کد خبر : 82162
تاریخ انتشار : پنجشنبه 5 آبان 1401- 27: 9

صید ماهیان استخوانی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان در سواحل گیلان

صید ماهیان استخوانی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان در سواحل گیلان

خلیلی از صید ماهیان استخوانی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان در سواحل گیلان خبر داد و گفت: تاکنون بیش از ۷۴ تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر صید شده است.

به گزارش گیلانستان به نقل از شبستان، «کوروش خلیلی» شامگاه چهارشنبه (۴ آبان) در برنامه گفت‌و‌گوی خبری اظهار داشت: صیادان گیلانی با گذشت ۱۲ روز از آغاز فصل صید ماهیان استخوانی تاکنون بیش از ۷۴ تن انواع ماهیان استخوانی از دریای خزر صید کردند.

 

 

 

سرپرست اداره کل شیلات استان گیلان با بیان اینکه در این مدت ماهی سفید و کفال بیشترین صید را به خود اختصاص دادند عنوان کرد: از مجموع ۵۵ پره صیادی استان گیلان، ۴۷ پره صیادی فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

 

 

 

خلیلی تصریح کرد: با توجه به شرایط جوی حدود ۴۵ درصد کاهش دفعات پره کشی را در طول نوار ساحلی استان گیلان شاهد بودیم که به تبع آن صید ماهیان استخوانی توسط صیادان استان حدود ۳۹ درصد کاهش داشته است.

 

 

 

سرپرست اداره کل شیلات استان گیلان با بیان اینکه فعالیت پره‌های صیادی تا اواسط فروردین  ۱۴۰۲ ادامه داردT ابراز داشت: از مجموع ۷۴ تن ماهی استخوانی صید شده توسط شرکت‌های پره صیادی استان گیلان، ۶۶ درصد مربوط به ماهی کفال، حدودا ۳۲ درصد ماهی سفید و ۲ درصد هم سایر گونه‌ها بوده است.

 

 

 

خلیلی ارزش اقتصادی ماهیان استخوانی صید شده توسط صیادان گیلانی را بیش از ۱۵ میلیارد تومان ذکر کرد و افزود: امیدواریم در ادامه فصل صید ماهیان استخوانی و با مساعد شدن شرایط جوی آمار صید ماهیان توسط شرکت‌های تعاونی پره صیادی استان گیلان افزایش پیدا کند.

 

 

 

وی تکثیر و رهاسازی میلیون‌ها قطعه بچه ماهی استخوانی را از جمله راهکارهای شیلات گیلان برای حمایت از جامعه صیادان دانست و گفت: بچه ماهی‌های تکثیر شده در رودخانه‌های منتهی به دریای خزر رهاسازی می‌شوند تا سفره صیادان در فصل صید ماهی پربار شود.

 

 

 

خلیلی با بیان اینکه استمرار شغل صید و صیادی از جمله مواردی است که برای شیلات استان گیلان دارای اهمیت بسیار زیادی است خاطرنشان کرد: با رهاسازی انواع گونه‌های بچه ماهیان استخوانی و حتی خاویاری و البته در صورت برگشت هفت درصد از این گونه‌ها، ذخایر ماهیان در سال آینده برای صید و صیادی تامین می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار