کد خبر : 28457
تاریخ انتشار : دوشنبه 5 شهریور 1397- 35: 17

مرکز پیوند مغز استخوان در گیلان راه‌اندازی می‌شود

مرکز پیوند مغز استخوان در گیلان راه‌اندازی می‌شود

رئیس بیمارستان رازی رشت با بیان اینکه در آینده نزدیک مرکز پیوند مغز استخوان نیز در گیلان راه‌اندازی می‌شود گفت: در سال جدید همه بودجه‌های درمانی کاهش پیداکرده اما ما در تلاش هستیم تا منابع مالی این پیوند را فراهم کنیم.

به گزارش گیلانستان، دکتر انوش دهقانی مقدم ظهر امروز در نشست خبری به مناسبت روز پزشک در بیمارستان رازی رشت با اشاره به اهمیت پیشگیری به‌عنوان نخستین مقوله سلامت اظهار کرد: باید به مقوله بهداشت در زندگی افراد توجه شود چراکه عدم توجه به مقوله بهداشت یکی از عواملی است که باعث مرگ‌ومیر و ازکارافتادگی مردم گیلان می‌شود.

وی با بیان اینکه تأمین سلامت مردم، منجر به کاهش بیماری در استان می‌شود افزود: تضمین سلامت مردم نیاز به تلاش جمعی و همگرایی مردمی دارد تا با پیشگیری و تأمین سلامتی، مردم زیر بار هزینه‌های سرسام‌آور درمان قرار نگیرند.

رئیس بیمارستان رازی رشت پیوند اعضای کلیه، کبد، قلب، ریه، لوزالمعده و حتی روده را از مقوله‌های درمان‌های جدید دانست و بیان کرد: درگذشته پیوند کلیه از فرد زنده انجام می‌شده که این پدیده در ۹۹ درصد از کشورهای جهان مرسوم نبوده چراکه آن‌ها معتقدند این پیوند نیز باید از موارد مرگ مغزی صورت بگیرد.

رئیس واحد فراهم آوری پیوند اعضا دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به کیفیت زندگی بیمارانی که دچار ناراحتی کلیه هستند تصریح کرد: علاوه بر تأثیر این بیماری بر کیفیت بیماران کلیوی، هزینه‌های بالای این بیماری نیز زندگی آنان را تحت شعاع قرار داده به‌طوری‌که در سال ۹۵ بیماران بیاید بیش از ۷۵ میلیون تومان هزینه را متقبل می‌شدند./ فارس

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار