کد خبر : 44003
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۴

فرماندار رشت:

تخصیص 230 میلیارد اعتبار برای مدیریت پسماند گیلان/افتتاح تصفیه‌خانه سراوان تا 2 ماه دیگر

تخصیص 230 میلیارد اعتبار برای مدیریت پسماند گیلان/افتتاح تصفیه‌خانه سراوان تا 2 ماه دیگر

فرماندار شهرستان رشت با تأکید بر توجه جدی تمام مسؤولان استانی به مسئله پسماند گفت: در سفر رییس جمهور به گیلان اولین درخواست مسؤولان وعده تخصیص اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومانی از سوی دولت بابت مبحث مدیریت پسماند بوده است.

به گزارش گیلانستان میر شمس مؤمنی زاده پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای اداری شهرستان رشت در سالن اجتماعات فرمانداری با تبریک ایام بسیج اظهار کرد: اجرای طرح سهمیه‌بندی بنزین با هماهنگی سران سه قوه به مرحله اجرا درآمده و نگرانی‌های را در سطح جامعه ایجاد کرده که باسیاست‌های کلان دولت این اطمینان حاصل‌شده که هرگونه افزایش نرخ در کالا و خدمات اعم از دولتی و غیردولتی ممنوع است.

وی با اشاره به مصوبات جلسات ستاد تنظیم بازار در سطح شهرستان گفت: برای بخش‌های دیده نشده در اجرای سهمیه‌بندی سوخت مانند تاکسی‌تلفنی‌ها و سرویس مدارس، اقدامات جبرانی در دست اقدام است و از اول آذرماه اجرایی خواهد شد.

فرماندار شهرستان رشت مدیریت پسماند در استان علی‌الخصوص در منطقه سراوان را یکی از مشکلات مردم عنوان کرد و افزود:  علت اصلی این مشکل را عدم زمان‌سنجی دقیق است که در سفر رئیس‌جمهور به گیلان اولین درخواست مسؤولان وعده تخصیص اعتبار ۲۳۰ میلیارد تومانی از سوی دولت بابت مبحث مدیریت پسماند بوده است.

مسؤولان اجرایی انتخابات، امین مردم باشند

فرماندار شهرستان رشت از شهرداری و شورای رشت خواستار پیگیری مسائل شهری علی‌الخصوص روشنایی کمربندی شهر رشت شد و تصریح کرد: شعار انتخابات امسال که از ۱۰ آذرماه و با دستور وزیر کشور آغاز خواهد شد، «انتخابات ٩٨، گام دوم انقلاب، قانون مداری، همدلی و هم‌صدایی» است و تمام مسؤولان اجرایی باید در روند اجرایی این امر نهایت بی‌طرفی را رعایت کرده و مجری امین مردم باشند تا حماسه‌ای دیگر در دفتر این انقلاب نوشته شود.

افتتاح تصفیه خانه سراوان تا 2 ماه دیگر

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به فعالیت‌های شورا اظهار کرد: در حال حاضر پنج تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا به امضا رسیده و به‌زودی اجرایی خواهند شد.

اسماعیل حاجی پور با بیان اینکه اقدامات خوبی در تصفیه‌خانه سراوان رشت شده است، گفت: تا دو ماه دیگر تصفیه‌خانه سراوان رشت را افتتاح می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اجرای بسیاری از پروژه‌های عمرانی به دلیل مشکلات مالی و تورم با مشکلات زیادی مواجه هستند، بیان کرد: برای ساماندهی رودخانه‌های شهر رشت تفاهم‌نامه‌ای را با قرارگاه سازندگی خاتم نوشتیم.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت از جمع‌آوری ۳۰ درصد از فاضلاب‌های شهر رشت تا پایان امسال خبر داد و تصریح کرد: شیرابه سمی واردشده به منطقه سراوان رشت در روزهای عادی سه لیتر بر ثانیه و در روزهای بارانی ۱۸ لیتر بر ثانیه است.

حاجی پور با تأکید بر ضرورت اجرای پروژه ساماندهی و احیا گوهر رود و شفارود بیان کرد: با اختراع یک جوان ایرانی کل شیرابه واردشده به رودخانه‌های رشت را وارد حوضچه آرامش می‌کنیم و با مواد نانو این شیرابه به آب تبدیل می‌شود.

کاشت انواع دانه‌های روغنی در رشت

رئیس اداره جهاد کشاورزی شهرستان رشت نیز در این جلسه با اشاره به اجرای کشت دوم در مزارع این شهرستان اظهار کرد: با توجه به واردات ۹۰ درصدی روغن از خارج و کیفیت نامطلوب آن، کشت انواع دانه‌های روغنی را به شکل فراگیر در سطح شهرستان رشت شروع کردیم.

مهدی اسدی پرور با بیان اینکه روغن کلزا هم‌تراز روغن‌زیتون است، گفت: امسال ۲۱ میلیارد تومان برای احیای آب‌بندان‌های شهرستان رشت تخصیص پیداکرده است که در صورت اجرا می‌توانیم بالغ‌بر ۴۰ هزار میلیارد مترمکعب آب ذخیره کنیم.

معاون عمرانی فرمانداری رشت نیز در این جلسه با اشاره به آغاز برنامه اجرایی انتخابات در شهرستان رشت اظهار کرد: تمامی هیئت‌ها و کمیته‌ها با کمک بخش‌های تابعه تشکیل‌شده‌اند؛ در انتخابات این دوره، هر پنج شعبه یک بازرس و هر ١٠ شعبه یک سربازرس خواهند داشت.

محمدعلی ویشکاهی از مدیران و دستگاه‌های اجرایی شهرستان رشت خواست که از هر اداره یک نفر نماینده به فرمانداری معرفی شود تا از پروژه‌ها به‌صورت مستمر بازدید شود و افزود: از مدیران اجرایی انتظار داریم نسبت به تکمیل پروژه‌هایی که قرار است در دهه فجر افتتاح شوند اهتمام کافی داشته باشند.

رئیس هیئت بازرسی این دوره انتخابات شهرستان رشت نیز با اعلام شماره تلفن ٣٢١٢٣١٥٣ به‌عنوان شماره دبیرخانه هیئت بازرسی اعلام کرد آماده دریافت هرگونه اخبار تخلفات انتخاباتی در شهرستان رشت هستند.

در انتهای جلسه از زحمات ٣٥ ساله انصاری معاونت سیاسی اجتماعی استانداری تقدیر و سعیدی کیا به‌عنوان معاونت جدید این حوزه از سوی فرماندار معرفی شد.
انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار