کد خبر : 8277
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 بهمن 1395- 32: 21

برای قطار شهری رشت ردیف بودجه گنجاندم، ولی هیچ کاری انجام نشده است

برای قطار شهری رشت ردیف بودجه گنجاندم، ولی هیچ کاری انجام نشده است

پس از حدود دوسال از تصویب بودجه برای این پروژه چند ماه قبل از وزیر محتم کشور راجع به عدم اجرای پروژه فوق طرح سوال کردم که مطرح نمودن این سوال اسباب نگرانی جنابعالی را فراهم نمود.

به گزارش گیلانستان، متن کامل نامه نماینده رشت را در زیر می خوانید:

برادر گرامی جناب آقای دکتر نجفی

استاندار محترم گیلان

احتراما همانگونه که مستحضر هستید یکی از سیاست های دولت در حوزه زیرساخت توسعه حمل و نقل ریلی درون شهری و برون شهری بوده ودر برنامه ششم توسعه نیز بصورت کامل به این موضوع پرداخته شده است. در مجلس هشتم تلاش بسیاری صورت گرفت تا پروژه قطار شهری رشت در ردیف بودجه قرار گیرد و همه ساله تلاش بسیاری در حفظ بودجه مذکور صورت گرفته است و درجدول ۱۵ ردیف ۷ بودجه ۹۶ نیز قرار گرفته است و هدف از اینکه سالهای متمادی به این پروژه اهمیت داده شده این است که اجرای پروژه فوق باعث رفع ترافیک سنگین داخل شهری شده و مشکلات ایاب و ذهاب مردم که واقعا طاقت فرسا شده را مرتفع می نماید.

لیکن در کمال تاسف و تعجب از زمانی که پروژه حمل و نقل ریلی درون شهری رشت بودجه جداگانه به خود اختصاص داد تا امروز حدود ده سال می گذرد اما هیچ گونه اقدامی از سوی استاداری و شهرداری محترم صورت نگرفته است. اهمیت موضوع مطروحه به حدی است که حتی دوبار وزیر محترم کشور به مجلس فراخوان شدند و ایشان به همراه معاونین استانداری گیلان که در جلسه حضور داشتند در خصوص اجرا و عملیاتی کردن پروژه وعده هایی دادند اما متاسفانه اینقدر به این موضوع مهم به مردم شهید پرور گیلان به خصوص رشت کم لطفی داشتند که حتی به این پروژه در حد مطالبات اولیه نیز نپرداختند و بودجه ده ها میلیارد تومانی که از طریق این پروژه باید جذب می شد را به دلایل نامعلوم بی بهره گذاشتند و مردم را از حداقل رفاه عمومی محروم کردند. شایان ذکر است در  شهرهایی چون کرمانشاه، اهواز و… در همان ایام مجلس هشتم که همزمان با شهر رشت در لیست اجرای پروژه قطار شهری قرار گرفته بودند امروز بیش از ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارند ولی در شهر رشت نه تنها پیشرفت فیزیکی نداشته بلکه مطالعات مقدماتی  آن نیز شروع نشده است.

اینجانب ترافیک این روزهای شهر رشت را در دهه قبل پیش بینی کرده بودم و درصدد اتخاذ راهکاری جهت حل مشکلات ترافیکی بودم و در راستای این تلاش به حول و قوه الهی و علیرغم مخالفتهای شدید توانستم پروژه قطار شهری را در ردیف بودجه بگنجانم. پس از حدود دوسال از تصویب بودجه برای این پروژه چند ماه قبل از وزیر محتم کشور راجع به عدم اجرای پروژه فوق طرح سوال کردم که مطرح نمودن این سوال اسباب نگرانی جنابعالی را فراهم نمود. علی ایحال از جنابعالی که سالهای طولانی در مسند امور اجرایی فعالیت نموده اید انتظار دارم نگرانی خود را معطوف به اجرایی نمودن این پروژه مردمی نمایید و دستورات لازم را جهت پروژه قطار شهری رشت صادر فرمایید تا مردم عزیر گیلان بتوانند از عنایات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بهره مند گردند.

بدیهی است در این راستا تمام مساعی خود را بکار برده و همچون گذشته آماده هرگونه حمایت و همکاری و همیاری با مسئولین به نفع مردم هستم و در غیر اینصورت جهت جلوگیری از تضییع حقوق مردم گیلان از تمام اهرمهای قانونی استفاده خواهم کرد.

جبار کوچکی نژاد ارم ساداتی نماینده مردم فهیم رشت و حومه

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار