کد خبر : 45096
تاریخ انتشار : دوشنبه 2 دی 1398- 01: 17

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان:

ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی از صنعت مرغ داری در گیلان

ایجاد ۱۵ هزار فرصت شغلی از صنعت مرغ داری در گیلان

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به تعداد اشتغال ایجاد از مرغ داری در استان گیلان گفت: در صنعت مرغ داری ۱۵ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در استان گیلان ایجادشده و پنج هزار فارغ‌التحصیل رشته دام‌پروری مشغول به کار هستند.

به گزارش گیلانستان علی اکبر نژاد امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تولید مرغ در استان گیلان بسیار به رونق اقتصادی در این استان کمک می‌کند، اظهار کرد: مرغ یکی از پرمصرف‌ترین کالاهای کشور و استان گیلان است که در اکثر غذاهای شمالی مورداستفاده قرارگرفته است.

وی با اشاره به تعداد واحدهای مرغ داری در استان گیلان گفت: استان گیلان دارای ۸۲۰ واحد مرغداری و تولید مرغ بوده که سالانه ۱۸۰ هزار تن گوشت مرغ تولید می‌کند که با افزایش ۱۵ درصدی مواجه بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی گیلان با اذعان به اینکه نیمی از گوشت مرغ کشور در استان گیلان تأمین می‌شود، تصریح کرد: شهرستان صومعه‌سرا دارای رتبه اول در تولید مرغ استان بوده و در گیلان ماهیانه ۱۵ هزار تن گوشت مرغ تولیدشده که ۵۰ درصد آن به خارج استان صادر و ۲۵ درصد جوجه کشور را تأمین می‌کند که در جایگاه دوم قرار دارد.

اکبر نژاد با اشاره به تعداد اشتغال ایجاد از مرغ داری در استان گیلان افزود: در صنعت مرغ داری ۱۵ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم در استان گیلان ایجادشده و پنج هزار فارغ‌التحصیل رشته دام‌پروری مشغول به کار هستند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار