کد خبر : 42138
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 مهر 1398- 23: 11

استاندار گیلان:

امضای تفاهم‎نامه‎ گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بین روسیه و ایران

امضای تفاهم‎نامه‎ گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بین روسیه و ایران

استاندار گیلان از امضای تفاهم‎نامه‎ گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بین روسیه و ایران خبر داد.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع امروز در دیدار با سفیر روسیه در ایران، با اشاره به روابط خوب میان دو کشور طی چهل سال اخیر اظهار داشت: دولت ایران اقدامات خوبی جهت گسترش روابط با روسیه انجام داده و در آینده همکاری‎های مشترک میان دو کشور افزایش می‎یابد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان منطقه آزاد انزلی را یکی از عوامل مؤثر در رابطه با همکاری‎های متقابل میان آستراخان و گیلان دانست و گفت: منطقه آزاد انزلی یکی از قطب‎های اقتصادی ایران است و در توسعه روابط میان گیلان و آستراخان نقش اساسی دارد.

وی وجود اشتراکات فرهنگی میان آستراخان و گیلان را عامل توسعه روابط میان آنان عنوان کرد و ابراز داشت: توسعه روابط بین دو استان آستراخان و گیلان نیازمند ایجاد شبکه حمل و نقل هوایی و توجه به ظرفیت گیلان در حوزه گردشگری سلامت است.

زارع با تأکید بر تقویت آژانس‎های مسافرتی جهت گسترش روابط حوزه گردشگری ایران و روسیه گفت: برپایی نمایشگاه تولیدات استان گیلان در روسیه و بالعکس و تقویت خطوط کشتیرانی علاوه بر معرفی ظرفیت‎های دو کشور موجب سودآوری اقتصادی نیز می‎شود.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه امسال برای صادرات۵۰۰ میلیون دلاری فعالان اقتصادی و واحدهای تولیدی استان گیلان هدف‎گذاری شده است بیان کرد: تحقق بخش زیادی از این مبلغ از طریق ارتباط ایران با روسیه امکان‎پذیر است.

استاندار گیلان از امضای تفاهم‎نامه‎هایی در آینده میان روسیه و ایران خبر داد و تأکید کرد: تصمیمات لازم جهت گسترش روابط اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی میان ایران و روسیه و به‎ویژه آستراخان، گرفته شد و قرار است در آینده تفاهم‎نامه‎هایی نیز امضا شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار