کد خبر : 16354
تاریخ انتشار : سه شنبه 10 مرداد 1396- 50: 19

متاسفم نماینده‌ای در مجلس شورای اسلامی دارم که هیچ توجهی به نظرات مراجع عظام تقلید ندارد!

متاسفم نماینده‌ای در مجلس شورای اسلامی دارم که هیچ توجهی به نظرات مراجع عظام تقلید ندارد!

مجتبی امین نوشت: برای بنده جای تاسف و ناراحتی است که کسی را به مجلس فرستادیم که ذره ای به نظرات و فرمایشات مراجع معظم تقلید و بزرگان دین توجهی ندارد!

به گزارش سرویس یادداشت گیلانستان، مجتبی امین مدیر مسئول پایگاه خبری تحلیلی گیلانستان در واکنش به سخنان اخیر یکی از نمایندگان مجلس پیرامون “لزوم حضور بانوان در ورزشگاه ها” طی یادداشتی نوشت:

باز هم نماینده عزیز و پرتلاش! شهرمان در مجلس شورای اسلامی سخنانی بر زبان راند که تعجب دلسوزان نظام، انقلاب و اسلام را بر انگیخت.

ایشان بعد از مواضع صریح و شفافشان در حمایت از سران فتنه سبز اموی و لزوم رفع حصر این یزیدصفتان داخلی، اینبار صحبت از “حضور زنان در ورزشگاه ها” نموده و تصریح کرده است: “من به شخصه آرزو دارم روزی در سالنها، استادیوم ها و ورزشگاه های ما، دختران ما حضور یابند! من متاسفم و ناراحتم در کشوری زندگی می کنم که دختر من، خواهر من، عزیز دل من و بانوان گرامی ما برای اینکه در استادیوم ها بیایند، مجبورند لباس مردانه بپوشند! ما باید هرچه سریعتر کاری کنیم که دخترهای ما بتوانند به ورزشگاه ها بیایند!”

آقای نماینده! آیا بهتر نیست به جای آنکه آرزو کنید دختران در ورزشگاه ها در کنار پسران حضور داشته باشند، آرزو که نه بلکه همت و تلاش نمایید تا همه جوانان کشورتان در جایی مشغول به کار شده و از مشکلات فراوان اقتصادی رنج نبرند!؟!

جنابعالی که می فرمایید متاسف هستید در کشور ایران اسلامی زندگی می کنید و این موضوع شما را آزار می دهد؛ خب می توانید همانند خیلی از دوستان و اربابانتان که امروزه در اروپا و آمریکا زندگی می کنند، این کشور را ترک کرده و همنشین با آن رفقایتان شوید. ضمنا در آن کشورها “دختر، خواهر، عزیز دل و بانوان گرامی” زیادی هستند که مجبور نیستند لباس مردانه بپوشند بلکه آزادانه در ورزشگاه ها و استادیوم ها آنطور که شما دوست دارید، حضور می یابند و جنابعالی دیگر نیازی نیست تاسف بخورید!

اینکه نماینده مردم شهرم در مجلس شورای اسلامی می گوید “باید هرچه سریعتر کاری کنیم که دخترهای ما بتوانند به ورزشگاه ها بیایند”، برای بنده جای تاسف و ناراحتی است که کسی را به مجلس فرستادیم که ذره ای به نظرات و فرمایشات مراجع معظم تقلید و بزرگان دین توجهی ندارد!

در زیر توجه این نماینده و سایر همفکرانش را به بخشی از استفتاء و بیانات مراجع پیرامون حضور بانوان در ورزشگاه ها جلب می نمایم:

متن سوال :
مرجع عالی قدر  سلام علیکم
نظر جنابعالی درباره حضور بانوان در ورزشگاه ها چیست ؟

پاسخ مراجع عظام تقلید :

حضرت آیت الله مکارم شیرازی :

جو حاکم در ورزش گاه ها برای حضور زنان مناسب نیست و شکی نیست که اختلاط جوانان وآزاد بودن آنها سرچشمه مشکلات زیادی از نظر اخلاقی و اجتماعی می شود؛ اضافه بر این در بعضی انواع ورزش، مردان پوشش مناسبی در برابر زنان ندارند؛ بنابراین لازم است از حضور در این برنامه ها خودداری کنند بخصوص اینکه این برنامه ها را از رسانه ها می توانند ببیند و حضور آنها ضرروتی ندارد.

حضرت آیت الله صافی :

اگر چه اينجانب مكرّر خطر اختلاط زن و مرد بيگانه و برنامه‌های مضرّه‌ای را كه مخالف عفاف و حجاب بانوان و موجب تغییر شخصیت اسلامی جامعه است تذكر داده‌ و به همگان در مورد آثار و عواقب سوء گرایش به آداب غیر اسلامی غربی هشدار داده‌ام اكنون كه مؤمنین در مورد حضور بانوان در ورزشگاه‌های كشور، سؤال و ابراز نگرانی می‌نمایند حسب الوظیفه حرمت نظر زن و مرد اجنبی را به بدن یكدیگر از نظر جمیع فقهای عظام اعلام می‌نمایم؛ علی هذا حضور بانوان در این گونه برنامه‌ها خلاف شرع و تنازل ظاهر از مواضع اسلامی است.
انتظار از مسئولین محترم جمهوری اسلامی این است كه با اعلام لغو این عنوان، نگرانی‌ها را رفع و موجبات خشنودی قلب مقدس حضرت بقیة الله الاعظم ارواحنا فداه را فراهم نمایند.

حضرت آیت الله گرامی :

حضور بانوان در وزرشگاه ها با توجه به اختلاط در جایگاه ها  و رفت و آمد با مردها و اینکه نگاه ها احیانا به بدن های نیمه عریان ورزشکاران می افتد و عواقب خوب اخلاقی ندارد  ، جایز نمی باشد

حضرت آیت الله نوری همدانی :

جائز نیست.

حضرت آیت الله علوی گرگانی :

به نظر ما حضور بانوان با توجه به برهنه بودن بخشی از بدن مردان حرام است ضمن اینکه این موضوع موجب بروز برخی مشکلات اخلاقی نیز خواهد شد و به دولت نیز تذکر داده شده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 1 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۱
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

حقگو چهارشنبه , ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶

سلام

اقا بی خیال نماینده بشید ایشون فرمون سمت دره گرفته همینطوری داره میره ترمزش خیلی وقته بریده

رفتن به نوار ابزار