کد خبر : 45388
تاریخ انتشار : یکشنبه 8 دی 1398- 36: 17

سرپرست سازمان سیما، منظر شهرداری رشت:

بهره‌برداری از پروژه یادمان شهدای گمنام بوستان ملت تا پایان سال

بهره‌برداری از پروژه یادمان شهدای گمنام بوستان ملت تا پایان سال

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت از بهره‌برداری پروژه یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت تا پایان سال و پرداخت بخشی از معوقات پیمانکار این پروژه خبر داد.

به گزارش گیلانستان در دوم شهریور سال ۱۳۹۶ پیکر مطهر دو شهید ۱۹ ساله و ۲۱ ساله که به ترتیب در عملیات والفجر یک در منطقه فکه و در عملیات کربلای چهار در جزیره سهیل به شهادت رسیدند با حضور باشکوه مردم رشت تشییع و در بوستان ملت رشت تدفین شد.

با گذشت بیش از دو سال از مراسم تدفین هنوز کار ساخت یادمان به اتمام نرسید و پس از تصویب طرح پیشنهادی المان بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، اخیراً کار ساخت المان شتاب بیشتری به خود گرفت.

مشکلات قراردادی پیمان‌کار باعث توقف اجرای یادمان شد

مسؤول مهندسی و امور یادمان‌ها و امور شهدای گمنام استان گیلان در رشت با اشاره به توقف دو ماهه یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت اظهار کرد: با توجه به مشکلات قراردادی پیمانکار پروژه، روند اجرایی بنای یادمان با توقف دو ماهه مواجه شد.

ابراهیم پورخوش‌سعادت به پیشرفت فیزیکی بنای یادمان شهدای گمنام بوستان ملت رشت اشاره کرد و افزود: در روزهای جاری شاهد بتن‌ کف‌سازی و میله‌گردگذاری برای اجرای نمای المان اصلی نیز بودیم.

وی با تأکید بر نظارت بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس گفت: حرم مطهر شهدای گمنام محل مناسبی برای برگزاری مراسم و آئین‌های معنوی مختلف هفتگی، ماهانه و سالانه است و از همین رو فراهم کردن امکانات موردنیاز از جمله ساخت، نگهداری و اداره فرهنگی این اماکن از طریق پیگیری‌های هیئت‌امناهای حرم مطهر شهدای گمنام هستیم.

بهره‌برداری از پروژه یادمان شهدای گمنام بوستان ملت تا پایان سال

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به روند احداث پروژه یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت اظهار کرد: روند اجرایی این پروژه متوقف نشده است و روز گذشته نیز بخشی از معوقات پیمانکار آن پرداخت و یک ماه اخیر روند اجرای این پروژه بسیار سرعت گرفته است.

زینب فلک دوست با بیان اینکه پروژه یادمان شهدای گمنام در بوستان ملت رشت تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد، افزود: متأسفانه با توجه به اینکه این پروژه در زمان فعالیت مدیرعامل سابق سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت بدون قرارداد در دست اجرا بود و پس از حضورم در این سازمان با صحبت‌های انجام‌شده با شهردار رشت لایحه‌ای از این بابت آماده‌شده و طی هفته جاری به صحن شورا ارسال می‌شود.

وی به پیشرفت فیزیکی پروژه یادمان شهدای گمنام بوستان ملت اشاره کرد و گفت: طی یک سال و نیم گذشته این پروژه حدود ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در یک ماه اخیر با جلسات متعددی که با کنگره هشت هزار شهید دفاع مقدس گیلان برگزار شد تا پایان سال جاری این پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری رشت با بیان اینکه پیمانکار این پروژه پیش‌ازاین بدون انعقاد قرارداد حدود یک میلیارد تومان بابت احداث آن هزینه کرد، افزود: روز گذشته بابت قرارداد دستمزد پیمانکار مبلغ یک‌صد میلیون تومان پرداخت شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار