کد خبر : 54206
تاریخ انتشار : پنجشنبه 26 تیر 1399- 43: 17

رئیس شورای شهر رشت:

تصویب کلیات بودجه شوراهای تابع شهرستان رشت؛ دبیرخانه رسیدگی به مشکلات ‌راه‌اندازی می‌شود‌

تصویب کلیات بودجه شوراهای تابع شهرستان رشت؛ دبیرخانه رسیدگی به مشکلات ‌راه‌اندازی می‌شود‌

رئیس شورای شهرستان رشت گفت: دبیرخانه حل اختلافات و پیگیری مشکلات اعضای شوراها در شهرستان رشت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش گیلانستان، ابراهیم اخوان در بیست و پنجمین جلسه شورای شهرستان رشت اظهار داشت: در هفته‌های اخیر شاهد به اوج رسیدن کرونا هستیم لذا لازم است که اعضای شوراها در سطح شهرستان رشت به شکل وسیعی اطلاع‌رسانی کنند تا مردم از خطر این بیماری در امان بمانند و اصول بهداشتی را رعایت کنند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت با اشاره به بررسی بودجه شوراهای تابع شهرستان رشت تصریح کرد: طبق قانون، وظیفه تدوین، تفریغ و تصویب بودجه شوراهای شهرهای تابع شهرستان رشت را برعهده داریم‌ و بررسی‌های لازم در این زمینه انجام شد و امروز کلیات آن را تصویب می‌کنیم.

اخوان با بیان‌ اینکه طبق قانون شوراهای اسلامی شهرها می‌توانند حداکثر تا دو درصد بودجه سالانه خود را در جهت تامین هزینه‌های شوراهای فرادَست منظور کنند افزود: امروز کلیات بودجه شوراهای شهرهای تابع شهرستان رشت از جمله شورای شهر خشکبیجار، خمام، کوچصفهان، لشت‌نشاء، لولمان به‌غیر از سنگر را تصویب می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات تخصیص نیافته شوراها در سال ۹۸ را می‌توانیم وارد بودجه ۹۹ کنیم گفت: بودجه سال ۹۹ شورای شهر خشکبیجار حدود ۱۱۵ میلیون تومان، خمام حدود ۲۲۵ میلیون تومان، کوچصفهان حدود ۱۸۰ میلیون تومان، لشت‌نشاء حدود ۱۸۰ میلیون تومان و لولمان نیز حدود ۱۵۰ میلیون تومان پیش‌بینی شد.

رئیس شورای شهرستان رشت با اشاره به مشکل کشتارگاه صنعتی دام در این شهرستان‌ افزود: در سال ۷۸ همه شهرها کشتارگاه صنعتی دام داشتند اما بعد از آن اعلام کردند که فقط یک کشتارگاه صنعتی دام در استان باشد و برای آنان سهام در نظر گرفته شد و امروز مشکلاتی در حوزه تنها کشتارگاه صنعتی شهرستان رشت وجود دارد که باید برطرف شود

اخوان به ضرورت تعیین حدود مرزی برخی روستاهای تابع شهرستان رشت اشاره کرد و گفت: به‌دلیل نابسامانی‌ حدود مرزی در برخی روستاهای شهرستان رشت، افرادی که برای ساخت و ساز به روستا مراجعه می‌کنند دچار مشکلات و سردرگمی می‌شوند که قرار شد با فرماندار و بخش‌های تابعه جلسه مشترک برگزار کرده و تکلیف این قضیه را روشن کنیم.

وی از راه‌اندازی دبیرخانه حل مسائل و رسیدگی به مشکلات شوراهای شهر تابع شهرستان رشت خبر داد و بیان کرد: این دبیرخانه به‌منظور حل اختلافات و پیگیری مشکلات اعضای شوراهای روستاها در شهرستان رشت راه‌اندازی می‌شود و ساز و کارها و اعضای آن نیز مشخص می‌شوند.

سیده مریم پاکزاد، عضو شورای شهر لولمان نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات بودجه شورای شهر سنگر گفت: شورای شهر سنگر بودجه سال‌های قبل را با سال ۹۹ برای تصویب به شورای شهرستان رشت ارسال کرد اما بودجه سال ۹۷ را نمی‌توانیم در بودجه ۹۹ لحاظ کنیم به‌همین جهت امکان تصویب این بودجه وجود ندارد و باید اصلاح شود.

در این جلسه کلیات بودجه شوراهای شهرهای تابع شهرستان‌ رشت توسط اعضای شورای اسلامی شهرستان‌‌ رشت تصویب شد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار