کد خبر : 22843
تاریخ انتشار : دوشنبه 16 بهمن 1396- 46: 1

دولت مقصر ورشکستگی تامین اجتماعی است

دولت مقصر ورشکستگی تامین اجتماعی است

تامین اجتماعی ورشکسته نیست اگر ورشکسته شود مقصر دولت است که بدهی خود به تامین اجتماعی را پردخت نمی کند

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی گیلانستان، محمد رسول سماکچی رییس هیات مدیره کانون کارفرمایان استان گیلان نیز در نشست با فعالان کارگری ضمن تسلیت ایام سوگواری فاطمه زهرا (س) و تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه فجر اظهار داشت : کانون های کارفرمایی استان ، کانون شوراهای اسلامی کارگری گیلان ، خانه کارگر استان ، کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان و وابستگان به این تشکل ها الحمدالله در کل کشور نمونه هستند و در مورد مسایل صنفی اختلافات نظر با یکدیگر ندارند و این هماهنگی به جهت پیشبرد اهداف کار و تولید و اعتلای وضعیت کارگران است.

وی ادامه داد : کارفرمایان معتقد هستند که اگر وضعیت معیشت کارگران که زحمتکشان واقعی جامعه هستند خوب باشد صد درصد بهتر فعالیت خواهند کرد و کیفیت کار و تولید نیز بهتر خواهد شد .

وی در خصوص بحث هایی که در زمینه ی ورشکستی صندوق تامین اجتماعی مطرح می شود ، تاکید کرد : بنده با عدله بیان می کنم که صندوق تامین اجتماعی ورشکسته نیست ، ممکن است صندوق بازنشستگی دولت ورشکسته باشد اما صندوق تامین اجتماعی ورشکسته نیست چون بیش از ۱۳۰ هزار میلیارد تومان از خود دولت طلبکار است و دولت ها تاکنون پرداخت نکرده اند .

سماکچی ادامه داد : اگر دولت این مقدار بدهی خود را به تامین اجتماعی بدهد این صندوق مشکلی نخواهد داشت که خود کانون کارفرمایان مشتمل بر انجمن های صنفی مختلف کارفرمایی است.

سماکچی در خصوص بحث مربوط به عیدی در پایان سال گفت : عیدی بازنشستگان تامین۵ اجتماعی باید بر طبق قانون کار باشد.

وی ادامه داد : انتظار داریم مدیران استانی و وزرای کشوری به تشکل های قانونی کارگری و کارفرمایی توجه ویژه داشته باشند .

سماکچی افزود : وقتی در استان، مدیران در تمامی محافل و همایش ها از توجه به بخش خصوصی و حمایت از آنها سخن می گویند پس در عمل باید به ما تشکل ها که نمایندگان بخش خصوصی هستیم اجازه بیان مشکلات را بدهند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار