کد خبر : 67905
تاریخ انتشار : دوشنبه 7 تیر 1400- 14: 17

رخداد زلزله‌های متعدد در گیلان و ضرورت افزایش آمادگی‌ها

رخداد زلزله‌های متعدد در گیلان و ضرورت افزایش آمادگی‌ها

شمار رخداد زمین‌لرزه در گیلان در دهه نخست ماه جاری افزایش‌یافته و می‌طلبد آمادگی‌ها در این رابطه از سوی دولت و مردم افزایش پیدا کند.

به گزارش گیلانستان، گزارش‌های مرکز لرزه‌نگاری گیلان نشان می‌دهد کمربند ایمنی زلزله در استان فعال‌تر شده است هرچند این فعالیت‌ها خسارت‌بار نبوده ولی نباید نسبت به آن‌ها بی‌تفاوت نیز بود.

از ابتدای تیرماه امسال تاکنون که کمتر از ۱۰ روز از آن سپری‌شده، پنج فقره زلزله و بعضاً در یک نقطه چند زلزله رخ‌داده که به نظر می‌رسد می‌تواند زنگ خطری برای دولتمردان و مردم باشد تا سطح آمادگی خود را افزایش دهند.

در خردادماه امسال نیز گزارش‌های مرکز لرزه‌نگاری استان نشان از وقوع ۱۰ زمین‌لرزه در گیلان می‌دهد.

گزارش‌های لرزه‌نگاری نشان می‌دهد در پنجم ماه جاری زلزله‌ای ۲.۷ ریشتری حوالی پره سر در شهرستان رضوانشهر را در عمق هشت کیلومتری از سطح زمین لرزاند.

طبق اعلام مرکز زلزله‌نگاری گیلان، ساعت حدود ۱۹ زلزله‌ای حوالی کیاشهر در شهرستان آستانه‌اشرفیه را لرزاند.

به گفته شکرزاده، رئیس مرکز لرزه‌نگاری گیلان زلزله عصر دیروز کیاشهر باقدرت ۲.۹ ریشتری و در عمق ۲۵ کیلومتری زمین بوده است.

همچنین در پنجم ماه جاری نیز زلزله‌ای با بزرگی ۲.۷ ریشتری در عمق ۱۹ کیلومتری در حوالی کیاشهر را لرزاند بود.

بامداد امروز نیز زلزله‌ای با بزگی دو ریشتر حوالی جیرنده در شهرستان رودبار را لرزاند. این زمین‌لرزه در عمق هشت کیلومتری زمین رخ‌داده است.

خوشبختانه تاکنون بر اساس اذعان مسوولان‌ مدیریت بحران استانداری گیلان و همچنین هلال‌احمر، زلزله‌های دهه نخست تیرماه سال جاری بدون خسارت جانی و مالی بوده است.

قرار گرفتن استان گیلان بر روی کمربند زلزله و رخ دادن خرده زلزله‌های متعدد در آن نشان می‌دهد باید سطح آمادگی و توسعه زیرساخت‌ها در استان جهت افزایش آمادگی‌ها و همچنین بهبود زیرساخت‌ها افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار