کد خبر : 28774
تاریخ انتشار : چهارشنبه 14 شهریور 1397- 43: 15

روحانیون از رفتار دولت کنونی راضی نیستند و این امر باید برای مردم تبیین شود

روحانیون از رفتار دولت کنونی راضی نیستند و این امر باید برای مردم تبیین شود

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی گفت: امروز با دولتی مواجه هستیم که به ظاهر وجاهت روحانی دارد اما با حیثیت روحانیت بازی کرده و این امر در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و مردم توقع این امر را نداشتند.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حمید روحانی امروز در همایش ائمه جماعات و مبلغان شهرستان رشت با عنوان «بررسی ویژگی روحانیون در تراز انقلاب اسلامی از منظر امام خمینی(ره)» در آستانه ماه محرم اظهار کرد: پیشوایان دینی همواره رسالت مبارزه با ظلم و استبداد را به عهده داشتند.

وی، بزرگ‌ترین موفقیت امام(ره) را تشریح راه امام حسین(ع) برای مردم عنوان کرد و افزود: نوحه و روضه برای امام حسین(ع) بسیار سازنده و کارساز است اما امام(ره) راه امام حسین(ع) را به جامعه شناساند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردم با شناخت راه امام حسین(ع) حماسه انقلاب اسلامی را آفریدند، خاطرنشان کرد: در خرداد سال ۴۲ هنگام دستگیری امام(ره)، مردم به خیابان‌ها آمدند و رهبر خود را تنها نگذاشتند.

روحانی، تشریح مبانی انقلاب اسلامی را برای مردم حائز اهمیت خواند و بیان کرد: تا زمانی که راه امام حسین(ع) در کشور استوار است و مردم عاشورایی هستند، انقلاب اسلامی بیمه است.

photo_2018-09-05_15-40-47

وی با اشاره به اینکه رفتار بعضی از روحانیون در درون نظام قابل دفاع نیست، تصریح کرد: امام(ره) نسبت به زندگی اشرافی مسؤولان هشدار دادند و وظیفه داریم این امر را برای جامعه تشریح کنیم.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی به تأکید امام(ره) به ساده‌زیستی مسؤولان اشاره کرد و گفت: سازشکاری و کرنش در مقابل ظالمان قابل دفاع نیست.

روحانی با بیان اینکه شاید امروز برای جامعه این پرسش مطرح باشد بعضی از روحانیون و مسؤولان زمانی که به قدرت رسیدند اسیر هوای نفس شدند، متذکر شد: فاجعه‌ و ضربه‌ای که امروز به حیثیت روحانیت وارد شده حتی در دوره پهلوی و قبل از آن وجود نداشته است.

وی ادامه داد: امروز با دولتی مواجه هستیم که به ظاهر وجاهت روحانی دارد اما با حیثیت روحانیت بازی کرده و این امر در طول تاریخ بی‌سابقه بوده و مردم توقع این امر را نداشتند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، برجام را توافقی سازشکارانه خواند و یادآور شد: مردم نسبت به وضعیت ایجاد شده در جامعه توقع پاسخگویی دارند.

روحانی با اشاره به کسب آرای حدود ۲۳ میلیونی دولت دوازدهم در انتخابات سال ۹۶، اظهار کرد: اگر علما و روحانیون حقایق را برای مردم روشنگری می‌کردند امروز این رسوایی به بار نمی‌آمد.

وی به پرداخت حقوق‌های نجومی به برخی از افراد و وجود قاچاق و احتکار در جامعه اشاره کرد و افزود: روحانیون باید به طور هوشمندانه حقایق را برای مردم بیان کنند تا جامعه بداند روحانیت با روندی که دولت در پیش گرفته، موافق نیست و نسبت به آن اعتراض دارند.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی با تأکید براینکه سکوت نسبت به وضعیت موجود به معنای شریک بودن در رفتار ناصحیح مسؤولان است، بیان کرد: مقام معظم رهبری بزرگ‌ترین طرح‌ها برای برون‌رفت جامعه از مشکلات را ارائه کردند اما مسؤولان نسبت به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بی‌تفاوت هستند.

photo_2018-09-05_15-40-59

 

روحانی به ویژگی‌های جامعه انقلابی از نگاه مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: امروز  بسیاری از نظرهای مقام معظم رهبری مغفول واقع شده است.

وی با بیان اینکه مقابله با ظلم رسالت روحانیت است، تصریح کرد: با ظالم در هر لباسی که باشد باید مبارزه کرد.

رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، دفاع مقام معظم رهبری از رئیس جمهور را دفاع از آرای مردم دانست و یادآور شد: امام(ره) به رأی مردم احترام می‌گذاشت و بر این اساس از بنی‌صدر حمایت کرد و پس از اینکه مردم از او ناامید شدند دیگر از بنی‌صدر پشتیبانی نکرد.

روحانی با بیان اینکه مردم به دلیل اعتقاد اسلامی در صحنه هستند و از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند، متذکر شد: روحانیون از رفتار دولت کنونی راضی نیستند و این امر باید برای مردم تبیین شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار