کد خبر : 61292
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399- 39: 17

در پی هتک حرمت به بانوان چادری؛

فرار رو به جلوی آموزش و پرورش گیلان با انتشار یک بیانیه!

فرار رو به جلوی آموزش و پرورش گیلان با انتشار یک بیانیه!

آموزش‌وپرورش بعد از گذشت چند روز از ماجرای ممانعت از بانوان چادری در آزمون استخدامی هنوز پاسخ درخوری نداده و صرفاً در بیانیه‌ای اعلام کرده که “این موضوع در حال بررسی است و اگر ثابت شود برخورد صورت می‌گیرد”.

به گزارش گیلانستان، هشتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال ۱۳۹۹ روز جمعه ۱۲ دی‌ماه در حوزه‌های امتحانی رشت ازجمله دانشگاه گیلان و مدارس رشت برگزار شد.

ماجرای تکراری تحت‌فشار قرار دادن شرکت‌کنندگان با پوشش چادر، زمانی در اذهان مردم گیلان تأثربرانگیزتر می‌شود که از سوی یک دستگاه اجرایی ِمتولی پرورش و فرهنگ اتفاق میافتد.

چندی پیش در آزمون تیزهوشان یکی از مدارس رشت اتفاق مشابهی به بهانه احتمال بروز تقلب افتاد که این بار در سطح بالاتر و در حوزه آزمون استخدامی رخ داد.

اگرچه گفته می‌شود متولی برگزاری آزمون استخدامی سازمان سنجش است اما برخورد سلیقه‌ای در حوزه‌هایی که متولی برگزاری آن آموزش‌وپرورش است نشان‌دهنده عدم مدیریت متمرکز این دستگاه است.

باوجودی که این حاشیه و این رفتار دریکی از مدارس اتفاق افتاده نه حوزه‌های دیگر امتحانی، به نظر می‌رسد آموزش‌وپرورش باید پاسخگو باشد چراکه اگر این رفتار به‌صورت بخشنامه در امور استخدامی قید می‌شد باید در حوزه‌های امتحانی دیگر نیز صورت می‌گرفت که شواهدی از آن وجود ندارد.

با توجه به سابقه نامیمون آموزش‌وپرورش در این حوزه انتظار پاسخ شفاف این دستگاه برای تبیین ماجرای رخ‌داده مورد انتظار است کما اینکه این نهاد پرورشی تنها به یک بیانیه بسنده و آن را به چند روز بعد منتقل کرده است.

‎علاوه بر بی‌توجهی به ضرب العجل ستاد امربه‌معروف و نهی از منکر، عدم پاسخگویی مدیرکل آموزش‌وپرورش گیلان به رسانه‌ها برای پیگیری یکی از مطالبات مردمی که تبعات دربرگیری آن در سطح ملی نمود پیداکرده به‌هیچ‌وجه قابل‌پذیرش نیست و قطعاً نیازند ورود دستگاه‌های ناظر، بر عملکرد مدیران این دستگاه آموزشی و پرورشی است.

به نظر می‌رسد که مماشات با چنین برخوردهای سلیقه‌ای که بانام آموزش‌وپرورش صورت می‌گیرد منجر به تکرار آن شده و نمایانگر بی‌برنامگی این دستگاه متولی پرورش، برای برخورد قاطع با چنین ناهنجاری‌هایی دارد.

هرچند با قرائت چندین‌باره بیانیه پاسخ مشخص و روشنی از سوی مدیرکل آموزش و پروش مشاهده نشد و به نظر می‌رسد هدایت افکار عمومی به بررسی موضوع در چند روز آتی نوعی فرا روبه‌جلو این دستگاه است و اگر آموزش‌وپرورش نادرست بودن این اقدام را تأیید می‌کند می‌بایست به‌صراحت اعلام موضع می‌کرد و در غیر این صورت ماده‌قانونی شرایط استخدامی مبنی بر عدم استفاده از پوشش حجاب را در بیانیه خود قید می‌کرد.

‎بی‌شک لحظه‌ای وقت‌کشی در پیگیری این مسائل برای دستگاه اصلی متولی پرورش و آموزش در گیلان برای مردم استان قابل‌پذیرش نیست.

انتهای پیام/فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار