کد خبر : 43191
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۷

استاندار گیلان:

دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در گیلان تأسیس می‌شود

دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در گیلان تأسیس می‌شود

استاندار گیلان گفت: دبیرخانه اتحادیه اقتصادی اوراسیا در ایران به دلیل برخورداری گیلان از ظرفیت‌های ممتاز و برای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در مرکز گیلان تأسیس می‌شود.

به گزارش گیلانستان ارسلان زارع عصر امروز در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان گیلان با اشاره به حضور پرشور مردم در راهپیمایی اربعین حسینی اظهار داشت: امسال مراسم و حرکت جهانی اربعین حسینی با حضور پرشور و منظم شیعیان دنیا بسیار باشکوه‌تر از سال‌های قبل برگزار شد.

استاندار گیلان با بیان اینکه شیعیان با شرکت در راهپیمایی اربعین حسینی در واقع به ندای امام آزادگان جهان لبیک گفتند تصریح کرد: تعداد قابل توجهی از مردم گیلان نیز در این راهپیمایی شرکت کرده و سهم به‌‌‌سزایی در افزایش شکوه و تأثیرگذاری آن داشتند.

زارع با اشاره به رشد مثبت اقتصاد کشور خاطرنشان کرد: امسال شاهد بودیم که نرخ ارز نسبت به سال گذشته کاهش یافت و از سوی دیگر ایجاد مؤلفه‌های مثبت در بخش اقتصاد نیز نشان‌دهنده برقراری آرامش اقتصادی در کشور بوده که بسیار امیدوار‌کننده است.

وی به اجرای برنامه‌ها، پروژه‌های علمی و راهبردی اقتصادی  تأکید کرد و گفت: اجرای برنامه‌ها و پروژه‌های اینچنینی همواره مورد تأکید رهبر انقلاب و رئیس جمهور بوده و در ستاد‌های اقتصاد مقاومتی گیلان نیز 19 پروژه اقتصاد مقاومتی مصوب شد که بخشی از این پروژه‌ها متعلق به بخش کشاورزی و موضوعات دانش‌بنیان است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با اشاره به حمایت همه جانبه رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور از پروژه‌های اقتصاد مقاومتی گیلان افزود: برای خارج شدن از وضعیت دشوار، افزایش تولید ناخالص داخلی و افزایش اشتغال باید برای توسعه و گسترش کشاورزی استان گام جدی برداریم.

استاندار گیلان با بیان اینکه 28 درصد سهم اشتغال استان مربوط به بخش کشاورزی است عنوان کرد: ما باید میزان تولیدات کشاورزی استان را افزایش دهیم و پروژه‌هایی متناسب با شرایط استان مانند پروژه‌های افزایش راندمان آب و شیوه آبیاری تحت فشار تعریف کنیم و از ظرفیت‌های متعدد استان نیز بهره ببریم.

زارع با اشاره به ظرفیت‌های مختلف استان گیلان ابراز داشت: راهبرد‌های اقتصاد مقاومتی یکی از سیاست‌های اصلی در بهبود وضعیت اقتصاد کشور به شمار می‌رود که در این زمینه برای دستیابی به اهداف، تفکر انقلابی، روحیات و کار جهادی و بهره‌گیری از ظرفیت‌های استان بسیار اهمیت دارد.

نماینده عالی دولت در استان گیلان با بیان اینکه دبیرخانه اجرایی اتحادیه اقتصادی اورسیا در مرکز استان در حقیقت یک ظرفیت ارزشمند برای این استان محسوب می‌شود افزود: مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان باید دبیرخانه اورسیا در مرکز گیلان را مورد توجه ویژه خود قرار دهند.

استاندار گیلان با اشاره به لزوم تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان در استان تصریح کرد: با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توان گام اساسی در راستای بهبود فصای کسب و کار در استان برداشت و پروژه جامع  30 هکتاری پارک علم و فناوری گیلان نیز با توجه به اهمیت این موضوع باید سریع‌تر به بهره‌برداری برسد.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار