کد خبر : 35839
تاریخ انتشار : پنجشنبه 29 فروردین 1398- 26: 21

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد:

حضور جوانان در مناطق سیل‌زده نشان‌دهنده پیروی آنان از اهل بیت است

حضور جوانان در مناطق سیل‌زده نشان‌دهنده پیروی آنان از اهل بیت است

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت گفت: حضور جوانان برای کمک به آسیب دیدگان سیل اخیر در کشور نشان‌دهنده آن است که جوانان ما ائمه اطهار(ع) را الگوی زندگی خود قرار دادند.

به گزارش گیلانستان حجت‌الاسلام قاسم قاسمی در مراسم گرامیداشت روز میلاد حضرت علی اکبر(ع) و روز جوان و در حضور جمعی از دانشگاهیان دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت اظهار داشت: حضرت علی اکبر(ع) یکی از بهترین الگوهایی هستند که جوانان ما می‌توانند با تأسی از ایشان در زندگی خود به سعادت برسند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت خطاب به دانشجویان و جوانان حاضر در این مراسم گفت: اگر جوانان ما ولایتمداری حضرت علی اکبر(ع) در صحرای کربلا را الگوی خودشان در زندگی قرار دهند، می‌توانند زندگی فردی و اجتماعی بسیار موفقی را در طول حیات خود تجربه کنند.

وی با بیان اینکه جوانان در این دوره بیش از هر زمانی نیازمند پیروی از یک الگوی کامل هستند تصریح کرد: سبک زندگی ائمه اطهار(ع) به ما نشان می‌دهد که آنها در زندگی فردی و اجتماعی خود طبق دستورات دین عمل کردند و به‌همین جهت الگوی مناسبی برای همه ما هستند.

قاسمی با اشاره به اینکه دانشجویان ما اکثراً از قشر جوان هستند خاطرنشان کرد: پیشرفت جامعه و حرکت به سمت مدرنیته و دوران پسامدرن، هیچ منافاتی با پیروی از سبک زندگی اهل بیت(ع) و ولایتمداری و دین‌مداری ندارد زیرا احکام دینی در گذر زمان دچار کهنگی نمی‌شوند.

معاون دانشجویی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشت ضمن اشاره به صفت جوانمردی و تواضع حضرت علی اکبر(ع) افزود: تواضع، ولایت‌مداری و جوانمردی ایشان در کربلا و در مقابل امام حسین(ع) می‌تواند در همه زمان‌ها الگوی مناسبی برای جوانان و همه آزادی‌خواهان باشد.

قاسمی خاطرنشان کرد: اگر دانشجویان و جوانان ما جوانمردی حضرت علی اکبر(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند می‌توانند نه تنها در زندگی شخصی بلکه در زندگی اجتماعی نیز شخصی مفیدی باشند و پیشرفت و آبادانی کشور و جامعه را به ارمغان بیاورند.

وی با بیان اینکه طبق فرمایش مقام معظم رهبری میزان رویش‌های انقلاب اسلامی از ریزش‌های آن بیشتر است گفت: حضور جوانان در دفاع مقدس و دلاوری نسل جدید به‌عنوان مدافع حرم و همچنین حضور آنان در حادثه سیل اخیر و کمک به آسیب‌دیدگان نشان‌دهنده آن است که جوانان ما ائمه اطهار(ع) را الگوی زندگی خود قرار دادند.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار