کد خبر : 11947
تاریخ انتشار : سه شنبه 5 اردیبهشت 1396- 40: 12

با کاندیداهای متخلف برخورد جدی صورت می‌گیرد/ نباید با استفاده از توجیهات، قانون را نادیده گرفت

با کاندیداهای متخلف برخورد جدی صورت می‌گیرد/ نباید با استفاده از توجیهات، قانون را نادیده گرفت

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخابات از اسفندماه سال ۹۴ در استان گیلان فعال شده است، گفت: مراجع قضایی با تخلفات کاندیدای انتخاباتی برخورد می‌کند.

به گزارش گیلانستان، احمد سیاوش پور در گفت‌و‌گویی با بیان اینکه نهادهای حقوقی می‌توانند به‌عنوان ارکان یک نظام مسیر حرکت یک جامعه در حوزه‌های اقتصادی، فرهنگی و سیاسی را اداره کنند اظهار داشت: از جمله نهادهای حقوقی در جمهوری اسلامی ایران قوای سه گانه و سایر نهادهای امنیتی، نظامی و انتظامی هستند.

وی با اشاره به مواد مرتبط در قانون اساسی و قوانین موضوعه انتخاباتی در قوانین جمهوری اسلامی ایران اذعان داشت: وزارت کشور در حوزه اجرایی، شورای نگهبان در حوزه نظارت و دستگاه‌های دیگر در بحث امنیت و سلامت انتخاباتی از متولیان انتخابات هستند.

رئیس کل دادگستری استان گیلان یکی از وظایف قوه قضاییه را نظارت بر حسن اجرای قوانین در همه امور کشور خواند و ابراز داشت: اجرای صحیح فرآیند برگزاری انتخابات به‌صورت سالم و قابل اطمینان برای مردم ‌امری لازم و ضروری است.

سیاوش‌پور با اشاره به اینکه پیشگیری از وقوع جرائم از وظایف قوه قضاییه است بیان داشت: پیش بینی مقدماتی اقدامات بازدارنده در زمینه مسائلی که می‌تواند مسیر انتخابات را از لحاظ سلامت دچار خدشه کند در دستور کار قوه قضاییه است.

رئیس کل دادگستری استان گیلان تصریح کرد: دستگاه‌های قضایی در بخش استانی، ستادی تحت عنوان ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخابات در مراکز استان و در شهرستان‌ها ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخابات از اسفندماه سال ۹۴ در استان گیلان فعال شد افزود: بخش‌های امنیتی، نظامی و انتظامی و بخش هایی که می‌توانند در انتشار اخبار موثر باشند مانند صدا و سیما و حوزه رسیدگی به جرائم فضای مجازی، از اعضای ستاد پیشگیری از تخلفات و جرائم انتخاباتی هستند.

سیاوش‌پور امانت داری در بحث صیانت از آرای مردم را امری ضروری خواند و اظهار داشت: تخلف کاندیداهای انتخاباتی در ابتدا با تذکر پیگیری می‌شود و در صورت تکرار‌ تخلف با فرد خاطی‌ برخورد جدی صورت می‌گیرد.

رئیس کل دادگستری استان گیلان با تاکید بر اینکه همگان باید‌ محور حرکت در انتخابات را بر مدار قانون و قانون گرایی بگذارند خاطرنشان کرد: نباید با استفاده از توجیهات مختلف از مسیر قانون تخطی کرد و قانون را نادیده گرفت.

مقام ارشد قضایی استان گیلان با بیان اینکه مردم‌ با حضور در پای صندوق‌های رای آنچه که سرنوشت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی آن‌ها است را رقم می‌زنند ابراز داشت: انتظار انتخاباتی با شکوه و با حضور رای اولی‌ها پای صندوق های رای داریم.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار