کد خبر : 87852
تاریخ انتشار : یکشنبه 30 بهمن 1401- 11: 22

سردار رادان در یادواره شهدای فراجا گیلان:

افتخار آزادسازی نُبل و الزهرا برای گیلانیان است/ اتصال سلسله‌وار تاریخ گیلان به شهادت و ایثار

افتخار آزادسازی نُبل و الزهرا برای گیلانیان است/ اتصال سلسله‌وار تاریخ گیلان به شهادت و ایثار

فرمانده انتظامی کشور در یادواره ۴۵۵ شهید انتظامی گیلان با بیان اینکه شهدا سرمایه‌ای بزرگ در کشور هستند، گفت: تاریخ گیلان سلسله وار به شهادت، رشادت، ایثار و گذشت متصل است.

به گزارش گیلانستان، سردار سرتیپ “احمدرضا رادان” فرمانده انتظامی کشور در یادواره ۴۵۵ شهید انتظامی گیلان که در مصلای رشت با حضور نماینده ولی فقیه، استاندار، خانواد معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران مسئولان استانی و اقشار مختلف مردم برگزار شد با اظهار خرسندی از حضور در جمع مردم گیلان، گفت: شراکت و همراهی با شهدا میهمانی شهداست و هر کسی به هر طریقی چه قلم، چه قدم، چه یاد و چه نام و چه مجلس و یا هر عنوان دیگری در جمع کثیری از دلباخته ها در دایره شهادت قرار  گیرد از فیوضات شهادت بهره مند خواهد شد.

وی با تاکید بر هدایت یادواره شهدا توسط شهدا و اینکه برگزاری یادواره در حقیقت بهره مندی ما از فیوضات شهادت است، افزود: حضور شهید گمنام در جمع ما از اثر وجودی شهدا و این یادواره است.

سردار رادان شهدا را یک سرمایه بزرگ در کشور عنوان کرد و گفت: من با مردان مرد گیلان از دیر باز آشنا هستم و تاریخ گیلان سلسله وار به شهادت، رشادت، ایثار و گذشت متصل است.

فرمانده انتظامی کشور با تاکید بر اینکه افتخار شکستن و آزادسازی نُبل الزهرا در کشور سوریه توسط گیلانیان رقم خورده، یادآور شد: مردم گیلان سرنوشت خود را با شهدا گره زده‌اند و هر قدر دشمن سعی کرده در طول ۴۴ سال انقلاب و رهبری را از ما بگیرد راه به جایی نخواهد برد و این به جهت اثر وجودی شهداست.

مقام شهید و شهادت عبرت آموز و تکرار پذیر است

رئیس پلیس کشور افزود: اگر دشمن اثر وجودی شهدا را درک می کرد متوجه می شد که انقلاب در شهادت گره خورده است و هرکسی نام یاد و اثر اباعبدالله الحسین(ع) را از یاد ببرد می تواند نام یاد و اثر شهدا را نیز از یاد ببرد.

وی با بیان اینکه اگر می خواهیم در خط و همراه با شهدا باشیم باید به راهی که شهدا اقتدا کردند ما نیز اقتدا کنیم اذعان داشت: مقام شهید و شهادت عبرت آموز و تکرار پذیر است و شهید مسیر، راه و جریانش تکرارپذیر است.

فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به معامله زیبا شهدا با مردم ایران گفت: شهدا جان و خون خود را می دهند و آنچه که  می خواهند این است که  ملت مسیر الهی و راه انقلاب اسلامی را گم نکنند.

مقام شهید و شهادت الگوساز است

سردار رادان با بیان اینکه مقام شهید و شهادت الگوساز است، گفت: اگر کسی در راه شهدا قدم بردارد شهدا هدایتش خواهند کرد‌.

رئیس پلیس کشور با اشاره با شهادت بابک نوری هریس در دفاع از حریم، خاطرنشان کرد: پس از شهادت این جوان خیل عظیمی از جوانان گیلان دنبال رو این شهید والا مقام شدند.

سردار رادان با تاکید بر اینکه ما به شهدا نیاز داریم گفت: بیان سیره اخلاقی شهدا نسل به نسل منتقل می شود و انگار قرار است این مسیر آنچنان پویا بماند تا در قیامت حجت بر همه تمام شود.

مسیر ولایت تمرین دائمی مسیر شهادت است

وی در ادامه با بیان اینکه مسیر ولایت تمرین دائمی کسانی است که در مسیر شهادت قرار گرفتند تصریح کرد: رزمندگان در سخت ترین شرایط مرگ را به سخره می گرفتند و جنگ فریضه‌ای برای رسیدن به مقصود و مقصد الهی بود.

فرمانده انتظامی کشور در پایان با اشاره به سفارش شهدا به ولایت و اینکه وجود شهدا نگاه به خداست تاکید کرد: ما و شما میراث دار اثر وجودی شهدا هستیم و اگر خوب حافظ و نگهدار این امانت نباشیم شرمنده حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شهدا و خانواده آنان خواهیم بود.

گفتنی است در پایان یادواره۴۵۵ شهید انتظامی گیلان ضمن رونمایی از اپلکیشن و کتاب ویژه ۴۵۵ شهید انتظامی گیلان از خانواده شهدای انتظامی این استان تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار