کد خبر : 5541
تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۳۹۵ - ۷:۳۳

قرار داد FATF با روح قانون اساسی در تعارض است/FATF یک نوع کاپیتولاسیون بانکی است

قرار داد FATF با روح قانون اساسی در تعارض است/FATF یک نوع کاپیتولاسیون بانکی است

مسئول بسیج اساتید استان گیلان، FATF را خلاف مصلحت نظام و یک نوع وادادگی و کاپیتولاسیون بانکی دانست و افزود: ما با این قرارداد، خودمان، افرادی را که دشمن استکبار هستند، تحریم کرده و برای آن ها حاشیه امنیت درست می کنیم و کانال های مالی و ارتباطی کسانی که در مقابل استکبار را ایستاده اند با دست خودمان قطع می کنیم.

به گزارش گیلانستان، محمد جلایی،مسئول بسیج اساتید استان گیلان،در گفتگویی، در مورد قرارداد FATF گفت: اگرچه در ظاهر این قرار داد به نام مبارزه با پولشویی است اما مورد اشکال آن در ایران این است که آن ها می توانند با این قرارداد به تمام حساب ها و تراکنش های ما سرکشی کنند و تمام افراد و سازمان های ایرانی که به هردلیلی در جهان تحریم شده اند،اینجا جز لیست سیاه قرار می گیرند.

وی با اشاره به ۴ وزارتخانه خارجه،اطلاعات،دفاع و ارشاد که تحت تاثیر این قرار داد دچار خود تحریمی می شوند، اظهار داشت: ظاهر این قرارداد بزک شده و مبارزه با پولشویی و تروریست است اما در باطن به واقع فشار به کشورهایی همچون ایران است که در منطقه از مقاومت دفاع می کنند و  استکبار با قرار دادن این گروه ها در لیست گروه های تروریستی،می خواهد از طریق این قرارداد آنها را تحت فشار قرار دهد.

جلایی تصربح کرد: به نوعی با پذیرفتن این قرارداد، در واقع خودمان این گروه های مقاومت را در لیست گروههای تروریستی قرار می دهیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید با اشاره به اینکه قرار دادFATF به لحاظ استراتژیک نیز قابل قبول نیست، افزود: ایران در حال پذیرش تحریم بیش از ۲۰۰ نفر از شخصیت ها، سازمان ها و وزارتخانه هایی است که در حوزه مقاومت در حال فعالیت هستند و به نوعی با این قرار داد، داریم مهر تاییدی به ظلم صورت گرفته به این افراد و نهاد ها می زنیم.

وی با اشاره به اینکه این قرار داد با روح قانون اساسی نیز در تعارض است و پذیرش آن زیر بار ظلم رفتن است و با استقلال کشور سازگار نیست، خاطر نشان کرد: آنها با این قرارداد از ریز حساب ها و تراکنش های ما باخبر می شوند، دولتی که حاضر نیست برای قطع یارانه ثروتمندان در حساب های مردم تفحص کند، چگونه می خواهد به بیگانگان این اجازه را بدهد که به حساب ها و تراکنش های مردم ما سرک بکشند.

جلایی با با اشاره به اینکه طی این قرارداد، اطلاعات، نقاط ضعف و قوت مالی ما برای دشمنان آشکار می شود، تصریح کرد: با توجه به  اینکه ما روش هایی برای دور زدن این تحریم های ظالمانه به کار می بردیم، با قرار دادFATF آمریکایی ها از این روش ها با خبر می شوند و صدرصد جلوی آن را خواهند گرفت.

رئیس سازمان بسیج اساتید استان گیلان FATF را خلاف مصلحت نظام و یک نوع وادادگی و کاپیتولاسیون بانکی دانست و افزود: ما با این قرارداد، خودمان، افرادی را که دشمن استکبار هستند، تحریم کرده و برای آن ها حاشیه امنیت درست می کنیم و کانال های مالی و ارتباطی کسانی که در مقابل استکبار را ایستاده اند با دست خودمان قطع می کنیم./روشن خبر

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار