کد خبر : 25458
تاریخ انتشار : جمعه 21 اردیبهشت 1397- 14: 20

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در رشت

آغاز مرحله شهرستانی مسابقات سراسری قرآن در رشت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت گفت: مرحله شهرستانی چهل و یکمین مسابقات سراسری قرآن کریم ۲۲ اردیبهشت در شهرستان رشت آغاز می‌شود.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌ والمسلمین حمیدرضا کریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی از اقدامات مداوم اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت است اظهار داشت: چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در شهرستان رشت آغاز می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت با بیان اینکه مرحله شهرستانی چهل و یکمین مسابقات سراسری قرآن کریم ۲۲ اردیبهشت در شهرستان رشت آغاز می‌شود گفت: این مسابقات به مدت ۴ روز در شهرستان رشت برگزار می‌شود.

کریمی با تاکید بر اینکه این مسابقات در ۲ بخش خواهران و برادران در محل بقعه متبرکه آقا سید عباس(ع) و آقا سید اسماعیل(ع) محله ساغریسازان رشت برگزار می‌شود افزود: این مسابقات همه ساله با استقبال مطلوبی از سوی نخبگان قرآنی شهرستان رشت مواجه می‌شود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رشت برگزاری مسابقات مذکور را در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ، دعاخوانی، معارف و اذان عنوان و خاطرنشان کرد: نفرات برتر رشته‌های یاد شده به مسابقات مرحله استانی راه پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تعداد شرکت‌کنندگان چهل و یکمین‌ مسابقات سراسری قرآن کریم در شهرستان رشت  نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد افزایش یافت گفت: ۴۳۹ نفر به منظور شرکت در مرحله شهرستانی چهل و یکمین مسابقات سراسری قرآن کریم در شهرستان رشت ثبت‌نام کردند.

کریمی با بیان اینکه ۲۲ و ۲۳ اردیبهشت ماه آغاز مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در بخش خواهران است تصریح کرد: مسابقات بخش برداران این دوره از مسابقات در ۲۴ و ۲۵ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه امسال برای نخستین‌ بار همزمان با آخرین روز برگزاری مسابقات مذکور مراسم اختتامیه مرحله شهرستانی چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در رشت برگزار می‌شود گفت: نفرات برگزیده به مرحله استانی راه پیدا می‌کنند و در مراسم اختتامیه از این نفرات تقدیر می‌شود./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار