کد خبر : 4196
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۸:۴۳

برخی با سابقه انقلابی به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند/ سرمایه‌گذاری سنگین دشمن در عرصه هنر

برخی با سابقه انقلابی به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند/ سرمایه‌گذاری سنگین دشمن در عرصه هنر

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: 205 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان با سلیقه‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

به گزارش درگیلان، سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز در مراسم اختتامیه نخستین جشنواره سراسری فرهنگی‌ـ‌هنری دانشجویی ققنوس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پل تالشان شهر رشت اظهار کرد: امیدواریم هر سال شاهد برگزاری جشنواره ققنوس باشیم.

وی با بیان اینکه موضوع‌های خوبی در زمینه سبک زندگی، ماهواره و اقتصاد مقاومتی در جشنواره ققنوس مد نظر است، تصریح کرد: 205 شبکه ماهواره‌ای فارسی زبان با سلیقه‌های مختلف در حال فعالیت هستند.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شبکه‌های ماهواره‌ای در زمینه‌های اقتصاد، کودک و … در حال فعالیت هستند و ما نمی‌توانیم نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم و ققنوس ترغیب کننده‌ای است تا بتوانیم گام‌های بلندتری برداریم.

حسینی با اشاره به اینکه هنر باید هدفمند باشد، ادامه داد: هنر از نظر ما مقدس و قدسی است و بحث آرمانی را با توجه به واقعیت‌ها در ققنوس دنبال می‌کنیم.

وی با بیان اینکه هنرمند باید روزنه امید را بگشاید و راهی به طرف آسمان داشته باشد، افزود: هنرهای ما باید فراتر از مرزها رود، زیرا زبان هنر تاثیرگذار است و می‌تواند ماندگار باشد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی قرآن را دارای تاثیرگذاری ویژه خواند و خاطرنشان کرد: کتاب مقدس قرآن دیگران را مجذوب خود کرده است.

وی استعداد تمام دانشجویان در رشته‌های مختلف را بسیار زیاد دانست و یادآور شد: یکی از کارکردهای جشنواره ققنوس شناسایی استعدادهاست.

حسینی شهدا را بی‌بدیل خواند و گفت: آثار شهدا بسیار ارزشمند بوده و در حوزه‌های خود بی‌بدیل است و اگر غل و زنجیر دنیا دست و پای انسان را ببندد دیگر نمی‌تواند اوج بگیرد و در کار هنر تنوع، دل‌نشین و زیبا است.

وی به ویژگی ققنوس اشاره و اضافه کرد: در منقار ققنوس تعداد 100 سوراخ وجود دارد و وقتی باد در آن دمیده می‌شود از هر کدام سوراخ‌ها نوای دلنشین شنیده می‌شود.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فرد مومن باید تلاش کند و تاثیرگذار باشد، تصریح کرد: دشمن به دنبال استحاله فرهنگی انقلاب اسلامی است.

وی به موضوع جهاد کبیر توسط مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: جهاد کبیر، جهاد فرهنگی بوده و پیگیری آن توسط قشر جوان و دانشجو مهم است.

برخی با سابقه انقلابی به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند/ سرمایه‌گذاری سنگین دشمن در عرصه هنر

حسینی ابزار هنر را در تاثیرگذاری بسیار ارزشمند دانست و یادآور شد: در ابتدای انقلاب اسلامی برخی خود را مبارز و انقلابی می‌دانستند و در مقابل آمریکا را مطرح می‌کردند، اما اکنون به دنبال بزک کردن چهره آمریکا هستند.

وی با اشاره به اینکه دشمن سرمایه‌گذاری سنگینی در عرصه هنر انجام داده است، تصریح کرد: ما باید با تلاش مضاعف بتوانیم با آنها مقابله کنیم.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی جنگ نرم را نبرد فکری نامید و خاطرنشان کرد: باید با حکمت در جهاد کبیر عمل کنیم و سلاح برنده ما در جنگ نرم، قرآن است.

وی گفت: در وزارت ارشاد حوزه معاونت قرآنی راه‌اندازی کردیم تا پیوندی بین هنرمندان و قرآن ایجاد شود و اگر با ابزار هنر بتوانیم حقایق را بیان کنیم این موضوع می‌تواند آثار ارزشمندی در بر داشته باشد.

حسینی با بیان اینکه لازمه کار هنری اثرگذار این است که باید آمیخته با ارزش‌ها باشد، خاطرنشان کرد: اگر شناخت و معرفت عمیق نداشته باشیم، راه به جایی نمی‌توان برد و رسیدن به هدف نیازمند شناخت عمیق است./فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار