کد خبر : 54667
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 مرداد 1399- 13: 11

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه گیلان:

شورای سیاست‌گذاری هیچ مطلبی را به ائمه جمعه دیکته نمی‌کند

شورای سیاست‌گذاری هیچ مطلبی را به ائمه جمعه دیکته نمی‌کند

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان با رد شائبه دیکته شدن مطالب خطبه‌ها به ائمه جمعه از سوی این شورا گفت: اگر به مطالب گفته‌شده در خطبه‌های نماز جمعه گیلان توجه کنید هیچ مطلب یکسانی در میان خطبه‌های ائمه جمعه وجود ندارد.

به گزارش گیلانستان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین ولی عادلی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مهم‌ترین هدف از برگزاری نماز جمعه در کشور نشر فرهنگ تقوا در جامعه است، اظهار کرد: با توجه به گسترش فضای مجازی در کشور و جهان ذائقه مردم و جوانان تغییر کرده و ائمه جمعه در هر دو خطبه‌های نماز جمعه خود مردم را با توجه به ذائقه جامعه و نیاز روز به تقوا دعوت می‌کنند.

وی با اشاره به وجود ۱۱ نوع تقوا از دیدگاه قرآن و پروردگار گفت: در قرآن و احادیث به ۱۱ نوع تقوا ازجمله تقوا روحی، فکری، تقوا اعضا بدن، تقوا علمی، سیاسی، قلبی و اقتصادی تأکید شده است.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان نقش داشتن تقوا سیاسی را در بین آحاد مختلف جامعه بسیار مؤثر دانست و بیان کرد: جمهوری اسلامی ایران در حساس‌ترین پیچ تاریخی خود وجود داشته و قطعاً با درآیت و راهنمایی‌های مقام معظم رهبری از این پیچ تاریخی خارج می‌شود ولی برای تحقق این امر باید بینش سیاسی مردم افزایش پیدا کند که در این راه نقش ائمه جمعه بسیار مؤثر است.

عادلی با تأکید بر اعتماد قلبی مردم به تریبون نماز جمعه افزود: در فضاهای مجازی انواع مختلف تحلیل‌ها در مورد مسائل مختلف مطرح می‌شود ولی مردم به امام‌جمعه که منصوب‌شده مقام معظم رهبری بوده و امین مردم است اعتقاد قلبی داشته و تحلیل‌های سیاسی آنان را مورد تأکید قرار می‌دهند.

وی با تکذیب این نکته که شورای سیاست‌گذاری مطالب را به امامان جمعه دیکته نمی‌کند، بیان کرد: اگر به مطالب گفته‌شده در خطبه‌های نماز جمعه گیلان توجه کنید هیچ مطلب یکسانی در میان خطبه‌های ائمه جمعه وجود ندارد هرچند ممکن است ائمه جمعه با مراجعه به سایت اجنا که در آن مطالب مختلفی وجود ندارد خطبه‌های خود را تنظیم کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان با اشاره به شاخصه‌های عمومی ارزیابی ائمه جمعه در گیلان گفت: امام‌جمعه علاوه بر تسلط داشتن کامل به مسائل دینی و شرعی باید از موضوعات سیاسی و اجتماعی جامعه آگاهی داشته، از بازی‌های حزبی دوری کرده و‌ مسائل رو جامعه را باقدرت تحلیل بالای خود به‌خوبی تحلیل کند لذا برای امام‌جمعه شدن یکسری شاخصه و امتحان‌های کتبی و مصاحبه وجود دارد.

عادلی با اذعان به اینکه نظارت دقیقی بر عملکرد ائمه جمعه در کشور و استان گیلان وجود دارد، تصریح کرد: یک تفکر در جامعه وجود دارد و آن این است که ائمه جمعه هیچ‌گونه نظارتی بر روی آن‌ها انجام نمی‌شود ولی تیم‌های بازرسی و نظارتی به‌طور مداوم عملکرد ائمه جمعه در خطبه‌های نماز را ارزیابی کرده آنان را سطح‌بندی کرده و حتی در بعضی مواقع نظرات خود را به آنان می‌گویند.

وی یکی از ویژگی‌های ائمه جمعه را قابل‌دسترس بودن در مقابل مردم دانست و بیان کرد: مردمان ولی‌نعمتان نظام بوده و دفاتر امام‌جمعه به روی مردم همواره باز است و ائمه جمعه هم پس از شنیدن مشکلات مردم آن را به گوش مسؤولان رسانده و روند حل مشکلات تسریع می‌یابد.

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه استان گیلان از وجود هشت مصلی نیمه‌کاره در استان گیلان خبر داد و تصریح کرد: در شهرستان‌های املش، لنگرود، بندرانزلی و شفت مصلاهای نیمه‌کاره و در حال ساخت وجود دارد که با پیشرفت خوبی همراه بوده است ولی در این شرایط اقتصادی ائمه جمعه فعلاً اصراری برای تکمیل این مصلاها ندارند.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار