کد خبر : 32785
تاریخ انتشار : یکشنبه 23 دی 1397- 57: 16

ایران از صادرات ۱۳ هزار تن چای ۱۷ میلیون دلار درآمد ارزی به دست آورد

ایران از صادرات ۱۳ هزار تن چای ۱۷ میلیون دلار درآمد ارزی به دست آورد

رئیس سازمان چای کشور‌ با بیان اینکه امسال حدود ۱۳ هزار تن چای ایرانی به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شد گفت: با انجام این حجم از صادرات بیش از ۱۷ میلیون دلار درآمد ارزی عاید کشورمان شد.

به گزارش گیلانستان حبیب جهانساز  اظهار داشت:‌ در ۹ ماهه نخست امسال روند صادرات چای داخلی بسیار مطلوب و قابل قبول بوده است به طوری‌که در تاریخ یاد شده حدود ۱۳ هزار تن چای داخلی به کشورهای آسیایی و اروپایی صادر شده است.

رئیس سازمان چای کشور‌ با تأکید بر اجرای منویات مقام معظم رهبری جهت تحقق اهداف و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی عنوان کرد: ایشان امسال را تحت عنوان سال حمایت از کالای ایرانی نامگذاری کردند به همین جهت سازمان چای نیز سیاست‌های خود را در همین راستا طرح‌ریزی کرده است.

جهانساز مهم‌ترین علل افزایش صادرات چای داخلی را برشمرد و تصریح کرد:‌ بحث‌های مالی نظیر تحولات ارزی و نوسانات بازار داخلی از یک سو و افزایش کیفیت چای ایرانی از سوی دیگر منجر شد امسال سهم صادرات چای خشکل کشورمان به مقدار قابل توجهی افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان چای کشور با تأکید بر اینکه چای داخلی در رقابت تنگاتنگ با چای خارجی توانسته جایگاه خود را در بازارهای جهانی تثبیت کند ابراز داشت:‌ نزدیک ۲ هزار تن از چای صادراتی ایران به کشور هندوستان ارسال و مابقی آن نیز به سایر کشورهای اروپایی و آسیایی صادرات شد.

جهانساز چای صادر شده داخلی را از لحاظ کیفیت،‌ رنگ،‌ عطر و طعم به دو قسمت مجزا تقسیم کرد و در تشریح این موضوع اظهار داشت:‌ بخشی از چای خشک داخلی که از همه لحاظ دارای کیفیت فوق‌العاده خوبی است به کشورهای مطرح اروپایی نظیر آلمان و فرانسه صادر می‌شود.

رئیس سازمان چای کشور در مورد مابقی محصول چای صادر شده ایرانی خاطرنشان کرد:‌ مقداری از چای خشک داخلی نیز که در مقایسه با چای صادراتی نمونه از کیفیت پایین‌تری برخوردار است برای فرآوری و یا اختلاط با چای محلی کشورهای هدف توسط آنان خریداری می‌شود.

رئیس سازمان چای سایر کشورهایی که چای ایرانی به آنان صادر می‌شود را نیز مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد:‌ ازبکستان، روسیه، آذربایجان، عراق، ترکمنستان، افغانستان، استرالیا، آلمان‌ و کانادا از جمله کشورهایی هستند که در بازار جهانی مشتری چای ایرانی هستند.

تا تاریخ ۳۰ مهر ۹۷ در حدود ۱۱۲ هزار و ۷۳۶ تن برگ سبز چای در مجموع از کشاورزان استان‌های گیلان و مازندران خریداری و به کارخانه‌های چایسازی تحویل داده شد که از این میزان حدود ‌۳۹ هزار و ۹۸۳ تن برگ سبز درجه یک و ۷۲ هزار و ۷۵۳ تن نیز برگ سبز درجه دو بوده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار