کد خبر : 39525
تاریخ انتشار : دوشنبه 31 تیر 1398- 37: 17

در نشست رفع موانع تولید رودبار مطرح شد:

جذب ۱۲ میلیاردی منابع تسهیلات روستایی و اشتغال در رودبار

جذب ۱۲ میلیاردی منابع تسهیلات روستایی و اشتغال در رودبار

جذب بیش از ۱۲ میلیارد تومان در منابع تسهیلات روستایی و اشتغال روستایی در شهرستان رودبار، ایجاد اشتغال ۸۰۰ نفر در شهرستان در سال ۹۸ و تأکید به لزوم حمایت بانک‌ها از تولیدکنندگان ازجمله موارد مطرح‌شده در نشست رفع موانع تولید شهرستان رودبار بود.

به گزارش گیلانستان مشکلات و موانع تولید شرکت‌ها و صنایع شهرستان رودبار با حضور معاون استاندار گیلان، مدیران کل و مدیران بانک‌های استان ظهر امروز در جلسه رفع موانع تولید این شهرستان در فرمانداری رودبار موردبررسی قرار گرفت.

پتانسیل‌ها و توانمندی‌های شهرستان رودبار با وضعیت موجود هم‌خوانی ندارد
معاون امور اقتصادی استانداری گیلان در نشست رفع موانع تولید شهرستان رودبار اظهار کرد: پتانسیل‌ها و توانمندی‌های شهرستان رودبار با وضعیت موجود هم‌خوانی ندارد و می‌بایست فعالیت جدی‌تری در این حوزه صورت گیرد.

آرش فرزام صفت با اشاره به ظرفیت‌های شهرستان رودبار در بخش صنعت گفت: بخشی از ظرفیت‌های شهرستان رودبار در زمینه صنعتی است و وظیفه‌داریم برای ۹۰ واحد صنعتی و تولیدی شهرستان رودبار اقدامات لازم را انجام دهیم.

وی با اشاره به برخی مشکلات بر سر راه تولید و صنعت شهرستان تصریح کرد: تعدادی از واحدهای تولیدی در شهرستان رودبار تعطیل است که برخی دارای مشکلات حقوقی و مرتبط با آن هستند و می‌بایست نسبت به رفع مشکلات آنها جدیت بیشتری صورت گیرد.

معاون امور اقتصادی استانداری گیلان از جذب بیش از ۱۲ میلیارد تومان در منابع تسهیلات روستایی و اشتغال روستایی در شهرستان رودبار خبر داد و گفت: در منابع تسهیلات روستایی و اشتغال روستایی بالغ‌بر ۱۲ میلیارد تومان جذب شهرستان رودبار شد.

فرزام صفت با تأکید بر پیگیری و حل جدی‌تر نسبت به اجرای مصوبات بیان کرد: مدیران باید در مدتی که مصوبه‌ای شکل اجرایی می‌گیرد نسبت به اجرای صحیح آن اقدام کنند و این موضوع پذیرفتنی نیست که مشکلات واحدهای تولیدی همچنان باقی بماند.

ظرفیت اشتغال ۵ هزار نفر در رودبار
رئیس صمت گیلان نیز در نشست رفع موانع تولید شهرستان رودبار با بیان اینکه نقش شهرستان رودبار در توسعه استان گیلان بسیار بالاست، اظهار کرد: رودبار از شهرستان‌های مؤثر و دارای ظرفیت‌های بسیار مهم در بخش‌های مختلف است.

فرهاد دلق‌پوش با بیان اینکه در شهرستان رودبار ۱۷۴ واحد دارای پروانه بهره‌برداری وجود دارد، گفت: این تعداد پروانه‌ها با ۴۹۹ میلیارد تومان اعتبار، ظرفیت اشتغال بیش از ۵ هزار نفر را دارد که طرح توسعه شهرستان رودبار با ۱۸ طرح و ۹۲ میلیارد تومان‌ اعتبار توسعه و اشتغال ۳۰۳ نفر این شهرستان را متمایز می کند.

وی با بیان اینکه امر اشتغال از ضروریات مسؤولین ذی‌ربط است، افزود: روسای ادارات می‌بایست عدم اجرای مصوبات را به‌درستی پایش کنند تا مشکلات مرتفع شود.

دلق‌پوش با تأکید بر تسهیل امورات تولید توسط بانک‌ها بیان کرد: مجموعاً ۴۲ و نیم درصد تسهیلات ابلاغی سال ۹۷ تاکنون توسط بانک‌ها پرداخت‌شده است.

ایجاد اشتغال ۸۰۰ نفر در شهرستان در سال جاری
فرماندار شهرستان رودبار نیز در نشست رفع موانع تولید این شهرستان اظهار کرد: رودبار دارای پتانسیل‌های ارزشمند در بخش‌های مختلف  است و در بخش صنعت و معدن حرف زیادی برای گفتن دارد.

محمد صالح ضیایی با اشاره به تصویب ۱۵ مورد جهت رفع مواد تولید در شهرستان رودبار گفت: مصوبات جلسات گذشته رفع موانع تولید در شهرستان رودبار فقط ۱۴ درصد تحقق‌یافته است.

وی با اشاره به مشکلات تولید و صنایع پیرامون بانک‌ها و امورات بانکی افزود: بانک‌ها در رفع موانع تولید و صنایع نرمش قهرمانانه داشته باشند.

فرماندار رودبار از ایجاد بیش از ۸۰۰ شغل در این شهرستان خبر داد و تصریح کرد:  این تعداد شغل در بخش بومگردی و صنعت و تولید در شهرستان ایجاد می‌شود که اگر حمایت صورت گیرد این تعداد شغل در  شهرستان قابل تحقق است.

جلوی برخوردهای سلیقه‌ای و تند نسبت به امر اشتغال گرفته شود

‍رئیس دادگستری شهرستان رودبار نیز در جلسه تسهیل و رفع موانع تولید این شهرستان اظهار کرد: آن‌هایی که نسبت به رفع مشکلات تولیدکنندگان کوتاهی می‌کنند دچار فساد اداری شده و سروکارشان با دستگاه قضایی است.

نادر اکبری با اشاره به مشکلات اقتصادی و معیشتی در جامعه بیان کرد: دشمن قصد دارد از صبر انقلابی مردم بکاهد و تنش‌های اجتماعی ایجاد کند که باید هوشمندانه از این کینه‌توزی‌ها سربلند بیرون آییم.

وی با اشاره به دغدغه مندی رهبر انقلاب نسبت تولید و اشتغال افزود: ما نیازمند رونق تولید و حمایت از صنعت و تولید در چارچوب قانون هستیم.

رئیس دادگستری شهرستان رودبار با بیان اینکه در حوزه اقتصادی، شهرستان رودبار ظرفیت‌های بالایی دارد، گفت: در جبهه نبرد با اسلحه با دشمن دفاع می‌کنیم، امروز تولیدکنندگان هم سربازان خط مقدم اقتصادی کشور هستند و باید از این عزیزان حمایت کرد.

اکبری با تأکید بر اینکه باید جلوی برخوردهای سلیقه‌ای و تند را نسبت به امر اشتغال را گرفت، تصریح کرد: تولیدکنندگان و مردم شهرستان رودبار از دیگر نقاط استان گیلان محروم‌تر هستند و تولیدکنندگان باوجود محرومیت‌های شهرستان سرمایه خود را برای اشتغال اختصاص داده‌اند که باید به این تولیدکنندگان کمک کرد.

وی با بیان اینکه اگر مشکلات تولیدکنندگان به‌صورت صلح و سازش انجام شود دستگاه  قضایی هیچ‌وقت در موضوعات دخالت نمی‌کند، افزود: حمایت‌های حقوقی و قانونی برای تولیدکنندگان از خواسته‌هایی است که سرمایه‌گذاران به آن نیازمند هستند.

به گزارش فارس مدیران تعدادی از واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان رودبار در جلسه رفع موانع تولید این شهرستان مشکلات خود را مطرح کردند و در جلسه نسبت به رفع این مشکلات تصمیماتی  گرفته شد.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار