کد خبر : 54422
تاریخ انتشار : سه شنبه 31 تیر 1399- 13: 18

غبارروبی و عطرافشانی بقعه «دانای علی» توسط اعضای کانون‌‌های مساجد رشت

غبارروبی و عطرافشانی بقعه «دانای علی» توسط اعضای کانون‌‌های مساجد رشت

همزمان با سالروز شهادت امام محمدتقی(ع) اعضای کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان رشت بقعه متبرکه «دانای علی» را غبارروبی و عطرافشانی کردند.

به گزارش گیلانستان، همزمان با سالروز شهادت امام محمدتقی(ع) اعضای کانون‌‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان رشت با حضور در بقعه متبرکه «دانای علی» به غبارروبی و عطرافشانی این آستان مقدس پرداختند.

 

این مراسم که با حضور اعضای کانون‌های فرهنگی و هنری رشت و کارمندان دبیرخانه برگزار شد با مداحی وسخنرانی پیرامون ابعاد شخصیتی امام جواد(ع) همراه بود.

 

برگزاری مراسم سوگواری سالروز شهادت امام محمدتقی(ع) از دیگر برنامه‌های کانون‌های مساجد استان در روز شهادت این امام همام است.

 

گفتنی است، نهمین امام شیعیان نام مبارکش محمد است و القاب و کنیه‌های فراوانی دارد؛ مشهورترین لقبش جواد و هادی و معروف‌ترین کنیه‌اش ابوجعفر است. امام جواد(ع) ۱۰ ماه رجب سال ۱۹۵ هجری قمری در مدینه چشم به دنیا گشود. دوران کودکی ایشان از دوران شیرخوارگی تا زمانی که در سن هفت سالگی به امامت رسید، با حوادث گوناگون آمیخته است.

با شهادت امام رضا (ع) و به امامت رسیدن امام جواد(ع) و در سن کودکی، یکی از موضوعاتی که حتی برخی از یاران امام هشتم را دچار شک و تردید کرد، کم‌ سن‌ و‌ سالی امام جواد جهت مقام امامت بود. به همین دلیل در مواردی امام رضا(ع) و در موارد دیگری، خود امام جواد به تبیین آن پرداختند و به شبهه‌ها پاسخ گفتند.

اگر چه امام جواد (ع) نسبت به سایر امامان در سن بسیار کمی به امامت رسید، اما دوران هفده ساله‌ امامت او، دورانی نسبتاً طولانی و پر حادثه است. امام جواد(ع) همچون امامان دیگر با بهره‌مندی از علوم و معارف ناب توحیدی و دریافت حقایق از عوالم بالا در صحنه‌های مختلف، گوشه‌هایی از اقیانوس نامتناهی علم و حکمت خویش را در زندگی سراسر رحمت خویش به نمایش گذاشته است. دفتر زندگی امام همانند سایر ائمه معصوم(ع) آکنده است از برگ‌هایی زرین از مکارم اخلاق، مناقب و معجزات، استجابت دعاها، ارتباط متواضعانه، صمیمانه و همدردی با اصحاب و یاران است.

 

زندگی پربرکت امام جواد(ع) با نقشه معتصم، حاکم ستمگر عباسی و دخالت مستقیم ام فضل همسر آن حضرت پایان یافت. آن حضرت در تاریخ ۲۲۰ هجری قمری به شهادت رسید و در کنار قبر جدّ بزرگوارش حضرت امام موسی کاظم(ع) در کاظمین به خاک سپرده شد.

سخنان به ‌یادگار مانده از حضرت جواد(ع) در موضوعات مختلف هر یک به‌ صورت مشعلی فروزان تا ابدیّت فراسوی راه انسانها می‌درخشد و در بزرگراه کمال و سعادت، حق را روشنی می‌بخشد.

پایان پیام/شبستان

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار