کد خبر : 31281
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 آذر 1397- 26: 17

رویکرد اصلی نداجا تعامل‌ سازنده با کشورهای حاشیه خزر است

رویکرد اصلی نداجا تعامل‌ سازنده با کشورهای حاشیه خزر است

فرمانده ناوگان شمال نداجا گفت: رویکرد اصلی نداجا در دریای خزر تأمین امنیت و تعامل‌ سازنده با کشورهای حاشیه خزر است.

به گزارش گیلانستان، ناخدا یکم عرشه سید عبدالوهاب طاهری ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز نیروی دریایی اظهار داشت: حفظ امنیت در کنار تعامل سازنده با کشورهای حاشیه خزر از رویکردهای اصلی و راهبردی نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در دریای خزر است.

‌ فرمانده‌ ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با توجه به دستاوردها و پیشرفت‌هایی که در حوزه‌های مختلف داشته است در حال حاضر می‌تواند حتی به تنهایی تأمین امنیت آبراه‌های حساس دریای خزر را برعهده گیرد.

ناخدا طاهری حفظ تعامل و ارتباط با کشورهای حاشیه خزر را یکی از رویکردهای نداجا اعلام کرد و بیان داشت: با توجه به حضور شناورهای تجاری کشورهای حاشیه خزر نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از این فرصت مغتنم در جهت ایجاد تعامل و دوستی سازنده با کشورهای همسایه استفاده می‌کند.

وی از راهبرد نداجا در جهت حفظ موازنه قوا در دریای خزر سخن گفت و تصریح کرد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران درصدد است علاوه بر حضور مقتدرانه در آبراه‌های حساس دریای خزر برای برقراری توازن قوا با کشورهای همسایه به صورت مشارکتی و دوستانه در امر تأمین امنیت مشارکت کند.

فرمانده منطقه چهارم دریایی امام رضا‌(ع‌) نداجا حضور مؤثر و همیشگی نداجا در دریای خزر را نشانه قدرت جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با توجه به ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند به خوبی امنیت شناورهای تجاری در دریای خزر را تأمین کند.

ناخدا طاهری به تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم بومی‌سازی ساخت تجهیزات و شناورهای دریایی اشاره کرد و بیان داشت: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تأسی از فرمایشات مقام معظم رهبری اقدام به بومی‌سازی شناورهای دریایی خود در محدوده خزر کرده است.

فرمانده‌ ناوگان شمال نیروی دریایی ارتش با بیان اینکه ادامه روند بومی‌سازی ساخت شناورها از راهبردهای مهم نداجا در دریای خزر است تصریح کرد: وجود نیروهای متخصص و توان علمی و دانش بالا در حوزه ساخت شناورهای دریایی از دستاوردهای ارشمند نداجا در سال‌های اخیر است.

ناخدا طاهری به استعدادها و ظرفیت‌های استان گیلان در بحث ورزش‌های دریایی اشاره کرد و اظهار داشت: نیروی دریایی در این حوزه از توانمندی‌های بسیار بالایی برخوردار است اما پیشرفت و توسعه ورزش‌های دریایی در گرو اهتمام بیشتر مسئولان استان و متولیان حوزه ورزشی است. تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار