌های گذشته پرچم انقلاب را به شما رساندند و اکنون شما باید با اقتدار این پرچم را به آیندگان بسپارید.

 

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار