کد خبر : 27580
تاریخ انتشار : یکشنبه 14 مرداد 1397- 48: 18

شالیکاران گیلانی طی ۲ روز آینده از برداشت برنج خودداری کنند

شالیکاران گیلانی طی ۲ روز آینده از برداشت برنج خودداری کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: بر اساس پیش بینی هواشناسی و احتمال بارش رگباری باران و با هدف پیشگیری از خسارت به شالیزارها، لازم است شالیکاران استان طی ۲ روز آینده از برداشت برنج خودداری و برنج های درو شده را نیز جمع آوری کنند.

به گزارش گیلانستان، علیرضا شعبان نژاد با اعلام این مطلب افزود: تاکنون محصول ۱۴ هزار هکتار معادل پنج درصد شالیزارهای گیلان برداشت شده و پیش بینی می شود حداکثر تا یک ماه آینده، محصول همه شالیزارهای استان برداشت شود.

وی پیش بینی کرد که با توجه به شرایط مناسب آب و هوایی، امسال یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن شلتوک معادل ۷۵۰ هزار تن برنج سفید از ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای گیلان برداشت شود.

امسال ۲۳۸ هزار هکتار زمین حاصلخیز استان زیر کشت برنج رفته که از این میزان، حدود ۱۱۶ هزار هکتار با ماشین و بقیه به صورت سنتی نشاء کاری شده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می شود.

بیشترین رقم های کشت شده برنج در این استان، رقم های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می شود.

بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان، آسمان امروز استان کمی تا نیمه ابری، طی عصر و شب افزایش ابر و وزش باد، رگبار باران و احتمال رعد و برق (اواخر وقت بعضی نقاط بطور موقت شدید) بوده و فردا (دوشنبه) نیز آسمان گیلان نیمه ابری تا ابری، وزش باد، بعضی ساعت ها بارندگی (بطور موقت شدید) و احتمال رعدوبرق، نواحی جنوبی کمی ابری تا نیمه ابری گاهی افزایش ابر خواهد بود./ ایرنا

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار