کد خبر : 26849
تاریخ انتشار : شنبه 16 تیر 1397- 26: 22

رفتارهای خلاف عرف در سواحل گیلان قابل قبول نیست/ لزوم شکل گیری احکام لازم و برخوردهای قاطع و سریع

رفتارهای خلاف عرف در سواحل گیلان قابل قبول نیست/ لزوم شکل گیری احکام لازم و برخوردهای قاطع و سریع

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه قدس گیلان رها شدن برخی از مناطق ساحلی گیلان را غیرقابل قبول دانست و گفت:‌ اکثر رفتارهای خلاف عفت و اخلاق عمومی در خارج از طرح‌های سالم‌سازی دریا شکل می‌گیرند.

به گزارش گیلانستان، کامیار مهدی‌پور در گفت‌وگویی اظهار داشت: کنترل شرایط و ایجاد فضایی امن و آرام برای خانواده‌ها مستلزم برنامه‌ریزی‌های دقیق فرهنگی است تا از بروز برخی رفتارهای هنجارشکنانه و ولنگاری فرهنگی در سواحل استان گیلان جلوگیری شود.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه قدس گیلان عنوان کرد:‌ استان گیلان از موهبت‌های فراوان بسیاری برخوردار است به طوری‌که این نعمت‌های ارزشمند خدادادی در حوزه سواحل،‌ مناظر جنگلی و طبیعی،‌ تفرجگاه‌ها و سایر موارد دیگر به خوبی نمود و ظهور پیدا کرده است.

‌مهدی‌پور ایجاد یک فضای امن و برقراری امنیت لازم در این مکان‌ها را بسیار ضروری اعلام کرد و ابراز داشت:‌ با برقراری امنیت فرهنگی و اجرای برنامه‌های هدفدار در این مسیر،‌ قطعاً فضاهایی همانند سواحل دریا به ویژه در مناطق شمالی و گیلان به سمت مطلوب خود پیش خواهد رفت.

وی از اقدامات ویژه مسئولان استان گیلان در راستای سالم‌سازی طرح‌های ساحلی سخن گفت و بیان داشت:‌ برنامه‌های خوبی با محوریت دستگاه‌های مختلف در سواحل استان پیش‌بینی شده و در حال اجرا است تا فضای لازم جهت تفریحات سالم برای خانواده‌ها فراهم آید.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه قدس گیلان سواحل دریا و مانند این‌ها را یک فضای عمومی و متعلق به همه مردم دانست و تصریح کرد:‌ انجام هر رفتاری خارج از عرف توسط برخی از افراد که سواحل دریا را به محیط اختصاصی خود تبدیل می‌کنند قابل قبول مردم و آحاد جامعه نیست.

‌مهدی‌پور ضمن اشاره به شاخصه‌ها و مؤلفه‌های اصلی اعتقادی مردم رعایت این اصول توسط همه افراد را ضروری خواند و ابراز داشت:‌ جامعه ما مملو از اعتقادات دینی و ارزش‌های اسلامی است بنابراین این فضا رفتارهای منطقی، طبیعی و اجتماعی متناسب با خود‌ را می‌طلبد.

وی نتایج پژوهش‌های انجام شده و انتظار خانواده‌ها از فضای حاکم بر سواحل دریا را متذکر شد و گفت:‌ بر اساس آمارهای به‌دست آمده بیش از ۸۰ درصد مسافرانی که به استان سفر می‌کنند انتظار استقرار یک فضای عقلانی مطابق با آداب و رسوم اسلامی را در سواحل گیلان دارند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه قدس گیلان از برخی رفتارهای ساختارشکنانه در سواحل استان سخن گفت و عنوان کرد:‌ افراد معدودی که در این فضاها دست به چنین اعمالی می‌زنند باید جهت احترام به سایرین از قوانین و عرف حاکم بر جامعه اسلامی تبعیت کنند.

‌مهدی‌پور همراهی مردم و دستگاه‌های دولتی را جهت ایجاد و استقرار یک فضای سالم در سواحل دریا را ضروری دانست و تصریح کرد:‌ اگر همراهی مردم با سایر دستگاه‌های حاکمیتی و نظارتی نباشد بدون شک برنامه‌های انجام شده توسط نهادهای متولی با اختلال مواجه می‌شود.

وی هماهنگی و اتحاد بین دستگاه‌های فرهنگی،‌ امنیتی و انتظامی را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت:‌ همه باید در کنار هم برنامه‌های تدوین شده خود را به سمت جلو پیش‌ ببرند در غیر اینصورت نتایج مطلوب و مورد انتظاری از چرخه معیوب شکل گرفته به دست نمی‌آید.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه قدس گیلان با تأکید بر حمایت و دخالت دستگاه قضایی عنوان کرد: ‌شکل گیری احکام لازم و برخوردهای قاطع و سریع با اقدامات سازمان‌دهی شده شبکه‌ای در فضاهای عمومی تنها با حمایت و همکاری مشترک دستگاه قضایی میسر خواهد شد.

مهدی‌پور نبود طرح‌های سالم‌سازی در برخی مناطق را زمینه‌ساز ورود برخی افراد هنجارشکن اعلام کرد و اظهار داشت:‌ مسئولان باید برای گسترش و افزایش طرح‌های سالم‌سازی دریا در سواحل استان گیلان اقدام کنند تا فضا برای جولان برخی ولنگاری‌های فرهنگی کاهش پیدا کند.

معاون فرهنگی اجتماعی سپاه قدس گیلان رها شدن برخی از مناطق ساحلی گیلان را غیرقابل قبول دانست و تصریح کرد:‌ اکثر رفتارهای خلاف عفت و اخلاق عمومی در خارج از طرح‌های سالم‌سازی دریا شکل می‌گیرند که باید برای رفع این نقیصه بزرگ تصمیمی اتخاذ شود.

‌مهدی‌پور به برخی از فواید افزایش طرح‌های سالم‌سازی دریا اشاره کرد و ابراز داشت:‌ گسترش فضای گردشگری،‌ برقراری نظم و امنیت به واسطه حضور نهادهای دولتی و انتظامی و برقراری امنیت لازم برای خانواده‌ها از جمله اثرات مثبت گسترش طرح‌های سالم‌سازی دریا است.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار