کد خبر : 46577
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 بهمن 1398- 32: 17

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان:

دوره آموزشی اسکان اضطراری ویژه مسئولین جمعیت هلال احمر گیلان برگزار شد

دوره آموزشی اسکان اضطراری ویژه مسئولین جمعیت هلال احمر گیلان برگزار شد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: خدمت رسانی به مردم با استفاده از ظرفیت امدادگران، نجاتگران و داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان محقق می‌شود.

به گزارش گیلانستان به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان؛ مهدی ولی پور مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان از برگزاری دوره آموزشی اسکان سرپناه اضطراری ویژه مسئولین و دبیران خانه هلال جمعیت هلال احمر استان گیلان خبر داد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان با اشاره به ظرفیت ویژه داوطلبان جمعیت هلال احمر استان گیلان بیان کرد: جمعیت هلال احمر بر اساس مفاد اساسنامه خود وظیفه خدمت رسانی را به مردم از طریق ظرفیتی که امدادگران، نجاتگران و داوطلبان فراهم می کنند، دارد.

ولی پور ضمن اشاره به استفاده از جذب و حضور داوطلبان برای افزایش کارایی جمعیت هلال احمر گیلان، اظهار کرد: در جمعیت هلال احمر با جذب داوطلبان، اعضاء جوان و امدادگران و آموزش های مستمر سعی می شود تا ظرفیت های جمعیت هلال احمر در تمامی زمینه ها افزایش یابد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان نقش آموزش در جمعیت هلال احمر را بسیار مهم دانست و گفت: جمعیت هلال احمر با ارایه آموزش به داوطلبان و… به اهداف سازمانی و افزایش توانمندی و تاب آوری جوامع را دنبال می کند.

ولی پور ضمن اشاره به برگزاری دوره آموزشی اسکان (سرپناه) اضطراری ویژه مسئولین و دبیران خانه هلال جمعیت هلال احمر استان گیلان اذعان داشت: با برنامه ریزی معاونت امور داوطلبان و معاونت آموزش و پژوهش جمعیت هلال احمر استان گیلان، مسئولین و دبیران خانه های هلال استان از آموزش های لازم بهره مند شده و این عزیزان که اکثریت از دهیاران روستاها هستند با فراگیری این دوره ها نسبت به ترویج و آموزش در محل اقامت خود و مردم محلی روستا اقدام می نمایند.

ولی پور با اشاره به حضور ۸ شهرستان استان گیلان (رشت، آستانه اشرفیه، سیاهکل، لاهیجان، لنگرود، رودسر، املش، صومعه سرا) در این دوره آموزشی، خاطرنشان کرد: از این ۸ شهرستان مسئولین و دبیران خانه هلال به تعداد ۱۸۰ نفر در این دوره آموزشی حضور پیدا کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان یادآور شد: در حال حاضر ۱۸۳ خانه هلال در سطح روستاها افتتاح شده است که طی چند مرحله مبادرت به آموزش مسئولین و اعضای آن می نماید.

ولی پور اظهار داشت: خانه های هلال متشکل از افراد محلی هستند که با فراگیری آموزشهای مختلف امدادی و اجتماعی در مواقع بحران به کمک سایر افراد شتافته و تا رسیدن سازمان ها و نهادهای امدادی به امدادرسانی روستائیان محلی اقدام می نمایند و در زمان غیر بحران نیز به کارهای اجتماعی و عام المنفعه در سطح روستا اقدام می نمایند.

شایان ذکر است؛ در ایام دهه فجر ۲۵ خانه هلال افتتاح که تعداد خانه های هلال به ۲۰۸ خانه هلال در استان خواهد رسید.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار