کد خبر : 40370
تاریخ انتشار : شنبه 19 مرداد 1398- 33: 17

فرمانده هنگ مرزی آستارا خبر داد:

فعالیت ۵ شرکت قایقرانی در سواحل آستارا با نظارت مستقیم مرزبانی

فعالیت ۵ شرکت قایقرانی در سواحل آستارا با نظارت مستقیم مرزبانی

فرمانده هنگ مرزی آستارا با اشاره به فعالیت ۵شرکت تعاونی گردشگری ساحلی با ۱۰۰ فروند قایق تفریحی در سواحل این شهرستان، گفت: این قایق‌ها زیر نظارت مستقیم هنگ مرزی آستارا فعالیت می کنند.

به گزارش گیلانستان سرهنگ نوذر مرادی ظهر شنبه در جمع خبرنگاران، اظهارکرد: هنگ مرزی آستارا با ساماندهی قایق‌های تفریحی مجاز زمینه بهره‌مندی گردشگران از نوار ساحلی – مرزی آستارا را فراهم کرده است.

وی گفت: ساماندهی قایق‌های موتوری با صدور کارت فعالیت، بیمه و همچنین در اختیار گذاشتن تجهیزاتی نظیر جلیقه نجات، کپسول آتش نشانی و دفترچه کنترل دریانوردی سبب استقبال بیش از پیش گردشگران و رونق صنعت گردشگری مرزی در این منطقه از کشور شده است.

فرمانده هنگ مرزی آستارا افزود: این ساماندهی با هدف خدمات دهی بهتر به مردم در چارچوب مقررات و در راستای اشتغالزایی ایجاد شده است.

مرادی با اشاره به اینکه سه فروند از این قایق‌های تفریحی به علت حمل مسافر در زمان مواج بودن دریا و همچنین نزدیک شدن بیش از حد به مرز توقیف شده‌اند، بیان کرد: قایق‌های تفریحی از بویه‌های نشانه گذاری شده نمی توانند فراتر حرکت کرده و باید تمامی قوانین را رعایت کنند.

فرمانده هنگ مرزی آستارا با بیان اینکه علاوه بر شناورهای فعال در این شرکت‌ها، قایق‌های صیادی و خصوصی موجود در شهرستان نیز شناسایی شده اند، تأکید کرد: محدوده مجاز تردد این شناورها در آب های دریای خزر کاملا مشخص است و تجاوز از این حریم نیز، تخلف محسوب و با متخلفان نیز بر اساس قانون برخورد می شود.

انتهای پیام/مهر
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار