کد خبر : 35065
تاریخ انتشار : سه شنبه 28 اسفند 1397- 42: 16

حجت الاسلام رمضانعلی پاکیزه:

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در ۲۷ بقعه شهرستان لنگرود

اجرای طرح نوروزی آرامش بهاری در ۲۷ بقعه شهرستان لنگرود

حجت الاسلام پاکیزه گفت: طرح نوروزی آرامش بهاری در ۲۷ بقعه شهرستان لنگرود در حال اجراست که در دو بقعه شاخص سفید آستانه و دوازده امامزاده ملاط به صورت ویژه برگزار می شود.

به گزارش گیلانستان حجت الاسلام «رمضانعلی پاکیزه» در نشست خبری طرح آرامش بهاری با اصحاب رسانه، گفت: اصحاب رسانه تعامل خوبی با ادارات شهرستان دارند و امیدواریم که ارتباط و تعامل اصحاب رسانه در سال جدید هم مستمر باشد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود با بیان اینکه طرح نوروزی آرامش بهاری هر ساله در قالب دستورالعمل جامع در سازمان دیده شده و جز برنامه‌های مهم اوقاف است، افزود: این طرح مختص بقاع شاخص است که از ۲۸ اسفند آغاز و تا ۱۴ فروردین ۹۸ ادامه دارد.

 

حجت الاسلام پاکیزه ادامه داد: طرح نوروزی آرامش بهاری در ۲۷ بقعه شهرستان لنگرود در حال اجراست که در دو بقعه شاخص سفید آستانه و دوازده امامزاده ملاط به صورت ویژه برگزار می شود.

 

وی با اشاره به اینکه همزمان با لحظه تحویل سال نو از ساعت ۲۳:۳۰ در سطح بقاع شاخص شهرستان برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود، اظهار کرد: غبارروبی و عطرافشانی بقاع شاخص، مرمت و رنگ‌آمیزی در بقاع مجری طرح نیز قبل از فرا رسیدن سال جدید اجرا شد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه لنگرود با اشاره به اینکه امسال در خیمه‌های معرفت سه مبلغ اعزامی از قم و پنح مبلغ بومی فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: غرفه‌های کودک و نوجوان، قرآن، پاسخ به مسائل شرعی و مشاوره، عفاف و حجاب،‌ عرضه محصولات فرهنگی سبک زندگی اسلامی ایرانی، ایستگاه سلامت در راستای اجرای طرح مهر تندرستی از جمله غرفه‌هاست و مرکز مشاوره وقف نیز در خیمه‌های معرفت مستقر است.

حجت الاسلام پاکیزه شعار امسال را  ” مرکز افق طرحی نو در بقاع متبرکه” دانست و خاطرنشان کرد: این شعار با رویکرد ارتقا خدمات اجتماعی و قرآنی در بقاع متبرکه است که قرارگاه مرکزی آرامش بهاری در اداره شهرستان و بقعه سفید استانه فعال است.

 

وی ادامه داد: تمامی هدایا نیز تولید کالای داخلی با هماهنگی مرکز آموزشی و  پژوهشی سازمان اوقاف است.

حجت الاسلام پاکیزه در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه تعداد قابل توجهی از بقاع از نظر شفافیت مالی تحت بستر سامانه اوقاف قرار گرفتند، گفت: امسال ۱۰وقف در شهرستان لنگرود ثبت شد که یک وقف نیز در مرحله اجراست که ارزش ریالی این تعداد از وقف ها بیش از  ۵۰۰ میلیون تومان پیش بینی شد و تعداد واقفان لنگرودی نیز بیش از سایر شهرهای دیگر استان است به طوری که که در یک وقف مشارکتی نام ۱۱۰ نفر در زمره واقفان ثبت شد.

*برنامه های سازم اوقاف در سال جدید بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب است

حجت الاسلام پاکیزه با تاکید بر اینکه برنامه‌های اوقاف در سال جدید بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب است، افزود: در سال ۹۷ برنامه‌های مختلفی در بخش های فرهنگی و قرآنی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی اجرا شد به طوری که در بخش فرهنگی و قرآنی ۱۰ فعالیت شامل برگزاری مستمر مسابقات قرآنی شهرستانی، اجرای ویژه برنامه‌های متنوع فرهنگی، ایستگاه پرسش و پاسخ و … انجام شد.

 

وی ادامه داد: در بخش اقتصادی، جذب اعتبارات دولتی برای احداث و نوسازی بقاع و در بخش سیاسی نیز کرسی انقلاب اسلامی ، برگزاری اجتماع مردمی اجرا شد.

 

حجت الاسلام پاکیزه در پایان گفت: مساجد از اداره تبلیغات به اوقاف واگذار شدند و نیاز به بازده زمانی دارد و برای انتخاب هیئت امنا نیز از چند مرجع شورا، دهیار،  پایگاه محل و امام جماعت و معتمد محل لیست افراد پیشنهادی اخذ می شود و بر اساس شایستگی های مربوطه ارزیابی و ملاک عمل قرار می گیرد که انتظار ما این است که صبورانه در این زمینه عمل کنند.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار