کد خبر : 40609
تاریخ انتشار : جمعه 25 مرداد 1398- 44: 19

به همت آستان قدس رضوی؛

برگزاری طرح ” خدمت کریمانه” در استان گیلان+ تصاویر

برگزاری طرح ” خدمت کریمانه” در استان گیلان+ تصاویر

به مناسبت دهه ولایت و در پیش رو بودن عید غدیر خم، ویژه برنامه کاروان خدمت رضوی با عنوان « خدمت کریمانه» در روز چهارشنبه ۲۳ مرداد ۹۸ در مسجد امام رضا (ع) حمیدیان رشت برگزار شد.

به گزارش گیلانستان، محمدرضا یاوری نژاد با بیان این نکته که بناست این طرح در مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان رشت انجام پذیرد افزود: برای شروع این خدمت و با هدف فعال کردن خادمیاران رضوی و کانون های خادمیاری محله ای و ترویج فرهنگ رضوی در سطح استان ، تصمیم گرفته شد که در روز چهارشنبه که منتسب به امام رضا (ع) است این طرح را در مسجد امام رضا (ع) حمیدیان رشت آغاز کنیم و با یاری خدا و لطف امام رضا (ع) بتوانیم این خدمت را درصورت امکان در شهرهای مختلف استان و به صورت هفتگی برگزار نماییم.
وی افزود: در هر محله ای که این طرح اجرا خواهد شد تعدادی از خادمیاران با یکی از خانواده های شاخص آن محله دیدار خواهند نمود که در مرحله اول به دیدار مادر شهید مدافع حرم محمد حسین عطری رفتند. در این دیدار مسئول فرهنگی آستان قدس گیلان و تعدادی از مسئولین کانون های خادمیاری استانی حضور داشتند.
معاون محرومیت زدائی دفتر نمایندگی آستان قدس رضوی در گیلان ضمن اشاره به غرفه های خدمت در این طرح بیان داشت که غرفه های ویزیت رایگان، مشاوره خانواده، مشاوره مذهبی، مشاوره حقوقی ، کودکانه رضوی و زیارت مجازی در این طرح و در مکان مسجد محله ی مورد هدف برپا می شود . خادمیاران کانون های موضوعی تخصصی هر غرفه به خدمت به مردم می پردازند.
وی تصریح کرد که در غرفه ویزیت رایگان، مراجعین توسط پزشکان آقا و خانم ویزیت شده و کنترل فشار خون، قند خون و توزیع داروی رایگان نیز انجام پذیرفت. هم چنین وکلای پایه یک دادگستری و مشاورین متخصص مذهبی اقدام به مشاوره دادن به مردم کردند که با استقبال خوب اهالی محل مواجه شد.
وی خاطر نشان کرد که در غرفه کودکانه رضوی نیز برنامه های مختلف از جمله نقاشی، نمایش کودکانه، بازی های کودکانه و غیره صورت پذیرفت و به کودکان حاضر در غرفه نیز هدایایی اهدا شد. هم چنین برنامه های مختلف ورزشی نیز در محوطه ی مسجد توسط خادمیاران اجرا شد.
یاوری نژاد هم چنین اضافه کرد که پایان برنامه ها به نماز جماعت مغرب و عشاء ختم می شود و پس از اقامه نماز جماعت، ویژه برنامه «سلام بر امام»؛ قرائت زیارت امین الله برگزار خواهد شد که شامل قرائت قران، سخنرانی، شعرخوانی آئینی و قرائت زیارت امین الله و مدح اهل بیت می باشد.
در پایان ویژه برنامه «خدمت کریمانه» نیز تبرکات رضوی بین حاضرین توزیع شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار