کد خبر : 21383
تاریخ انتشار : پنجشنبه 7 دی 1396- 26: 21

حماسه ۸ دی را می‌توان انقلاب سوم ایران اسلامی برای گیلانیان در پاسداری از آرمان‌های نظام دانست

حماسه ۸ دی را می‌توان انقلاب سوم ایران اسلامی برای گیلانیان در پاسداری از آرمان‌های نظام دانست

در حقیقت ۸ دی را می‌توان انقلاب سوم ایران اسلامی برای گیلانیان در پاسداری از آرمان های والای امام راحل، شهدا و نظام مقدس اسلامی دانست .

به گزارش گیلانستان، کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه ناحیه مرکزی رشت بمناسبت فرا رسیدن یوم الله ۸ و ۹دی بیانیه ای به شرح زیر صادر کرد:

بسمه تعالی

«فَاصْبِرْ إِنَّ وَعْدَ اللَّهِ حَقٌّ وَلا یَسْتَخِفَّنَّکَ الَّذِینَ لا یُوقِنُونَ»

انقلاب اسلامی ایران تنها انقلاب شکوهمند تاریخ معاصر است که بدون هرگونه پشتیبانی ابرقدرتها پیروز شد. آنقدر انقلاب ایران مظلومانه پیروز شد که حتی کشورهای منطقه از جمله کویت، ترکیه و عراق مقصد تبعیدی رهبر الهی انقلاب حضرت امام خمینی (ره) بوده‌اند. البته تنها انقلاب تاریخ معاصر نیز هست که انقلابیون، بدون هر گونه استفاده از ابزارهای خشونت و نظامی پیروز شدند و مردمی ترین و معنوی ترین و هدفمند ترین نظام سیاسی را تاسیس کردند. انقلابی که برای مقدمه سازی ظهور حضرت ولی عصر (عج) و دولت موعود پیروز شد؛ نظام سازی کرد و تلاش می نماید که شاهد ظهور آن یگانه‌ی تاریخ و آمال مستضعفین، شکننده همیشگی هیبت طاغوت باشد. دشمن شکست خورده داخلی و عمّال منطقه ای آن به تبعیت از رهبران و اربابان شرقی و غربی خود تاکنون سه راهبرد را برای متوقف کردن قطار انقلاب طراحی نموده اند و بر خلاف برخی تحلیلها، هر ۳ راهبرد، همزمان و با شدیدترین امکانات لجستیکی – نظامی – مالی و پشتیبانی اجرا شده و می شود. این ۳ راهبرد عبارتند از: راهبرد تقابل سخت (ناامن سازی داخلی و منطقه‌ای و استفاده از روشهای نظامی)، راهبرد تقابل نیمه‌سخت (تحریم همه جانبه علمی – اقتصادی – نظامی و سیاسی ( و راهبرد نفوذ (جنگ نرم و تلاش برای تغییر باورها و رفتارها – تغییر ساختار – نفوذ و تغییر حکومت).

یوم ‌الله ۹ دی روز درخشش حضور جوانان پاکباخته و شجاع این مرز و بوم در راه تداوم انقلاب، روز وحدت و همگرایی، روز هم‌افزایی یاران انقلاب، روز هم‌صدایی ملت با رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر جذب حداکثری و دفع حداقلی و روز تأکید مؤکدی است بر ضرورت بصیرت در جامعه و اینکه بصیرت از شام شب نیز برای یک انسان اجتماعی واجب‌تر است. در حقیقت ۹ دی آنطور که در کلام رهبر فرزانه ما تبلور یافته، نمادی از بصیرت، دشمن‌شناسی و حضور در عرصه‌ مجاهدانه توسط مردم مسلمان ایران است. شایان ذکر است، این تجمع به مناسبت بزرگداشت حماسه ۹ دی ۸۸ که طبق فرمایش مقام معظم رهبری «حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی تبیین شود» هر سال در کشور برگزار می شود. ۹ دی روزی ویژه در تاریخ انقلاب اسلامی است. ۹ دی بازتولید حماسه امام حسین (ع) در عاشورای ۶۱ هجری است. مردم در ۹ دی نشان دادند که نخبگان حقیقی هستند؛ چرا که تنها حضور آنان بود که هشت سال دفاع مقدس را به سرانجام رسانید. ۹ دی، «نه» به کسانی بود که ایران اسلامی را با کشور های شرق اروپا اشتباه گرفته بودند. ۹ دی، «نه» به استکبار نوین غربی در سلطه بر ملت‌ها بود. نکته افتخار آمیز حماسه نه دی برای مردم، عمل بر حسب تکلیف بود. در این میان مردم شریف گیلان پیشتر از ایرانیان در هشتم دی با حضور پر شور خود تمامی تلاش های روانی استکبار و صهیونیست در فضای غبار آلود فتنه ۸۸ را با حماسه‌ای فرا ملی و حمایت مذهبی درهم شکستند و با غیرت خود زیباترین صحنه ها از وحدت را به نمایش گذاشتند. در حقیقت ۸ دی را می‌توان انقلاب سوم ایران اسلامی برای گیلانیان در پاسداری از آرمان های والای امام راحل، شهدا و نظام مقدس اسلامی دانست که گوش به فرمان مقام عظمای ولایت همیشه در صحنه حاضرند. «کانون بسیج مهندسین کشاورزی و منابع طبیعی سپاه ناحیه مرکزی رشت» با حضور در راهپیمایی ۸ دی، ضمن گرامیداشت این روز فرخنده، از آحاد جامعه به حضور در راهپیمایی دعوت می نماید.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار