کد خبر : 44326
تاریخ انتشار : شنبه 9 آذر 1398- 26: 16

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس:

استیضاح وزرا در شرایط فعلی راه مناسبی برای حل مشکلات کشور نیست

استیضاح وزرا در شرایط فعلی راه مناسبی برای حل مشکلات کشور نیست

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با اشاره به تلاش برخی از نمایندگان برای استیضاح چندین وزیر از جمله وزیر نفت و وزیر کشور گفت: استیضاح حق قانونی نمایندگان است اما استیضاح فعلاً راه حل مناسبی برای حل مشکلات کشور به نظر نمی‌رسد.

به گزارش گیلانستان اسدالله عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، به تلاش برخی از نمایندگان برای استیضاح وزیر نفت و وزیر کشور اشاره کرد و اظهار داشت: استیضاح حق قانونی و مسلم نمایندگان است اما اهرم استیضاح فعلاً و در این برهه از زمان که با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم راه حل چندان مناسبی برای حل مشکلات کشور به نظر نمی‌رسد.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه جلساتی برای تشریک مساعی و هم‌اندیشی با رؤسای کمیسیون‌های مختلف مجلس، وزرای در معرض استیضاح و نمایندگان موافق استیضاح در مجلس برگزار می‌شود عنوان کرد: امیدواریم این جلسات نتیجه‌بخش باشد تا با بتوانیم از مسیرهای دیگری مشکلات موجود در سطح وزارتخانه‌ها را حل و فصل کنیم.

عباسی افزود: با توجه به اینکه در آستانه برگزاری انتخابات هستیم و وزیر کشور نیز مسئولیت برگزاری آن را در کشور بر عهده دارد طرح مسئله استیضاح امکان ایجاد اخلال در این زمینه را فراهم می‌کند به همین خاطر استیضاح چندان به صلاح نیست.

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس نحوه اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین، حذف کارت‌های سوخت و نمونه‌هایی از این دست را دلایل برخی نمایندگان برای استیضاح زنگنه اعلام کرد و گفت: امیدواریم تا هفته آینده و با برگزاری نشست‌های مشترکی بتوانیم مشکلات ایجاد شده در این حوزه را بدون استیضاح حل کنیم.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس در پاسخ به این پرسش که با توجه به تغییر شمار زیادی از وزرای دولت، آمدن دو وزیر جدید به کابینه و احتمال مثبت شدن استیضاح چند وزیر آیا دولت باید مجدد از مجلس رأی اعتماد بگیرد یا خیر افزود: اگر این روند ادامه پیدا کند نیاز است اما به صلاح نیست و امیدواریم مشکلات به شکل دیگری برطرف شوند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار