کد خبر : 7359
تاریخ انتشار : دوشنبه 6 دی 1395- 58: 11

مجاهد نستوه “حجت الاسلام مظفری” در فراز و نشیب‌ها ثابت قدم بود

مجاهد نستوه “حجت الاسلام مظفری” در فراز و نشیب‌ها ثابت قدم بود

امام جمعه موقت یزد گفت: مبارز و مجاهد نستوه مرحوم حجت الاسلام حسن مظفری املشی در فراز و نشیب‌های زندگی چه قبل و چه بعد از پیروزی انقلاب خویش را گم نکرد.

به گزارش گیلانستان ، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن معزالدینی در مراسم هفتم مرحوم حجت‌الاسلام مظفری املشی اظهار داشت: وی دارای ذوق شعری، علاقه عرفانی و ذهن فعال بود و به همین دلیل دارای روحی لطیف و قلبی مهربان بود.

امام جمعه موقت یزد گفت: مرحوم حجت الاسلام حسن مظفری املشی با آن که تازیانه‌های رژیم ستمشاهی را بر گرده خویش احساس کرده بود نه قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و چه پس از پیروزی انقلاب خویش را حفظ کرد و در فراز و نشیب‌ها خویش را گم نکرد.

معزالدینی افزود: مرحوم حجت‌الاسلام حسن مظفری املشی از یک خانواده متوسط مذهبی در روستای جورکاسر املش برخاسته بود ولی در برابر مسائل سیاسی و اجتماعی جامعه در زمان خویش بی‌تفاوت نبود و حساسیت نشان می‌داد.

وی گفت: همین حساسیت‌ها و واکنش‌های سیاسی و مبارزاتی قبل از انقلاب مرحوم مظفری املشی بود که وی چند بار دستگیر، بازداشت، زندانی و شکنجه شد و پس از پیروزی انقلاب هم مدت ۱۲ سال مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان شد.

امام جمعه موقت یزد گفت: مرحوم مظفری املشی یک روحانی مردمی بود و با مردم ارتباط صمیمی و حسنه داشت و مردم هم با وی به آسانی ارتباط برقرار می‌کردند و درد دل و مشکلات و مسائل خویش را به وی می‌گفتند و این از محاسن اخلاقی وی بود.

معزالدینی افزود: وی با خرافات مخالف بود و از روحیه‌ای خاص و ذهنی باز و خلاق برخوردار بود و اعتقاد داشت که در منبر نباید مسائلی که از ذهن مردم به‌دور است گفته و به مردم عرضه شود زیرا مردم را نسبت به دین بدبین می‌کند.

وی گفت: او در برابر نابه‌سامانی‌ها موضع‌گیری می‌کرد و محسنات را تأیید می‌کرد و وی از این روحیه چه در قبل از پیروزی انقلاب و چه در بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران برخوردار بود و یک روحانی باید این گونه باشد./تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار