کد خبر : 28163
تاریخ انتشار : چهارشنبه 31 مرداد 1397- 46: 20

تاکید نماینده ولی فقیه در گیلان بر جلوگیری از برداشت بی‌رویه شن و ماسه

تاکید نماینده ولی فقیه در گیلان بر جلوگیری از برداشت بی‌رویه شن و ماسه

نماینده ولی فقیه در گیلان بر جلوگیری از برداشت بی‌رویه شن و ماسه به‌ویژه از بستر رودخانه‌ها تأکید کرد و گفت: برداشت شن و ماسه باید با نظارت دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

به گزارش گیلانستان، به نقل از  روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در گیلان؛ آیت‌الله رسول فلاحتی در دیدار با اعضای خانه معدن گیلان با اشاره به اینکه برداشت شن و ماسه به حفاظت محیط زیست، ساخت‌وسازها و مردم عادی مربوط می‌شود اظهار کرد: مسؤولان در امور کلان باید با همدیگر همفکر باشند.

وی، نبود برنامه‌ریزی توسط نهادهای مربوطه را از جمله دردها در بخش‌های مختلف گیلان عنوان کرد و افزود: بعضی از مواقع مشکلات به دلیل نبود زیرساخت مناسب است و مسؤولان باید تلاش کنند این مسیر هموار شود.

امام جمعه رشت با بیان اینکه ایجاد زیرساخت‌های لازم برای برطرف کردن مشکلات نیازمند همگرایی مسؤولان است، تصریح کرد: شن و ماسه از جمله نیازها برای توسعه گیلان محسوب می‌شود.

آیت‌الله فلاحتی، متولی تامین شن و ماسه مورد نیاز گیلان را شرکت آب منطقه‌ای استان و سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان دانست و بیان کرد: برداشت شن و ماسه باید با نظارت دستگاه‌های مربوطه انجام شود.

وی بر جلوگیری از برداشت بی‌رویه شن و ماسه به‌ویژه از بستر رودخانه‌های گیلان تأکید کرد و گفت: در گذشته برخی از افراد به دلیل سیاسی‌کاری برداشت‌هایی داشتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به اینکه نبود نظارت لازم در برداشت شن و ماسه سبب ایجاد حفره‌هایی در بستر رودخانه‌ها شده است، متذکر شد: اکنون حفره‌های مذکور بستری برای دپوی پسماندها و شیرابه‌ها شده است.

آیت‌الله فلاحتی یادآور شد: کوه‌ها نیز دارای موقعیت راهبردی هستند و برای حفاظت از محیط زیست باید تدبیری اندیشیده شود.

وی با بیان اینکه بستر رودخانه‌ها، جنگل‌ها و مراتع به زندگی مردم گره خورده است، اظهار کرد: اگر در برداشت شن و ماسه سطحی‌نگری شود مردم ما را نمی‌بخشند.

امام جمعه رشت، خواستار پاسخ منطقی به ندای خانه معدن گیلان شد و افزود: استان نیازمند شن و ماسه برای ساخت‌وساز است و این نیاز باید جدی گرفته شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار