کد خبر : 18104
تاریخ انتشار : یکشنبه 26 شهریور 1396- 58: 13

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان وابسته به نماینده ای خاص است و از خود استقلالی ندارد!

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان وابسته به نماینده ای خاص است و از خود استقلالی ندارد!

متاسفانه آقای حاجتی به دلیل وابستگی به نماینده ای خاص نمی تواند از خود استقلالی داشته باشد زیرا اگر بر خلاف رای و نظر شخص مورد نظر تصمیمی اتخاد نماید باید از جایگاه خود خداحافظی نماید.

به گزارش گیلانستان، نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار رشت پرس با اشاره به اینکه جمع کثیری از فرهنگیان فرهیخته استان با مشکلات استخدام و جذب مواجه می باشند افزود: در بدو ورود خود به مجلس رسیدگی به این مهم را از اولویت های خود قرار داده از اینرو همواره به دنبال یک نقشه راه برای مرتفع کردن مشکل فرهنگیان بوده ایم.
حسنی افزود: جلسه امروز با حضور ۸ نماینده گیلان و رییس مرکز برنامه ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات وزارت آموزش و پرورش بر ضرورت تعیین تکلیف وضعیت استخدامی معلمان حق‌التدریس، آموزش و پرورش استان گیلان برگزار شد.
نماینده مردم رشت در مجلس با بیان اینکه مشکل اصلی ما وزارت آموزش و پرورش نمی باشد افزود: مشکل اصلی فرهنگیان گیلانی سیاسی کاری مدیر کل آموزش و پرورش استان می باشد.
حسنی با اشاره به اینکه استان های دیگر پیشرو حل مشکل فرهنگیان می باشند و توانسته اند با وجود بسیاری از مشکلات خوب بدرخشند با ابراز تاسف اذعان داشت: مدیر کل آموزش و پرورش گیلان بیشتر از آنکه به فعالیت آموزشی مشغول باشد، در حوزه سیاسی دغدغه دارد از اینرو تاکنون هیچگونه تلاشی هم برای بهبود امور انجام نداده است.
محمد صادق حسنی با اشاره به اینکه معلمین زیادی در روستاهای گیلان به طور همزمان برای پوشش تحصیلی دانش‌آموزان با یک دانش‌آموز و گاها بیش از سی دانش آموز مشغول به فعالیت هستند که فعالیت آنان از طرف مدیر کل مذکور نادیده گرفته شده و نمی خواهد خدمات معلمان را ببینند و بازگو کند و با توجه به تذکرات مکرر و خواسته های نمایندگان در خصوص اعلام نیاز هیچگونه تلاشی در این راستا انجام نمی دهد و و تنها این نمایندگان هستند که باید فشارهای حاصله از طرف فرهنگیان را متحمل شوند.
وی تاکید کرد: مدیر کلی که نمی تواند از عهده ی وظایف خود بر آید باید استعفا دهد تا ما هر چند ماه شاهد تجمع معلمین، نیرو های نهضت سوادآموزی ، حق التدریسی و غیره نباشیم.
نماینده مجلس با بیان اینکه مدیر کل باید مستقل باشد افزود: متاسفانه آقای حاجتی به دلیل وابستگی به نماینده ای خاص نمی تواند از خود استقلالی داشته باشد زیرا اگر بر خلاف رای و نظر شخص مورد نظر تصمیمی اتخاد نماید باید از جایگاه خود خداحافظی نماید.
حسنی در پایان با اشاره به اینکه سیاسی کاری در شان مدیر کل آموزش وپرورش نبوده بلکه باید همواره به دنبال سیاست ورزی و تربیت نیروهای سیاسی باشیم تا این جایگاه حفظ شود افزود: اگر مدیر کل آموزش و پرورش گیلان در راستای مرتفع کردن مشکلات فرهنگیان اقدامی ننماید لاجرم ما خود تصمیم نهایی را اتخاذ می نماییم.
انتهای پیام/
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 4 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۴
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

دکتر خلیل زاده یکشنبه , ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۲۷

با سلام و احترام اگر در بخش خصوصی ، کارفرما ،به بهانه های مختلف حق بیمه ماهانه کارگر را پرداخت نکند وقتی ما آن ماجرا را می شنویم ناخود آگاه آن کارفرما در نظر ما استثمارگر و ظالم جلوه می کند که قصد بهره کشی از کارگر را دارد .اما سوال من این است وقتی مدیر کلی که خود را در رآس فرهنگیان یک استان و اهل اصلاحات می داند ،به بهانه های مختلف ، از پرداخت حق بیمه ی معلمان خق التدریس خود داری می کند ، اسم اورا چه بگذاریم ؟؟!!
مدیرکلی که نه در برابر قانون و رآی دیوان عالی کشورتمکین می کند و نه نسبت به همکاران فرهنگی خودش حس انساندوستی و دلسوزی دارد تا کی باید در این پُست باقی بماند ؟ آیا اصلاحات یعنی ضعیف کُشی یا بهره کشی از دیگران و نادیده گرفتن حقوق دیگران و عدم تمکین در برابر قانون به بهانه های مختلف ؟؟؟

دکتر اویس یکشنبه , ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۷

سخنی با جناب آقای مدیر کل محترم آموزش و پرورش
با سلام فارغ از جناح بندی های متداول و و ابستگی های سیاسی و جناحی ، توصیه ی من به شما آنست که قانون جمهوری اسلامی ایران را اجرا کنید . آیا این توقع زیادی است ؟ کسانی سالها پیش با نرخ اندک برای آموزش و پرورش کار کردند و فرزندان این مرزو بوم را پرورش دادند اما آموزش و پرورش به عنوان کار فرما ، حق بیمه آنان را پرداخت نکرده است تا جزو سوابق کاری آنان محسوب شود در صورتی که حکم دیوان عدالت جمهوری اسلامی ایران را در دست دارند .دیر یا زود چه شما استعفا بدهید و چه عزل شوید و چه بازنشسته شوید ؛ مشغول ذمه دادخواهان خواهی بود .پس تا فرصت دارید خود را از لعن و نفرین ابدی نجات دهید و جبران ما فات نمایید تا خداوند ازگناه شما در گذرد .

ثابت یکشنبه , ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۸

آقای مدیر کل محترم
حق فرهنگیان را بده زمانی خودت معلم ومعاون پرورشی بودی . چه شده که اینقدر رنگ عوض کردی ؟ چیزی به بازنشستگی ات نمانده .
تو یک گیلانی هستی و بعد ازباز نشستگی چطو ر می خواهی در گیلان زندگی کنی و در چشمان فرهنگیان مظلو م نگاه کنی ؟

دکتر اویس چهارشنبه , ۲۹ شهریور ۱۳۹۶ - ۹:۰۱

با سلام
قانونگذار به شرح ماده ۱۰۷ «ق.ت.آ.د.د.ع.ا» تکلیف مهمی را به عهده دستگاه های اداری مشمول صلاحیت دیوان عدالت اداری قرار داده است. به صراحت ماده قانونی فوق، کلیه اشخاص و مراجع مذکور در ماده ۱۰ این قانون مکلّفند آرای دیوان را پس از ابلاغ به فوریت اجرا نمایند.
از سوی دیگر، برابر مفاد ماده ۱۱۸ «ق.ت.آ.د.د.ع.ا»، دستگاه های اجرایی موضوع ماده ۵ قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب ۰۸/۰۷/۸۶ ، مکلّفند دستورات دیوان را در مقام اجرای حکم اجرا کنند. تخلف از مفاد ماده قانونی فوق، علاوه بر تعقیب اداری و انتظامی متخلف، منجر به اِعمال مجازات مقرر در ماده ۱۱۲ «ق.ت.آ.د.د.ع.ا»، یعنی انفصال موقت تا پنج سال و محکومیت به جبران خسارت، خواهد شد. بنابر این بر اساس شماره دادنامه ۱۴۸
کلاسه پرونده ی ۱۱۷۳/۹۲ رآی هیآت عمومی دیوان عدالت اداری
آموزش و پرورش ملزم به پرداخت حق بیمه معلمان حق التدریسی
است که از تاریخ ۱۳۶۷/۹/۱ اشتغال به کار داشته اند .اما مدیر کل آموزش و پرورش ، دستورالعمل ۷۲۶۳۹/۸۴۴۲ مورخ ۱۳۸۸/۴/۱ملا ک پرداخت حق بیمه معلمان حق التدریس می داند اما به این نکته اساسی توجه ندارد که اولا :

مفاد این دستورالعمل در داد نامه ی مذکور آمده است و هیآت محترم عمومی دیوان عدالت اداری بعد از مطالعه محتوای پرونده و اطلاع از بخشنامه های آموزش و پرورش رآی وحدت رویه صادر فرموده اند .ثانیا:نکته دیگر این که بخشنامه ها یا تفاهم نامه های آموزش و پرورش نمی تواند بر خلاف اسناد بالادستی تدوین و اجرا شود مثلا نمی تواند خلاف مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی باشد و همانطور نمی تواند برخلاف رآی هیآت عمومی دیوان عدالت اداری ، اجرا شود زیرا قانونگذار درمفاد ماده ۱۰۹ قانون مزبور نیز ضمانت اجرای مناسبی برای اجرای آنها پیش بینی کرده است. به موجب ماده اخیر، «هرگاه پس از انتشار رای هیات عمومی دیوان در روزنامه رسمی کشور، مسئولان ذیربط از اجرای آن استنکاف نمایند، به تقاضای ذینفع یا رئیس دیوان و با حکم یکی از شعب دیوان، مُستنکف به انفصال موقت از خدمات دولتی به مدت سه ماه تا یک سال و جبران خسارت وارده محکوم می شود.» امیدوارم که مدیر کل آموزش و پرورش فرق اسناد بالادستی و پایین دستی را بداند و اینقدر بخشنامه های داخلی آموزش و پرورش را بر اسناد بالادستی و احکام قضایی ترجیح ندهد .

رفتن به نوار ابزار