کد خبر : 25958
تاریخ انتشار : پنجشنبه 10 خرداد 1397- 06: 18

تشکیل فراکسیون جدید متشکل از اصولگرایان واقعی ضروری است

تشکیل فراکسیون جدید متشکل از اصولگرایان واقعی ضروری است

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتحاد نمایندگان لیست امید و تزلزل در بین اصولگرایان در اجلاسیه سوم مجلس گفت: عده‌ای از نمایندگان اصولگرا تفکر اصلاح‌طلبی دارند و ضروری است فراکسیون جدید متشکل از اصولگرایان واقعی در مجلس تشکیل شود.

به گزارش گیلانستان، جبار کوچکی نژاد عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به اجلاسیه سوم مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: انتخابات هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی نتیجه کار و تلاش چندماهه احزاب و فراکسیون‌های سیاسی بود که نتیجه‌ای متمایز و تأمل‌برانگیز را رقم زد.

وی با بیان اینکه چیدمان افراد بیانگر وارد شدن انتخابات هیئت‌رئیسه به دور دوم بود افزود: از ابتدا نیز قابل پیش‌بینی بود که نحوه برگزاری و چیدمان سیاسی افراد انتخابات را وارد دور دوم می‌کند اما پیش‌بینی‌ها گویای رأی ۵۰ تا ۶۰ عددی حاجی بابایی نبود.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به عدم همکاری همه نمایندگان اصولگرا در این انتخابات گفت: بسیاری از نمایندگانی که در جبهه اصولگرایان بودند در روزهای آخر به سمت لاریجانی و مستقلین حرکت کردند و این مسئله موجب شد تا تعادل اصولگرایان برهم بخورد.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اتحاد نمایندگان عضو فراکسیون امید خاطرنشان کرد: ما پیش‌بینی می‌کردیم که لیست امید مجلس ۱۱۰ رأی را کسب کند و درواقع مشاهده شد که همه آن‌ها تقریباً یکپارچه و متحد رأی خود را به ائتلافشان دادند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در جبهه اصولگرایان تزلزل شدید نیروها دیده می‌شد و این مسئله عاملی شد تا پیش‌بینی ما از نتایج انتخابات هیئت‌رئیسه خوب درنیاید تصریح کرد: در مرحله دوم نیز اصولگرایان به‌جای اینکه بر اصلاح‌طلبان حاکم باشند قضیه خوب پیش نرفت و رأیی که لاریجانی آورد تقریباً به وی فهماند که این اصولگرایان هستند که در رئیس شدنش نقش دارند.

کوچکی نژاد همراه شدن نمایندگان مستقل با اصلاح‌طلبان را عامل اصلی در انتخاب نواب رئیس مجلس برشمرد و گفت: رئیس و دو نواب در مجلس مهم و تعیین‌کننده هستند و از سایر هیئت‌رئیسه کاری برنمی‌آید.

نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس با اذعان به این نکته که انتخابات در نواب و ریاست از تعادل برخوردار نیست و همه در بازی‌های پشت پرده خلاصه می‌شود خاطرنشان کرد: تعداد اصولگرایان از ۷۰ نفر فراتر نمی‌رود و تعدادی از نمایندگان عضو فراکسیون تنها نام اصولگرایی را به رخ می‌کشند و درواقع با اصلاح‌طلبان همراه و همگام‌اند و با آن‌ها نهار و شام می‌خورند.

وی افزود: این افراد منش و تفکر اصلاح‌طلبی دارند و همه هم‌وغمشان کمک به مواضع اصلاح‌طلبان است و در تجارب گذشته ازجمله سال‌های اخیر خود را نشان داده‌اند.

عضو فراکسیون ولایی مجلس از تشکیل فراکسیون متشکل از نمایندگان اصولگرای واقعی تاکید کرد و گفت: اصولگرایان باید یک‌خانه تکانی اساسی در ساختار خود داشته باشند و یک فراکسیون درست‌وحسابی اصولگرایان را در تشکیل دهند.

رئیس مجمع نمایندگان گیلان در خانه ملت افزود: جمع متشکل از ۷۰ نفر از اصولگرایان واقعی در مجلس می‌تواند تأثیر به سزایی در ارائه طرح‌ها، لوایح و مواضع سیاسی داشته باشند.

کوچکی نژاد با بیان اینکه با اشاره به عدم اتحاد نمایندگان عضو فراکسیون ولایی در بزنگاه‌ها و مواقع حساس مجلس تصریح کرد: اگر ادامه روند حضور اصولگرایان به شیوه کنونی باشد و در بین آن‌ها نمایندگانی به منش و تفکر اصلاح‌طلبی وجود داشته باشند در بزنگاه‌ها و گلوگاه‌ها جا می‌زنند و این مسئله در طی چند سال اخیر خود را نشان داده است./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار