کد خبر : 56109
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 شهریور 1399- 59: 17

مسئول تربیت‌بدنی و ورزش بسیج سپاه قدس گیلان:

مسابقات ورزشی هفته دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان برگزار می‌شود

مسابقات ورزشی هفته دفاع مقدس با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در گیلان برگزار می‌شود

مسئول تربیت‌بدنی و ورزش بسیج سپاه قدس گیلان از تجهیز پایگاه‌های بسیج استان به امکانات ورزشی خبر داد و گفت: با وجود مشکلات اعتباری سعی داریم روند تجهیز پایگاه‌ها را به شکل مستمر ادامه دهیم.

به گزارش گیلانستان، سرهنگ پاسدار علی اصغر زاد اکبری ، تجهیز پایگاه‌های بسیج برادران و خواهران استان به امکانات ورزشی را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: بدون شک بحث منابع و اعتبارات در اجرای چنین برنامه‌هایی تعیین کننده است اما ما با تمام مشکلات موجود اقدامات بسیار گسترده‌ای را در این زمینه انجام دادیم.

مسئول تربیت‌بدنی و ورزش بسیج سپاه قدس گیلان تجهیز پایگاه‌های ورزشی برادران و خواهران در تمام مناطق و شهرستان‌های استان را اولویتی که با جدیت پیگیری می‌شود اعلام کرد و بیان داشت: قیمت بسیاری از تجهیزات ورزشی دائماً در حال نوسان و گران شدن است اما با این وجود اجازه ندادیم خللی در امر تجهیز پایگاه‌ها ایجاد شود.

زاداکبری سرکشی از ۴۰ پایگاه ورزشی برادران در تیر ماه امسال، برآورد امکانات و تجهیزات مورد نیاز آن‌ها و برنامه‌ریزی جهت ارتقاء زیرساخت‌های ورزشی را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بازدید از ۲۰ پایگاه ویژه خواهران در استان گیلان و اعطاء پک‌های ورزش به پایگاه‌ها از جمله اقداماتی بود که در این مدت انجام شد.

وی خریداری ۲۴۳ عدد فوتبال دستی و ۲۰۲ عدد تنیس روی میز و تحویل آن‌ها به پایگاه‌های ورزشی را گوشه‌ای از اقدامات واحد تربیت‌بدنی و ورزش بسیج سپاه قدس گیلان اعلام کرد و گفت: هزینه تهیه این تجهیزات با توجه به نوسانات شدید بازار هم‌اینک به حدود یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد که در اختیار پایگاه‌ها قرار دادیم.

مسئول تربیت‌بدنی و ورزش بسیج سپاه قدس گیلان در پیش بودن موعد بزرگداشت هفته دفاع مقدس را نیز متذکر شد و با تأکید بر اینکه برای این هفته نیز برنامه‌های ورزشی متعددی در نظر گرفته شده است گفت: مسابقات نیروهای مسلح در شهرستان‌ها و مرکز استان گیلان در چندین رشته ورزشی و در رده‌های مختلف برگزار می‌شود.

زاداکبری با بیان اینکه مسابقات ورزشی هفته دفاع مقدس در دو بخش ویژه برادران و خواهران و در رشته‌های متعددی تدارک دیده شده خاطرنشان کرد: مسابقات آمادگی جسمانی، فوتبال دستی، تنیس روی میز، والیبال، طناب‌کشی، مسابقات بومی و محلی، دارت و تیراندازی از جمله رشته‌های ورزشی مورد توجه پایگاه‌ها محسوب می‌شوند.

وی جلسه با هیئت تیراندازی استان گیلان و در خاتمه آن برگزاری مسابقات تیراندازی و اعطاء جایزه به نفرات برتر را از دیگر اقدامات انجام شده حوزه تربیت‌بدنی و ورزش بسیج سپاه قدس گیلان خواند و عنوان کرد: علاوه بر این‌ها برای ۱۳ نفر از رؤسای هیئت‌های ورزشی سپاه هم جلسه‌ای ترتیب داده و احکام لازم را برای آنان صادر کردیم.

مسئول تربیت‌بدنی و ورزش بسیج سپاه قدس گیلان با بیان اینکه مسابقات گرامیداشت هفته دفاع مقدس از چندین روز دیگر با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی آغاز می‌شود اظهار داشت: با توجه به اهمیت بحث حفظ توان جسمی نیروهای مسلح، برنامه‌های ورزشی را به شکل مستمر و با رعایت موازین بهداشتی به شکل مستمر دنبال می‌کنیم.

زاداکبری جلوگیری از کاهش توان جسمی و آمادگی نیروهای مسلح را امری لازم و ضروری تلقی کرد و با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای اجرای دستورالعمل‌های ستاد ملی کرونا به عمل آمده است افزود: علاوه بر تلاش جهت افزایش امکانات ورزشی برای مابقی هیئت‌های ورزشی استانی نیز احکام مورد نظر به زودی صادر می‌شود.

وی اهمیت مقوله ورزش و تندرستی در سخنان اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) را برشمرد و ضمن اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در این مورد تصریح کرد: مقام معظم رهبری(مدظله‌العالی) همواره به انجام ورزش در نیروهای مسلح تأکید ویژه دارند تا جایی که ایشان میدان ورزش را همانند میدان جنگ و علم، تعیین‌کننده می‌دانند.

مسئول تربیت‌بدنی و ورزش بسیج سپاه قدس گیلان اهمیت سلامت و تناسب جسمانی بسیج، سپاه و به طور کلی نیروهای مسلح را مهم اعلام کرد و افزود: بدون شک اگر سلامت و تناسب جسمانی نیروها در سطح مطلوبی باشند در اجرای مأموریت‌های خود بهتر عمل می‌کنند، بنابراین توسعه ورزش به شکل ویژه در دستور کار قرار گرفته است.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.

رفتن به نوار ابزار