کد خبر : 62631
تاریخ انتشار : دوشنبه 20 بهمن 1399- 25: 18

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان؛

«ایران قوی» فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های مساجد/ کانون‌های مساجد آستانه پیشتاز در رویداد ملی فهما

«ایران قوی» فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های مساجد/ کانون‌های مساجد آستانه پیشتاز در رویداد ملی فهما

حجت الاسلام رضوا‌نی‌نژاد با بیان اینکه طرح ملی ایران قوی فرصتی برای شناساندن ظرفیت‌های مساجد است گفت: در حال حاضر کانون‌‌های مساجد شهرستان آستانه اشرفیه با ۳۱ کانون و کسب بیش از هشت هزار امتیاز در صدر کانون های مساجد استان قرار دارند.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام «محمدعلی رضوانی نژاد» امروز(دوشنبه، ۲۰ بهمن) در نشست خبری رویداد ملی فهما در محل ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان با بیان اینکه ریاست کمیته مساجد ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی گیلان بر عهده این ستاد است اظهار داشت: این کمیته از کمیته‌های ۲۲ گانه ستاد دهه فجر است که از دی ماه تشکیل شد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان از اجرای ۸۸ عنوان برنامه به همت کمیته مساجد در دهه فجر انقلاب اسلامی خبرداد و افزود: محوری‌ترین برنامه امسال توزیع هزار و ۶۰۰ بسته گوشت گرم بین زنان سرپرست خانوار عضو کانون‌های مساجد و مراکز حمایتی بود که همزمان با میلاد حضرت فاطمه(س) و ولادت امام خمینی(ره) انجام شد.

وی ادامه داد: این بسته‌های گوشت در قالب کمک‌های مومنانه طرح ملی «ایران قوی» رواق همدلی پس از شناسایی خانواده‌های نیازمند با همکاری کانون‌های رابط استان به نیازمندان اهدا شد.

رضوانی‌نژاد بااشاره به پخش سروده‌های انقلابی از مساجد همزمان با سالروز ورود امام خمینی (ره) به میهن اظهارداشت: برنامه‌های دهه فجر امسال با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در قالب طرح ملی «ایران قوی» و بر اساس رواق‌های دوازده‌گانه با رویکرد تبیین گام دوم انقلاب، امیدآفرینی، معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی و پاسخ به شبهات برگزار می‌شود.

وی عطرافشانی مزار مطهر شهدا، برگزاری محفل انس با قرآن و قرائت دسته جمعی سوره مبارکه فجر در قالب طرح تلاوت نور، تجلیل از خانواده شهدا و هنرمندان انقلابی در مسجد، مسابقه کتابخوانی از کتاب «آینده انقلاب اسلامی» اثر استاد شهید مطهری به‌صورت مجازی، اجرای برنامه خاطره‌گویی توسط راویان حاضر و تاثیرگذار در دوران انقلاب اسلامی، توزیع بسته‌های معیشتی، جشنواره مجازی کودکانه فهما، پویش «هر خانه یک پرچم»، آذین‌بندی و نصب پرچم در سطح محله و مسجد، فراخون جشنواره سرود هوای تازه، ساخت کلیپ یک دقیقه‌ای با موضوع دهه فجر توسط کانون‌ها، برپایی نمایشگاه‌های محتوایی و آموزشی با موضوع انقلاب اسلامی را از دیگر برنامه‌های اجرایی عنوان کرد.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان در ادامه به رویداد ملی فهما(انتخاب پایتخت فرهنگ و هنر مساجد ایران) اشاره کرد و بیان داشت: سال گذشته یک کانون برتر کشوری، چهار کانون شایسته تقدیر و ۴۲ کانون فعال از استان گیلان در این رقابت ملی برگزیده شدند.

وی با بیان اینکه افزون بر هشت میلیارد ریال توسط این کانون‌های برگزیده جذب شد اذعان کرد: مجموع حمایت‌های انجام شده از کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان در سال گذشته هفت میلیارد و ۱۵۴ میلیون ریال بوده است که از این مقدار۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال به صورت وام بدون بهره پرداخت شده است.

رضوانی‌نژاد با بیان اینکه حمایت از کانون های مساجد در قالب طرح ملی فهماست که امسال با عنوان«ایران قوی» برگزار می‌شود تاکید کرد: فقط کانون‌هایی که در عرصه ثبت مستندات در این رویداد توانمند بوده و امتیار فهما را کسب کنند مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی رویداد ملی فهما را گامی جهت کیفی‌سازی کانون‌ها، توسعه فعالیت‌ها و توانمندسازی آنان برشمرد و اذعان کرد: این رقابت ملی از ۲۲ آبان آغاز شده و تا ۲۲ بهمن ادامه دارد و کانون‌های مساجد تنها سه روز جهت کسب امتیاز لازم فرصت دارند.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان افزود: در حال حاضر شهرستان آستانه اشرفیه با ۳۱ کانون و کسب هشت هزار و ۶۵۹امتیاز در صدر کانون های مساجد استان و در رتبه های برتر کشوری طرح ملی«ایران قوی» قرار دارد.

وی با بیان اینکه شهرستان انزلی و لاهیجان در رتبه‌های بعدی قرار دارند افزود: متاسفانه کانون‌های مساجد شهرستان رشت با اینکه بیشترین کانون استان (۲۰۱ کانون) را دارا هستند اما تنها سه هزار و ۳۹۲ امتیاز فهما را به خود اختصاص داده‌اند.

رضوانی‌نژاد بیان کرد: از کانون‌های برتر رویداد ملی «ایران قوی» ۱۸ اسفندماه همزمان با سالروز تاسیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور تجلیل می‌شود.

وی با بیان اینکه گیلان دارای ۹۳۲ کانون معادل ۳٫۶ درصد کشوری است اعلام کرد: تا کنون ۲۳ کانون فرهنگی هنری مساجد کشور توانسته‌اند بالای ۱۰ هزار امیتاز در فهما کسب کنند که ۶ کانون از استان گیلان است.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار