کد خبر : 99908
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402- 08: 15

با دستور رئیس کل دادگستری گیلان؛

مدیرکل بهزیستی گیلان تحت تعقیب قضایی قرار گرفت

مدیرکل بهزیستی گیلان تحت تعقیب قضایی قرار گرفت

رییس کل دادگستری استان گیلان از صدور قرار نظارت قضایی برای مدیر کل بهزیستی استان خبر داد.

به گزارش گیلانستان، حجت الاسلام والمسلمین اسماعیل صادقی نیارکی از صدور قرار نظارت قضایی مدیر کل بهزیستی استان به لحاظ کوتاهی در انجام وظیفه و عدم نظارت بر کمپ ها در حادثه آتش سوزی کمپ ترک اعتیاد لنگرود خبر داد.

 

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه مدیر کل بهزیستی استان تحت پیگرد قضایی قرار گرفته است خاطرنشان کرد: به لحاظ کوتاهی در انجام وظیفه و عدم نظارت بر کمپ ها قرار تأمین کیفری و نظارت قضایی برای وی صادر و مراتب به سازمان بهزیستی اعلام گردید.

 

حجت الاسلام صادقی نیارکی با بیان اینکه طبق دستورالعمل‌های مربوطه مرجع صدور مجوز و نظارت بر کمپ‌ها برعهده بهزیستی استان است، گفت: از لحظه وقوع حادثه، بررسی دقیق توسط همکاران دادسرای مرکز استان انجام شد و مشخص شد بهزیستی وظایف نظارتی و اداری خود را در این خصوص انجام نداده که منجر به وقوع این فاجعه شده است.

 

وی در ادامه تصریح کرد: در همین راستا مدیر کل بهزیستی و کارکنان مرتبط تحت پیگیرد قانونی قرار گرفتند و تحقیق توسط همکاران قضایی آغاز و با توجه به اتهامات منتسبه ضمن تفهیم اتهام و صدور قرار تامین کیفری، برای نامبرده قرار نظارت قضایی صادر و اعتراض وی به این قرار نظارت قضایی به شعبه ۱۰۷ کیفری ۲ رشت ارجاع داده شد که پس از رسیدگی، این قرار تایید شد.

 

رئیس شورای قضایی استان با اشاره به اینکه دستگاه قضایی با تمام کسانی در راستای حفظ حقوق عامه و کرامت انسانی کوتاهی کرده و جان و مال مردم را به مخاطره می‌اندازند در چارچوب قانونی برخورد می‌نماید اظهار داشت: همه مدیران و مسئولان استانی باید در انجام وظایف قانونی خود هشیار بوده و پاسخگوی تمامی اقدامات زیرمجموعه‌های خود باشند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار