کد خبر : 49768
تاریخ انتشار : یکشنبه 24 فروردین 1399- 43: 11

یادداشت/

نقی هدایتی:

ادای حق مردم؛ مهاجرت و حاشیه نشینی در رشت/ اعضای شورا بگویند در این ۳ سال برای مردم چه کردند؟!

ادای حق مردم؛ مهاجرت و حاشیه نشینی در رشت/ اعضای شورا بگویند در این ۳ سال برای مردم چه کردند؟!

وظیفه شورا و شهرداری رشت هم این است که به مردم گزارش دهند که طی سه سالی که نماینده مردم در شورای شهر هستند، چه کرده اند.

به گزارش گیلانستان، نقی هدایتی در یادداشتی نوشت:
وقتی اردیبهشت ماه سال جاری پایان یابد ، سه سال از عمر شوراهای اسلامی می گذرد و تا پایان دوره پنجمین دوره شورای اسلامی زمان زیادی نمانده است . فکر می کنم اکنون زمان مناسبی است که به طور مشخص از شورای اسلامی شهر رشت به اعتبار مسئولیتی که دارند و نماینده مردم رشت هستند ، پرسش هایی را مطرح کنم و امیدوارم که نمایندگان مردم رشت در شورای اسلامی در راستای ایفای وظایف قانونی خود و ادای دین به مردم و حق الناسی که به گردن دارند، به این سوالات پاسخ دهند.
هم چنین لازم می دانم از سایت ها و شبکه های اجتماعی بابت پوشش مناسب یادداشت بخش اولم تحت عنوان “ادای حق مردم؛ آموزش شهروندی” تشکر کنم . قصد و نیت من از پرداختن به برخی از مسایل شهری دفاع از حق عمومی شهروندان رشتی است که با رای به نمایندگان خود ، انتظار دارند شرایط مناسبی برای زندگی در شهر داشته باشند و وظیفه شورا و شهرداری رشت هم این است که به مردم گزارش دهند که طی سه سالی که نماینده مردم در شورای شهر هستند، چه کرده اند .
مجددا از رسانه های جمعی و فعالان شبکه های اجتماعی و تشکل های اجتماعی شهر رشت می خواهم برای دفاع از حقوق مردم با این رویکرد من همراه شوند و سکوت نکنند و …
افزایش روز افزون جمعیت در شهری چون رشت ک تبعات آن را در بحران کرونا هم دیدیم علاوه بر بوجود آمدن انواع ناهنجاری های اجتماعی ، جرم و جنایت ، مشکلات فرهنگی و اقتصادی ، حاشیه نشینی و … باعث بوجود آمدن موجی از آشفتگی در توسعه کالبدی شهر، پائین آمدن سطح ارائه خدمات اساسی چون تأمین انرژی و آب آشامیدنی سالم ، پائین بودن سرانه های مورد نیاز در سطوح مسکونی ، فضای سبز، آموزشی ، بهداشتی و درمانی و … می گردد . حالیه از شورا و شهرداری رشت می خواهم که گزارشی از اقدامات خود را در حوزه های زیر به مردم ارایه کنند :
• مطالعات انجام شده در باره علل و نرخ مهاجرت ، استقرار، آموزش ، بهداشت، اسکان و … مهاجرین و حاشیه نشینان
• تاثیر مهاجرت و حاشیه نشینی بر افزایش قیمت مسکن و زمین ، تصرف و تغیر کاربری اراضی ، ساخت و سازهای بی رویه ، حمل و نقل و ترافیک و توسعه بافت فرسوده و …
• نرخ آسیب های اجتماعی در بین مهاجرین و محلات حاشیه نشین
• اقدامات شورا و شهرداری ( جلسات و مصوبات ، هماهنگی با ناجا و دستگاه قضایی و … برای مدیریت این پدیده
• و …

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار