کد خبر : 38693
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 تیر 1398- 02: 17

شهردار رشت خواستار استفاده از ظرفیت مساجد در ترویج مشارکت های اجتماعی شد

شهردار رشت خواستار استفاده از ظرفیت مساجد در ترویج مشارکت های اجتماعی شد

حاج محمدی در آیین بازآفرینی گلدسته مسجد ساغریسازان، خواستار استفاده از ظرفیت مساجد و منابر ائمه جماعت در آموزش تفکیک زباله از مبدا و ترویج تکالیف اجتماعی و حقوق شهروندی شد.

به گزارش گیلانستان «ناصر حاج‌محمدی» امروز(چهارشنبه، ۱۲ تیر) در آیین بازآفرینی گلدسته مسجد ساغریسازان رشت در حضور آیت الله رودباری و دیگر امامان جماعت گفت: موجب خرسندی است که در یک مسجد با مردم خوب یک محله اصیل و قدیمی رشت که بزرگان زیادی پرورش داده، گفتگو می‌کنم.
شهردار رشت محله ساغریسازان و مسجد گلدسته را خواستگاه پرورش مردان با فرهنگ توصیف کرد و افزود: بعد از زلزله تابستان ۶۹ منجیل، تغییرات زیادی در این محله رخ داد و در زلزله مناره زیبای مسجد گلدسته ریخت. اگر زلزله نمی شد شاید امروز من بعنوان شهردار رشت در این مسجد با مردم محله صحبت نمی کردم.
منتخب شورا در جمع مردم ساغریسازان، از بانی خیری که اعتبار لازم برای احیای مناره مسجد را تامین کرده، تقدیر کرد و ادامه داد: شهر رشت شایستگی ها و پتانسیل های زیادی دارد و تلاش می کنم حق و حقوق مردم را از دستگاه های بالاتر مطالبه کنم.
شهردار رشت حضور در مساجد و ارتباط مستقیم با مردم در مساجد را از برنامه های خود خواند و ابراز کرد: امیدوارم کل مساجد مکان ارتباط شهرداری با مردم باشد. شهرداری متعلق به مردم است. ما وارث کاستی های قبلی هستیم ولی با همدلی مسئولان و مردم می توانیم کاستی ها را جبران کنیم.
حاج محمدی با تاکید بر مشارکت شهروندان تصریح کرد: هر شهروند یک شهردار است که باید مراقب محیط زندگی و محله خود باشد. شهرداری برخاسته از مردم است و ما به‌عنوان شهردار و شورای شهر باید در خدمت مردم باشیم.
شهردار رشت بر سلامت شهروندان تاکید و ابراز کرد: راه‌اندازی زباله‌سوز رشت با قوت پیگیری می‌شود، اکنون شهرهای ساری و نوشهر زباله سوزهای خود را با ۹۰درصد پیشرفت فیزیکی در مرحله اتمام دارند.
وی ادامه داد: پنج سال پیش رشت استارت زباله سوز را زد ولی هنوز زمین تحویل داده نشده است، با تلاش شورا و ریس کمیسیون بهداشت، امیدواریم این تاخیر جبران شود و با احداث زباله سوز۶۰۰  تنی بتوانیم از حجم روزانه۸۰۰ تنی زباله رشت بکاهیم.
حاج محمدی با اشاره به ۳۵ساعت بارندگی در رشت طی روزهای اخیر گفت: با وجود آبگرفتگی در برخی نقاط آسیب پذیر شهر، بلافاصله رفع آبگیری صورت گرفت.
شهردار رشت همچنین گفت: شهردار متعلق به همه است نه فشر خاص یا محله ای خاص و مکلف هستم نیاز همه مردم را پاسخ دهم.
وی با اشاره به وضعیت مرکز دپوی زباله سراوان تصریح کرد: سراوان در آماج زباله است. ۳۰سال زباله به ارتفاع ۱۰۰متر دپو شده است. شاید ۵۰۰سال طول بکشد این وضع بازگردد. شیرابه های زباله روزانه وارد رودخانه زرجوب می شود و رودخانه های رشت امروز زیبا نیست.
شهردار رشت در حضور آیت الله رودباری تصریح کرد:  از همه علما و ائمه جماعات می خواهیم در کنار مسایل دینی، مسایل اجتماعی و زیست محیطی را در منابر خود مطرح و شهروندان را به مشارکت های اجتماعی دعوت نکنند. امروز زباله منابع ملی است و هزینه بسته بندی باید به منابع برگردد.
وی ضمن تقدیر از حاج غلامحسین قطب زاده در احیای خیرانه مسجد گلدسته بر حمایت مدیریت شهری در احیای بافت های تاریخی رشت تاکید کرد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار