کد خبر : 39668
تاریخ انتشار : پنجشنبه 3 مرداد 1398- 32: 18

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس:

تلاش مجمع نمایندگان گیلان برای برخورد با ویلاسازی‌های غیرمجاز

تلاش مجمع نمایندگان گیلان برای برخورد با ویلاسازی‌های غیرمجاز

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی از تلاش نمایندگان گیلان و برگزاری جلساتی برای برخورد با ویلاسازی‌های غیرمجاز و تغییر کاربری نادرست زمین‌های کشاورزی گیلان به بهانه اجرای طرح بوم‌گردی خبر داد.

به گزارش گیلانستان محمدمهدی افتخاری ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با تأکید بر لزوم توجه مسؤولان به ساماندهی مهاجران ورود کرده به استان گیلان اظهار کرد: مهاجرت به استان گیلان زیاده شده است و استاندار، مسؤولان مربوطه، فرمانداران و بخشداران باید با برگزاری جلسات مختلف در خصوص ساماندهی این افراد تدبیر کنند.

وی با انتقاد از روند ویلاسازی در روستاهای گیلان تصریح کرد: اگر افرادی سعی دارند در استان گیلان ویلا بسازند باید در زمین‌های غیر کشاورزی این کار را انجام دهند چراکه ساخت ویلا در مزارع گیلان باعث نابودی کشاورزی استان می‌شود و بعضی روستائیان به‌ناچار سرایه‌دار این ویلاها می‌شوند، هرچند وقتی به روستانشینان مراجعه می‌کنیم دلیل این کار را مشکلات اقتصادی بیان می‌کنند.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ویلاسازی در دل طبیعت باید منطبق با شرایط محیط‌زیست انجام شود، گفت: اینکه افرادی در دل طبیعت ویلایی به سبک شهری بسازند کار درستی نیست زیرا ویلاسازی باید منطبق با شرایط فرهنگی و زیست‌محیطی انجام شود که در این خصوص مجمع نمایندگان گیلان با برگزاری جلسات مختلف سعی در جلوگیری از این امر دارد.

افتخاری یکی از راه‌های ویلاسازی در زمین‌های کشاورزی را انجام پروژه گردشگری دانست و بیان کرد: عده‌ای با همکاری برخی از دستگاه‌های مربوطه زمین‌هایی را به بهانه انجام پروژه‌های گردشگری و بوم‌گردی دریافت کرده و تغییر کاربری می‌دهند و اگر موفق به انجام این کار نشدند با گرفتن تسهیلات شروع به ویلاسازی می‌کنند.

وی با اشاره به میزان آمار مهاجرت به شهرهای گیلان افزود: در گذشته ۷۰ درصد مردم گیلان در روستا سکونت داشته و تنها ۳۰ درصد آن‌ها شهرنشین بودند، اما متأسفانه این آمار به دلایل مختلف از جمله مشکلات اقتصادی و تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی برعکس شده و مردم روستا به شهرنشینی روی آورده و زمین‌های خود را از دست داده‌اند‌.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار