کد خبر : 26693
تاریخ انتشار : شنبه 9 تیر 1397- 02: 19

جایگاه بندرانزلی در حوزه تفریحات دریایی ارتقاء می‌یابد

جایگاه بندرانزلی در حوزه تفریحات دریایی ارتقاء می‌یابد

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس گفت:‌ با آغاز به کار طرح‌های تفریحی، توریستی در حوزه ساحلی ‌و دریایی به‌زودی جایگاه بندرانزلی در این بخش به نحو چشمگیری ارتقاء پیدا می‌کند.

به گزارش گیلانستان، حسن خسته‌بند در گفت‌و‌گویی اظهار داشت:‌ با مشارکت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و فراهم آوردن زیرساخت‌های لازم جهت توسعه طرح‌های تفریحی و توریستی به‌زودی جایگاه بندرانزلی در حوزه تفریحات ساحلی و دریایی ارتقاء پیدا می‌کند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی، انزلی را شهری با سابقه گردشگری فراوان دانست و عنوان کرد:‌ موقعیت استراتژیک این شهرستان در مناطق شمالی علاوه بر حوزه‌های اقتصادی،‌ در بخش تفریحی توریستی نیز جایگاه ویژه‌ای به آن در سراسر کشور بخشیده است.

خسته‌بند صید و صیادی،‌ تجارت دریایی‌،‌ ورزش و فعالیت‌های مربوط به بخش گردشگری را از مهم‌ترین حوزه‌های کاری در بندرانزلی خواند و افزود:‌ به علل مختلف داخلی و خارجی در حوزه تفریحات ساحلی و دریایی تاکنون بندرانزلی نتوانسته به آن جایگاه اصلی خود نائل آید.

عضو کمیسیون عمران مجلس به عهدنامه موسوم به ترکمانچای و محدودیت‌های آن اشاره کرد و ابراز داشت:‌ براساس این قرارداد ننگین به امضاء رسیده کشورمان به مدت ۹۹ سال حق هیچ‌گونه فعالیت کشتیرانی در حوزه دریای خزر و ساخت انواع کشتی‌ها را نداشت.

وی ضمن تأکید بر این نکته که حدوداً دو دهه از پایان قرارداد ترکمانچای می‌گذرد تصریح کرد:‌ پس از اتمام این عهدنامه ننگین بود که فعالیت در حوزه دریایی و کشتیرانی آغاز شد و در همین مدت کوتاه با وجود تمام موانع،‌ مشکلات و تحریم‌ها اقدامات خوبی نیز انجام گرفت.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس به بزرگترین اسکله تفریحی‌ و گردشگری دریایی در انزلی موسوم به مارینا اشاره کرد و گفت:‌ ساخت دهکده دریایی در منطقه آزاد انزلی استارت خورده است و با آغاز به کار آن تحول بسیار چشمگیری در حوزه گردشگری استان ایجاد می‌شود.

خسته‌بند از روند فعالیت سرمایه‌گذاران در پروژه مارینا خبر داد و عنوان کرد:‌ در حال حاضر برای اجرای این طرح و ایجاد اسکله و ترمینال دریایی سرمایه‌گذارانی اعلام آمادگی کرده‌اند و اگر مشکلی به‌واسطه تحریم‌ها رخ ندهد اجرای عملیات آن طبق قرارداد پیش خواهد رفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس مشارکت سرمایه‌گذاران در بخش ساخت انواع کشتی‌ها را مورد تأکید قرار داد و بیان داشت:‌ در حال حاضر مذاکراتی بین طرف ایرانی و سرمایه‌گذار خارجی جهت مشارکت در ساخت کشتی‌ و قایق‌های تفریحی،‌ باری و مسافربری انجام شده است.

وی یکی از ملزومات اساسی انجام پروژه‌های گردشگری ساحلی و دریایی را آماده کردن زیرساخت‌های لازم آن اعلام کرد و اظهار داشت:‌ ساخت موج شکن غربی بندرانزلی و اسلکه آن از جمله این اقدامات اساسی است که در طول سال‌های اخیر به مرحله اجرا رسید.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس از مجموعه فعالیت‌های انجام شده در حوزه گردشگری تالاب انزلی اظهار رضایت کرد و افزود: ‌با همت استانداری گیلان تاکنون اقدامات خوبی در قالب ایجاد طرح‌های بوم‌گردی و ساخت خانه‌های شناور در تالاب انزلی به انجام رسیده است.

وی رفع معضل حریم قانونی دریا در سواحل بندرانزلی را در توسعه پروژه‌های گردشگری بسیار مؤثر خواند و گفت:‌ با ایجاد دیواره مصنوعی و رعایت حریم قانونی ۶۰ متر،‌ سرمایه‌گذاران می‌توانند نسبت به ایجاد مراکز اقامتی در اراضی ساحلی که پشت این مرز قرار گرفته‌اند اقدام کنند./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار