کد خبر : 45742
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 دی 1398- 40: 16

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس:

«بانک مرکزی» جدی‌ترین مانع در برابر سرمایه‌گذاری و رونق تولید است

«بانک مرکزی» جدی‌ترین مانع در برابر سرمایه‌گذاری و رونق تولید است

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی به تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران کشور پاسخگو نیست گفت: بانک مرکزی بزرگ‌ترین و جدی‌ترین مانع در برابر سرمایه‌گذاری و رونق تولید است.

به گزارش گیلانستان ولی داداشی ایجاد نوسانات ارزی در کشور و حصاری که بانک مرکزی بعد از این ماجرا به دور خود کشید را زمینه‌ساز ایجاد فساد بیشتر در این دستگاه خواند و اظهار داشت: بانک مرکزی در حال حاضر با رویکردی که دارد بزرگ‌ترین و جدی‌ترین مانع در برابر سرمایه‌گذاری و رونق تولید محسوب می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه در کشورمان به اندازه کافی قانون در حیطه تولید و سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی وجود دارد عنوان کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی در اجرای قوانینی که به رونق تولید و پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی کمک می‌کند کوتاهی می‌کنند که بانک مرکزی نمونه بارز این دسته از دستگاه‌ها است.

داداشی ارائه خدمات به سرمایه‌گذاران در بخش کلان و وظیفه و رسالت بانک مرکزی در این زمینه را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: آن‌ چه که در این بین بسیار تأسف‌آور بوده این است که بانک مرکزی به‌جای تحقق این هدف، حصاری را به دور خود کشیده است که باعث شده خیلی از فسادها در داخل همین حصار شکل بگیرد و رشد کند.

وی با تأکید بر اینکه بانک مرکزی هم‌اینک به بزرگ‌ترین مانع در برابر سرمایه‌گذاری و تولید تبدیل شده است خاطرنشان کرد: تزریق ارز و اعطای مجوزهای قانونی به افرادی که مواد اولیه کارخانجات را وارد می‌کنند با توجه به شرایط تحریمی که در آن به‌سر می‌بریم از وظایف و رسالت‌های بانک مرکزی است که این نهاد از آن دور شده است.

نماینده مردم آستارا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نیازهای اولیه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان بر زمین مانده و کسی هم جوابگوی آن نیست ابراز داشت: پس از قضیه نوسانات ارز و ایجاد تنش در بازار، دستگاه‌های نظارتی بانک مرکزی را مکلف کردند تا هر کسی نتواند وارد آن شود در حالی‌که همین امر خود عاملی برای ایجاد فساد شد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی پاسخگو نبودن بانک مرکزی به مجلس را مورد انتقاد قرار داد و با بیان اینکه مدیریت حاکم در این نهاد با مصالح و منافع عمومی کشور مطابقت ندارد گفت: بانک مرکزی در قضیه اعطای ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی تخلفات زیادی داشت و این سرمایه را به اشخاصی که برای منافع عموم مردم کار نمی‌کردند داد.

داداشی با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان کشور حق ورود به بانک مرکزی جهت پیگیری امور خود را ندارند اظهار داشت: بعد از نابسامانی و تنش‌‌هایی که در بازار ارز رخ داد از آن فضا بر علیه تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران کشور سوءاستفاده شد به همین علت مشکلات بسیار عدیده‌ای برای افراد داخل این مجموعه پدید آمد.

وی پاسخگو نبودن بانک مرکزی از یک طرف و لزوم نظارت بیشتر دقیق‌تر دستگاه‌های نظارتی بر نحوه عملکرد و اتفاقاتی که در بانک مرکزی می‌افتد را مورد اشاره قرار داد و گفت: سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان کشور از این وضعیت پیش‌ آمده در بانک مرکزی بسیار گله‌مند هستند و شرایط فعلی آنان را ناامید کرده است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار