کد خبر : 18134
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1396- 11: 19

حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش و دانشگاه مکمل یکدیگر هستند

حوزه‌های علمیه و آموزش و پرورش و دانشگاه مکمل یکدیگر هستند

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان گفت: این موضوع که حوزه‌های علمیه، دانشگاه و آموزش و پرورش را نفی کند و یا بالعکس امری غلط است چون جامعه به هر دوی این‌ها نیاز دارد.

به گزارش گیلانستان، آیت الله زین العابدین قربانی ظهر امروز در نشست صمیمی اعضای کمیته حوزه های علمیه و آموزش و پرورش استان گیلان با ایشان در رشت اظهار داشت: دین و آموزش و پرورش دو همراه همیشگی بشر هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به لزوم سیر و کند و کاو در زندگی گذشتگان عنوان داشت: با جستجو در زندگی گذشتگان می‌بینیم تمام آن‌ها به یک دین باور داشته و در لغت دین‌دار بودند.

امام جمعه رشت عنوان داشت: تنها خدا می‌تواند برنامه سعادت کامل بشر را تعیین کند و به‌همین دلیل پیامبران را با بشر همراه ساخته و امروز می‌بینیم علمی که انسان ‌ها دارند تنها قطره‌ای از علم حقیقی است.

وی با بیان اینکه دین و علم لازم و ملزوم یکدیگرند گفت: این موضوع که حوزه‌های علمیه، دانشگاه و آموزش و پرورش را نفی کند و یا حتی بالعکس امری غلط است چون جامعه به هر دوی این‌ها نیاز دارد و ما هر دو را می‌خواهیم.

نماینده مردم استان گیلان در مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: در همین انقلاب خداوند کسی را در راس امور قرار داد که از نظر علم، تقوا و دیانت جایگاه رفیعی داشت.

معاون امور استان‌های ستاد همکاری‌های آموزش و پرورش کشور نیز در این نشست با اشاره به لزوم تاثیرگزاری برنامه‌های اجرا شده در سطح جامعه گفت: اگر قرار است فعالیتی انجام شود باید در سطح جامعه اثربخش باشد و منویات مقام معظم رهبری را پیاده کند.

حجت الاسلام و المسلمین حسین درودی با اشاره به ابعاد همکاری‌های حوزه علمیه و آموزش و پرورش عنوان داشت: فعالیت‌ها باید به‌گونه‌ای انجام شود که هم شأن حوزه حفظ شود و هم استقلال آموزش و پرورش.

وی با اشاره به اجرای طرح سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اعلام کرد: اگر نتوانیم ۶ ساعت دوره تخصصی و طرح را برای پیاده سازی این سند انجام دهیم دیگر نباید به صادر کردن انقلابمان امیدوار باشیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این برنامه با اشاره به لزوم ایجاد تعامل در آغاز سال تحصیلی جدید اظهار داشت: آموزش و پرورش عهده‌دار ارتقاء سطح آموزشی کشور و تربیت نسلی است که ارزش‌گرا، دین باور و مدافع اعتقادات باشد.

مهدی حاجتی با اشاره به اینکه سالانه ۳۷۵ هزار دانش آموز مشغول تحصیل هستند افزود: برای تربیت و تحقق اهداف تربیتی نباید فقط به ظرفیت‌های درون سازمانی تکیه کنیم و باید ظرفیت‌های خارج سازمان را نیز به‌کار بگیریم.

وی خاطرنشان کرد: هزینه‌های انجام شده در راستای تربیت نسل امروز را یک هزینه نمی‌دانیم بلکه یک سرمایه‌گذاری می‌دانیم برای تربیت نسل آینده‌ای که قرار است مدیریت کشور را در دست بگیرند.

حجت الاسلام علی رنجبر امام جمعه لشت نشاء نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت بالای آموزش و پرورش گفت: استفاده از طلبه‌های سرباز، برگزاری گفتمان و تریبون آزاد دیدار علما با دانش آموزان، پیشنهادات ما به‌عنوان برنامه‌های مشترک حوزه علمیه و آموزش و پرورش در ماه محرم است.

حجت‌الاسلام سید ابوطالب حجازی رئیس ستاد اقامه نماز استان گیلان نیز در این نشست با اشاره به لزوم اهمیت دادن به زنگ نماز در مدارس اظهار داشت: حتی اگر روحانی در مدارس حضور ندارد از طلبه‌های جوان و مسئولان استفاده کنید./ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار